• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 22:06:08 följande:

Nu kommer en sånt där inlägg där jag bara spyr ur mig känslor och galla, så om ni själva har det tufft just nu behöver ni inte läsa. Varnar innan så behöver ingen triggas/bli irriterad. Behöver bara skriva av mig. 

Fan vad dåligt det känns den här gången. Känns verkligen som präst och pina att ha gått in i "tvåsiffrigt" antal försök. smile4.gif Har inte varit så orolig innan då jag är medveten om att det kan ta tid att bli gravid och att det räknas som "normalt" upp till ett års aktiva försök. Men det känna som om ett år närmar sig med stormsteg. Skrikandes
    Enligt statistik har 75% blivit gravida inom nio månader. Inte vi dock. Inom 12 månader stiger siffran med ynka 5% till 80%. Känns så jävla hopplöst och orättvist. 

Drömde inatt att vi hälsade på vänner som vi inte sett på ett tag och att de berättade att hon var gravid. Fastän de inte planerat det eller var riktigt redo. De var lyckliga såklart. Och jag får lika ont i magen när jag tänker på det nu som jag fick i drömmen. Ont av avundsjuka. 

Och så finns det dem som blir gravida på första eller andra försöket. Eller som inte vill bli gravida. Eller som inte bryr sig. Vi räknar dagar, kollar sekret, tar en massa ägglossningstester, försöker, försöker, försöker, försöker. Varje jävla månad kommer den satans helvetes mensjäveln. Gråter

Är så jävla ledsen. Rädd att något ska vara fel. Besviken och frustrerad.

VARFÖR??!! Det känns som om det aldrig någonsin kommer hända. 

Stor, stor kram till dig! Förstår att det måste kännas tufft att gå över till tvåsiffrigt försök :/ Och jag förstår verkligen dina känslor kring avundsjukan, en väldigt nära vän till mig berättade precis att hon är gravid och jag har så svårt att glädjas till 100% för hennes skull (känns hemskt att behöva känna så).. Sedan jag tog ut spiralen i slutet på juli så har hon hunnit bli gravid, tyvärr fått MA och nu blivit gravid direkt efter det. Jag vill också bli gravid lätt :( En vän i min klass slutade med preventivmedel strax efter mig och hon blev också gravid direkt, har bf i juni..

Rädslan för att något är fel finns här också, så sjukt jobbigt.. <3
  • SecretlyMe

Kände mig glad tills jag kom över läsning om manlig infertilitet.. I såna lägen är jag bombsäker på att vi kommer behöva hjälp. Suck..

• FruA78

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon samt min närmsta vän. Berättat om både utredning och missfall.

Kommer inte att avvakta i mars om vi får klartecken från läkaren. Vill bli gravid igen så fort som möjligt det spelar ingen roll om det blir i december. Vill ha barn nu!!!

• SecretlyMe

FF har än så länge satt äl på mig den 19e, alltså dag 17 i min cykel och det är två dagar tidigare än min beräkning. Isåfall har vi missat äl denna gång oxå.

• tillklaras

Vi kommer inte att ha uppehåll. Vi kör! Min dotter är född 6/1 och jag var så rädd att hon skulle födas på "andra sidan" året -vilket hon inte gjorde. Magen, näringar ett år, blev vi gravida med lillebror. Han var beräknad till 18:e dec, kom 14:e dec och gick bort ett par dagar senare. Jag hade idag gett mitt allt för att få ha kvar min lilla decemberbebis.

Först nu har jag förstått att detta med timing spelar ingen roll alls-min man är född 4/12 och har en fantastisk erfarenhet av att vara "minst".

Vi kör:)

Vi har inte direkt berättat för släkt/vänner. Vi har en lite speciell historia, och jag vill inte känna mig pressad.

SRMmamma87 skrev 2015-02-24 21:42:26 följande:

Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?

Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?

• Pyret 85

Hade det inte varit för att vi skulle gifta oss i augusti så hade inte vi heller gjort uppehåll bara för att slippa ett decemberbarn. Jag och mina två systrar är alla födda sent på året men det är inte precis som ,vi gått under pga det.

• Emmissara

Fick min mens idag och det är blandande känslor (trots att vi har tagit ett uppehåll i bebisverkstaden)...

Den här cykeln blev 49 dagar, alltid lite spännande nu för tiden att se hur långa de är och hur man mår under cykeln

• Carerra
    Emmissara skrev 2015-02-25 22:41:38 följande:

Fick min mens idag och det är blandande känslor (trots att vi har tagit ett uppehåll i bebisverkstaden)...

Den här cykeln blev 49 dagar, alltid lite spännande nu för tiden att se hur långa de är och hur man mår under cykeln

Jag har oxå haft långa cykler och har fått primolut nor utskrivet under 3 månader för att korta ner cykeln. Tanken är att man lär kroppen att cykeln ska vara runt 28 dagar. Kanske skulle kunna vara något?
Svar på tråden BIM September 2014