• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Jennie med ie
    Anonym (Wi-fi) skrev 2014-08-17 19:35:47 följande:

Han säger att han inte kollar på porr för det känns som otrohet när man gör det själv, och menar att jag sviker hela familjen genom att göra detta.

Om det är otrohet om man kollar på porr ensam, vad är det då när man som par gör det ihop? Ormgrop?
  • Asirna

Om min partner kollar på porr ser jag det som otrohet.

Du antingen ta o respektera din partner eller ta och skilja dig så får du ett eget privatliv.

• Anonym (Dagens samhälle)
    Asirna skrev 2016-09-20 15:46:01 följande:

Du antingen ta o respektera din partner eller ta och skilja dig så får du ett eget privatliv.

Otrohet är när du är fysisk med en annan människa. Enligt mig av det motsatta könet men det kan diskuteras
  • 100kgpappa
    Asirna skrev 2016-09-20 15:46:01 följande:

Haha..

Fattar inte hur man kan vara så snäv så man tycker det är samma sak att titta på någon som har sex på film som att faktiskt ha det med någon.

Antar att ni blundar vid sexscener i vanliga filmer också...
  • Domesticgoddess

Jag förstår inte alls resonemanget kring att porr skulle kunna jämställas med otrohet..är det inte lika mycket otrohet att onanera medan man fantiserar om att snuska sig med den sexige främlingen man såg i kön på Ica då? Trams!

Blir lite nyfiken på din sambo ts, vad fantiserar hon om när hon leker med sig själv? Har väldigt svårt att tro att det finns någon som enbart har sig själv och sin partner i tankarna när han/hon onanerar.

• Asirna
    Anonym (Dagens samhälle) skrev 2016-09-23 18:47:33 följande:
    Otrohet är när du är fysisk med en annan människa. Enligt mig av det motsatta könet men det kan diskuteras
    Skaffa mer kunskap.
    Alla människor ser på otrohet på olika sätt.

Otrohet behöver inte vara sexuellt relaterat. Utan det kan även vara känslomässigt eller när man på något sätt går bakom ryggen på sin partner. Som TS där han kolla på porr bakom sin frus rygg.
  • Asirna
    100kgpappa skrev 2016-09-24 00:09:55 följande:
    Haha..

Fattar inte hur man kan vara så snäv så man tycker det är samma sak att titta på någon som har sex på film som att faktiskt ha det med någon.

Antar att ni blundar vid sexscener i vanliga filmer också...
    Du är inte så klok som du tror, läs vad jag skrev till anonym (dagens samhälle)

Alla har olika syn på otrohet. 

Men tydligen kanske du är lite för dum för att förstå det? :) Hur som helst, vet man nu att du är en man som skiter i vad din kvinna tycker, inget positivt kan jag också tillägga.
  • vargveum
    Asirna skrev 2016-09-24 01:07:40 följande:

Skaffa mer kunskap.

Alla människor ser på otrohet på olika sätt.

Otrohet behöver inte vara sexuellt relaterat. Utan det kan även vara känslomässigt eller när man på något sätt går bakom ryggen på sin partner. Som TS där han kolla på porr bakom sin frus rygg.

Skaffa lite kunskap själv. Tråden är gammal och TS är kvinna.
  • Asirna
    vargveum skrev 2016-09-24 01:38:08 följande:
    Skaffa lite kunskap själv. Tråden är gammal och TS är kvinna.
    Minsann har jag kunskap och vett.
    Så mycket kunskap att jag vet att alla människor ser på vad otrohet är på olika sätt. Om man bara tror det finns ett sett så är man instängd i sin egna lilla låda.

Suck. Varför tar inte admins o tar bort såna här gamla trådar? Känns som de börjar bli allt mer ofta äldre trådar dyker upp som inte är aktuella längre. 

Ska  man varje gång kolla datum på detta trådar? Kan de väl min skriva datumet i större text och mer centrerat nära rubriken. 
  • 100kgpappa
    Asirna skrev 2016-09-24 01:12:52 följande:

Du är inte så klok som du tror, läs vad jag skrev till anonym (dagens samhälle)

Alla har olika syn på otrohet. 

Men tydligen kanske du är lite för dum för att förstå det? :) Hur som helst, vet man nu att du är en man som skiter i vad din kvinna tycker, inget positivt kan jag också tillägga.

Och hur var det nu med läsförståelse igen? Jag har inte påstått att man inte man inte kan ha olika syn. Jag påstår att man har en väldigt snäv syn på vad som är otrohet om man anser att titta på porr är otrohet...

Snacka om att skjuta sig själv i foten...

Och hur vet du hur jag förhåller mig till vad min fru tycker? Du verkar insatt i hennes åsikter om porr...

För det första så gillar hon porr, och för det andra så hade hon inte gjort det hade hon inte varit min fru heller, då jag inte hade satsat på ett seriöst förhållande med någon som har kraftigt avvikande uppfattning från mig när det gäller synen på sex och porr.

Att hålla på och smussla är inget jag har lust med.
Svar på tråden Får inte porrsurfa!