• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Nostalgity
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Åh grattis Till sonen!

Jag har två kompisar varav ena födde i v 27+1 men barnet vägde bara 998g, och den andra födde i v 24+2 och det barnet vägde 830g. Idag är barnen friska och mår bra.

Jag har inte riktigt koll på vad ni gått igenom, men detta med att inte ta till sig sitt barn, kan jag förstå fullt ut. När jag fick min dotter, kändes det bara som att jag lånat henne.. Kände så en hel månad efter förlossningen. I mitt fall, blev de nog pga förlossningen.

Tror ju säkert att samhörigheten kommer för er, när ni får vara tsm mer!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.

Kan ju skriva lite symptom när jag ändå är på g här..

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Det sticker, hugger, drar och molar då och då.

Känns som att jag har ömma bröstvårtor ibland ocksp.

Eller så är allt inbillning

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-26 10:49:55 följande:

Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Eller så är allt inbillning

Har bim efter dig :) FF vill fortfarande inte sätta ut äl men jag gissar på den 21a ändå, det var dag 3 med äggviteflytningar och tappen mjuknade avsevärt och var öppen, samma den 20e. Hoppas inte äl hoppar och har sig :(

Det jag har känt är mycket spänningar i vänster äggstock. Det börjar med att den gör ont som innan jag har ägglossning, sen går det över till mensvärk och kommer av och till under dagen. Lite lustigt att jag känt av detta varje gång vi prickat äl, för förra månaden missade vi helt och jag kände absolut INGENTING haha :p
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2015-02-26 10:49:55 följande:

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Eller så är allt inbillning smile1.gif

Låter ju lovande iallafall! :) Håller tummarna!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-02-26 11:01:09 följande:
    Har bim efter dig :) FF vill fortfarande inte sätta ut äl men jag gissar på den 21a ändå, det var dag 3 med äggviteflytningar och tappen mjuknade avsevärt och var öppen, samma den 20e. Hoppas inte äl hoppar och har sig :(

Det jag har känt är mycket spänningar i vänster äggstock. Det börjar med att den gör ont som innan jag har ägglossning, sen går det över till mensvärk och kommer av och till under dagen. Lite lustigt att jag känt av detta varje gång vi prickat äl, för förra månaden missade vi helt och jag kände absolut INGENTING haha :p
    Ja det låter ju som att ÄL skedde när du tror att den var :) Du la väl inte in tempen under de dagarna va? Då kanske det är det som gör att FF inte sätter ut den rätt? :) Håller tummarna för dig!
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-26 11:20:20 följande:

Ja det låter ju som att ÄL skedde när du tror att den var :) Du la väl inte in tempen under de dagarna va? Då kanske det är det som gör att FF inte sätter ut den rätt? :) Håller tummarna för dig!

Jag tog tempen torsdag morgon som visade 36.4. Sen tog jag tempen igen först på söndagen som visade 37.0 :)

Charten är den som "stämmer", kalendern gör en generalisering på ett ungefär. Den räknar ju med en lutealfas på 14 (15 om man räknar in bimdagen) dagar och jag har 13 dagars :) vi får se vad FF säger om några dagar, kanske den inte sätter ut nåt alls men förhoppningsvis behöver jag inte använda den igen ;) Känner mig väldigt positiv till denna månad!
  • SRMmamma87

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Grattis till lille skrutten!! <3
  • carolinheiner

Han e stor för sin vecka :) så alla är jätte förvånade :) han sköter sig bra . Äter kissar å smälter maten å natten vart lugn :) han ville ligga på sidan å lugna inte ner sig försen han blev inpackad å lagd på sidan då somnade han om å va nöjd :) just nu är ja inlagd fortfarande med antibiotika men förhoppningsvis får ja tabletter på lördag å då blir ja utskriven från avd å kan ta mig hem lite :)

• Pyret 85

Ett stort grattis till den lille killen <3 Jag håller alla mina tummar och tår på att allt går bra med den lille och att han växer till sig snabbt! kram till dig!
  • eagle87

Grattis va kul att allt gått bra :) lycka till O hoppas lillen växer :)
Svar på tråden BIM September 2014