• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    SRMmamma87 skrev 2015-02-24 21:42:26 följande:

Hur många av er har berättat för era föräldrar/familjen att ni försöker skaffa barn?

Hur många av er tänker ta ett uppehåll i Mars månad för att undvika Decemberbebis? Vad är era tankar om detta?

Själv har vi inte berättat för familjen. Vill så gärna att det ska bli en överraskning. Kan önska att de visste att vi försökte ibland då jag saknar deras stöd.

Vi funderar på att ta ett uppehåll i mars. Känns sådär. Men mitt BIM är den 25/3 så om vi lyckades skulle vi föda på julafton typ, vilket i och för sig skulle vara den finaste julklappen någonsin, men också inte optimalt...

Dessutom har jag fortsatt jobb på en SiS institution fram till vecka 24. Skulle vi bli gravida kulle jag vara i vecka 11-12 då. Jag skulle inte kunna känna mig säker på att jag skulle kunna garantera barnets säkerhet i mitt nuvarande jobb då jag jobbar med ungdomar med psykosociala problem som är våldsbenägna...  

Men som sagt, blandade känslor.
  • SRMmamma87

Usch, är nere i en så negativ tankespiral nu. Inte bra alls. Svårt att orka hålla hoppet uppe under en så lång tid.

• Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-02-26 17:47:57 följande:
    Själv har vi inte berättat för familjen. Vill så gärna att det ska bli en överraskning. Kan önska att de visste att vi försökte ibland då jag saknar deras stöd.

Vi funderar på att ta ett uppehåll i mars. Känns sådär. Men mitt BIM är den 25/3 så om vi lyckades skulle vi föda på julafton typ, vilket i och för sig skulle vara den finaste julklappen någonsin, men också inte optimalt...

Dessutom har jag fortsatt jobb på en SiS institution fram till vecka 24. Skulle vi bli gravida kulle jag vara i vecka 11-12 då. Jag skulle inte kunna känna mig säker på att jag skulle kunna garantera barnets säkerhet i mitt nuvarande jobb då jag jobbar med ungdomar med psykosociala problem som är våldsbenägna...  

Men som sagt, blandade känslor.
    Nu har det nog blivit lite tokigt i uträkningen där väl? :) Om du blir gravid vid nästa ÄL (som kanske är om någon vecka?) så blir du beräknad till slutet av november ju :)

Under de tidiga veckorna så ligger fostret väldigt skyddat långt inne i magen, så förmodligen skulle det nog inte vara någon fara. Men förstår absolut din oro och dina känslor!

Kram!
  • SecretlyMe

Gah, dumma FF. Ingen äl utsatt ännu. Jag får helt enkelt gå på tidigare erfarenheter ;) Äl +6 idag men tempen dök lite.. Vaknat både vid ett och fem inatt så tempade vid fem.

Börjar bli lite nervigt nu, och otåligt. Jag vill hoppas av hela mitt hjärta men är rädd för besvikelsen. Men det här bara SKA gå nu! :D

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-27 07:19:44 följande:

Gah, dumma FF. Ingen äl utsatt ännu. Jag får helt enkelt gå på tidigare erfarenheter ;) Äl +6 idag men tempen dök lite.. Vaknat både vid ett och fem inatt så tempade vid fem.

Börjar bli lite nervigt nu, och otåligt. Jag vill hoppas av hela mitt hjärta men är rädd för besvikelsen. Men det här bara SKA gå nu! :D

håller tummarna för dig <3
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-27 07:21:58 följande:

håller tummarna för dig <3

Behöver alla tummar jag kan få :D <3 Tack!
  • tillklaras

Hej fina du, berätta hur du tänker. Vi är alla där ibland, jag finns här om du behöver prata<3

SRMmamma87 skrev 2015-02-26 22:35:28 följande:

Usch, är nere i en så negativ tankespiral nu. Inte bra alls. Svårt att orka hålla hoppet uppe under en så lång tid.

• tillklaras

Hej alla!

Denna månad provar vi pergotime, och äl har jag beräknad till onsdag!:)

Jag är lite kluven just nu om att bli gravid-jag vill MASSOR men börjar ett nytt, sjukt spännande och krävande jobb om ett par veckor. Provanställning är sedvanliga 6 mån, och jag tänker i mörka stunder att jag skulle kunna förlora tjänsten om jag lyckades bli gravid i uppstart-fasen. Hur hade ni tänkt? Är det dumt att skaffa bebis med nytt jobb? Vi har ju hållt på med denna resa länge nu, och jag blev nyligen 36 år, så jag varken vill eller vågar vänta! Men, tänk om jag blir arbetslös!? (Jag tror inte det skulle hända, men det vore ju f**an typiskt;)

• Emmissara

Grattis, Carolinheiner Nu håller vi alla tummar att allt ska gå felfritt framöver. <3 

Svar på tråden BIM September 2014