• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    Lizzie09 skrev 2015-02-26 22:42:47 följande:
    Nu har det nog blivit lite tokigt i uträkningen där väl? :) Om du blir gravid vid nästa ÄL (som kanske är om någon vecka?) så blir du beräknad till slutet av november ju :)

Under de tidiga veckorna så ligger fostret väldigt skyddat långt inne i magen, så förmodligen skulle det nog inte vara någon fara. Men förstår absolut din oro och dina känslor!

Kram!
    Åh, kan det vara så... *springer iväg till en graviduträknarsajt* Mmm... verkar som jag skulle ha BF precis i början på December, inte i slutet. Då kanske vi kör på som vanligt ändå. 

Tack för peppen ang. jobbet också. Det behövs. 
  • SRMmamma87
    tillklaras skrev 2015-02-27 11:25:05 följande:

Hej alla!

Denna månad provar vi pergotime, och äl har jag beräknad till onsdag!:)

Jag är lite kluven just nu om att bli gravid-jag vill MASSOR men börjar ett nytt, sjukt spännande och krävande jobb om ett par veckor. Provanställning är sedvanliga 6 mån, och jag tänker i mörka stunder att jag skulle kunna förlora tjänsten om jag lyckades bli gravid i uppstart-fasen. Hur hade ni tänkt? Är det dumt att skaffa bebis med nytt jobb? Vi har ju hållt på med denna resa länge nu, och jag blev nyligen 36 år, så jag varken vill eller vågar vänta! Men, tänk om jag blir arbetslös!? (Jag tror inte det skulle hända, men det vore ju f**an typiskt;)

Jag hade inte väntat. Jag sitter ju lite i samma funderingar kring jobb-tänk och graviditet (se tidigare inlägg). Kanske hade jag tänkt så om vi precis skulle börja försöka, men nu har vi försökt aktivt i snart ett år och det är ju verkligen så att man inte vet hur livet blir. Man kan bli gravid, man kan få kämpa. Man kan få fast anställning, man kan bli arbetslös. Jag har själv haft mycket motgångar i livet och jag har landat i att det mesta löser sig. Blir du gravid och mot förmodan arbetslös så löser det sig det också. Man har inga garantier här i livet och saker förändras snabbt. Mitt råd är att köra på. <3 
  • SRMmamma87

Hur gör ni andra som också kämpat ett tag för att hålla hoppet uppe?? Har ni några bra tips?

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-02-27 12:53:12 följande:

Hur gör ni andra som också kämpat ett tag för att hålla hoppet uppe?? Har ni några bra tips?

Jag tänker, försöker iallafall, att det händer när det händer. Under tiden kan jag göra saker som inte går när jag är gravid. Sedan är det en trygghet för mig att vi kommer få hjälp om det inte lyckas på egen hand.

Jag orkar helt enkelt inte gå runt och vara deprimerad och slösa bort mitt liv på att vara det.
  • knaappeen

Vi kommer avvakta denna ÄL då jag helst undviker december bebis.

Och kan även vara skönt att ta en paus efter allt jobbigt o bara vara utan tester o symptom letande.

Kmr dock ha sex oskyddat men avbrutet. Skulle det hända så är det väl menat

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • carolinheiner

Conrad fortsätter att överraska! 24 timmar gammal tog dom bort respiratorn å han andas själv! :) store killen 2 dagar gammal å håller personalen på tårna! :)

• Nostalgity

Någon här inne som hört talas om attraktionslagen?... På tal om positivitet och negativitet.

Mitt illamående har eskalerat till kvällsillamående också.. Äl + 7 idag.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-27 19:47:40 följande:

Någon här inne som hört talas om attraktionslagen?... På tal om positivitet och negativitet.

Mitt illamående har eskalerat till kvällsillamående också.. Äl + 7 idag.

håller tummarna för dig också <3
  • Pyret 85
    carolinheiner skrev 2015-02-27 19:32:50 följande:

Conrad fortsätter att överraska! 24 timmar gammal tog dom bort respiratorn å han andas själv! :) store killen 2 dagar gammal å håller personalen på tårna! :)

Heja Conrad <3 Härligt att han gör framsteg!
Svar på tråden BIM September 2014