• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-02-23 20:06:34 följande:

Lizzie09 Det gick åt helvete denna gång med. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

Hur går det själv?

Nej men fy! Vad du fått gå igenom, beklagar verkligen. Är glad för din skull att du har stöttning och framförallt en bra läkare.

Så svårt att veta vad man ska säga i såna här lägen, men jag önskar dig allt gott och hoppas provsvaren visar på något positivt. Kram
  • FruA78

Tack lizzie09 och secretlyme för ert stöd! Håller tummarna för er nu. Kram

Ja det betyder mycket att ha en läkare som är empatisk och kunnig. Det gör det hela lättare att våga försöka igen. Vi blev ju klar med halva fertilitetsutredningen dvs mannens prov och nu måste vi vänta tills mina hormoner har blivit normala igen, tar ca 2-3 månader. Så får vi se vad vi får för svar men nu verkar det inte längre vara fel med fertiliteten utan istället att behålla en graviditet. Vi "fick" en chans till och om det blir ett till missfall blir det missfallsutredning. Hoppas att vi slipper det.

• SecretlyMe

Nu har jag lyckats med FF haha, en sisådär 2 år senare :p Nu har den inte satt ut äl och inte coverline men det kommer väl om nån dag kanske :) Hoppas den kan indikera min äl fastän jag inte har tempen för den dagen :)

Äl +3 här, hur ligger ni andra till?

• Pyret 85
    FruA78 skrev 2015-02-23 20:06:34 följande:

Lizzie09 Det gick åt helvete denna gång med. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

Hur går det själv?

Beklagar verkligen! Så orättvist!! Kram
  • SRMmamma87

SoligMARSSolig

?/3 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 10:e försöket

2/3 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 11:e försöket

5/3 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 5:e försöket

6/3 SecretlyMe, 24 år, 1:a barnet, 11:e försöket

19/3 tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 2:a försöket

20/3 Tassen, 30år, 1:a barnet, 7:e försöket

?/3 knaappeen24 år, 1a barnet, 8e försöket (2a efter mf)

25/3 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 10:e försöket

ÄppleFörsöker inte aktivt för tillfälletÄpple

Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 8:e försöket (4:e efter mf nr 2)

Lizzie09, 22 år, första barnet

EmmisSara, 20 år, första barnet

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 28/6 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    BF 9/7 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10 
    BF 21/7 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad BIM 11/11
    BF 22/7 Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
    BF 21/8 Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12
    EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
    CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket BIM 10/12
    FruA78, 12:e försöket, första riktiga försöket efter mf
    Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 15:e försöket (1:a IVF-försöket) BIM 13/2

• SRMmamma87

Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?

Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?

• Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 21:42:26 följande:

Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?

Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?

Jag har berättat för mina närmaste kompisar som jag vet att jag får bra stöd ifrån, de längtar grymt mycket efter att jag ska bli gravid, men de vet att vi kommer ha ett uppehåll nu ett tag framöver p.g.a. mycket i skola, renoveringar, bröllop. 

Mina föräldrar vet även om mitt missfall, och de anar nog att vi har försökt och de vet om att jag har fått reda på att jag kommer eventuellt ha svårt att få barn. 

Dock så ska jag och min sambo till en stor festival i sommar och jag är så kluven, jag vill vara ung en sommar till men min högsta dröm är att bli gravid, och om jag nu kommer ha svårt att bli gravid så känns det fel att skydda sig, för om jag bli gravid utan hjälp så skulle det ju vara jätte bra, men det skulle nog inte kännas så kul att åka till en festival där alla är unga, galna, onyktra + åka 20h i buss enkelresa. 

(behövde bara skriva av mig lite om de är okej)
  • SRMmamma87
    Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig. 

Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg. Skrikandes
    Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist. 

Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka. 

Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln. Gråter

Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.

VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända. 
  • SecretlyMe

Ingen vet förutom min närmsta syster. Jag vill undvika pikningar och negativa åsikter. Kanske skulle bli bemött väl och att de är stöttande men jag vill inte ha fler undrande blickar om "är du gravid än?".

Förlåt, men måste säga, så snällt det går, att jag tycker det är lite löjligt att göra uppehåll för att inte få en bebis i december. För mig spelar det ingen roll när mitt barn är född, den blir inte mindre värd. Vet att många tänker kring att de fyller senare än sina vänner m.m men gör man det inte till ett problem så är det inte ett heller. Jag skulle vara så överlycklig nu om jag blev gravid att bfmånad inte spelar ett dugg roll.

Men jag vet att alla har sina anledningar och det är fritt att välja det man själv tycker är bäst. Jag dömer ingen för om de väljer att pausa, absolut inte.

Det är lite som det här med de som har sex för att få en flicka. Jag förstår att de gärna vill försöka och ibland vill man verkligen ha ett visst kön även om man blir glad oavsett, men för mig är det ologiskt att de då har så lite sex som möjligt nära ägglossning. För mig är det att sumpa möjligheterna och bara gå på ren chansning.

Hur tycker du?
  • Lizzie09

Vi har inte berättat för våra familjer att vi försöker, vi vill att det ska bli en stor överraskning när det sker. Jag har börjat skriva "När jag blir gravid " istället för "Om jag blir gravid", då känns det faktiskt som att det peppar mig varje gång jag skriver det. La märke till att jag blev deppig varenda gång jag använde ordet "om" i detta sammanhang. Jag Ska bli gravid!

Vi tar uppehåll i mars, men vi kör fortfarande oskyddat, så händer det så händer det :) Vi skulle såklart bli oerhört lyckliga om vi lyckas ändå i mars, för mig spelar det ingen roll vilken månad jag skulle föda i. Men för barnets skull så skulle jag hellre föda i januari isåfall, förstår att det inte är så jättekul att fylla år i december
Svar på tråden BIM September 2014