• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • panicorion

Börja med att kolla vilken webbläsare du använder... Är det Chrome se till att den inte är kopplad till någon annan läsare så du är inne på ditt konto.. För att kunna se det via Wifi senare tycker jag låter mycket konstigt... Kanske att man kan se hur mycket filer som skickats under en dag men då får man ha bra koll,

Sen finns det ju inkognito fliken med på google chrome...Alla har rätt till sitt privat liv och det är inte okey att du blir "pressad" på detta sättet om det inte påverkar din och din sambos relation. Men som du skriver det så verkar det inte som att det är det som är problemet.

• Smecker
    panicorion skrev 2014-08-16 19:43:02 följande:

Börja med att kolla vilken webbläsare du använder... Är det Chrome se till att den inte är kopplad till någon annan läsare så du är inne på ditt konto.. För att kunna se det via Wifi senare tycker jag låter mycket konstigt... Kanske att man kan se hur mycket filer som skickats under en dag men då får man ha bra koll,

Sen finns det ju inkognito fliken med på google chrome...Alla har rätt till sitt privat liv och det är inte okey att du blir "pressad" på detta sättet om det inte påverkar din och din sambos relation. Men som du skriver det så verkar det inte som att det är det som är problemet.

Inte alls konstigt. Man kan i många routrar ställa in så att trafiken till och från nätverket loggas, då ser man även vilken enhet som begärt vilken sida och när. Inkognito-fliken gör endast så att informationen inte sparas på datorn/mobilen, men trafiken går fortfarande okrypterad via routern.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (hmmm)

Använd inte wifi då? Stäng av wifi och använd det mobila internet?

• Anonym (svårt?)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-08-16 20:05:22 följande:
    dagens bästa!
  • Anonym (Wi-fi)

Jag använder chrome via mobilen och är alltid inloggad på gmail på mobilen men jag använder aldrig datorn förutom i jobb och då en annan mailklient. Jag laddar inte ner porren, utan kollar online. Jag är absolut inte ute efter att dölja det jag gör, för jag tycker att man måste kunna acceptera sånt här. Hans inställning till porr allmänt är varken eller. Det är bara att JAG kollar på det. Det hade varit skillnad om det gick ut över oss men nu gör det inte det.

Ok, så han kan alltså se min mobiltrafik via datorn. Jippi vilket kontrollfreak. Jag började undra om han installerat spionprogram på min telefon men jag har inte hittat nåt. Det kan ju inte vara sunt att bry sig om sånt här. Är jag så vidrig? Hur får jag honom att finna sig i detta? Visst kan jag sluta men jag förstår inte varför!

• Anonym (Wi-fi)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-08-16 20:05:22 följande:

Jag vill inte behöva dölja det som ett smutsigt pervo
  • Anonym (svårt?)
    Anonym (Wi-fi) skrev 2014-08-16 20:13:59 följande:
    Jag vill inte behöva dölja det som ett smutsigt pervo
    då får du prata med din fru eller döja det. Prata ordentiligt. fast igentligen tycker ja att det är fel att kolla på porr om det inte är en "ekologisk" typ..
  • Anonym (hmmm)

Men du får väl tala om för honom att han inte har med ditt privata sexliv att göra??

• Lena

Din partner låter inte riktigt klok. Jag hade aldrig kunnat leva med någon som kallar mig äcklig.

• Anonym (hmmm)

Och om det nu är så att han inte kan acceptera det, så får du helt enkelt sluta. Men om du inte vill sluta, och han inte vill förstå, då är du tvungen att göra det i smyg. Och då genom att inte använda wifi, eller som någon skrev, använda inkognito då ingen historik kan spåras.

Svar på tråden Får inte porrsurfa!