• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Anonym (Data ingenjör)
    Anonym (Wi-fi) skrev 2014-08-19 17:19:50 följande:
    Får jag fråga vad i hela jävla helvete som får dig att tro att jag skulle vilja det?
    Vad trevlig du var då....
    Du sa ju innan att du gillade att se killar hålla på själva. Men det kanske var att trixa med en boll eller något då.
  • Anonym (Data ingenjör)
    Smecker skrev 2014-08-18 12:29:46 följande:
    Du kan inte jämföra en professionell router med en konsumentprodukt, professionella routers kräver ofta ett analysprogram för att utvärdera trafiken. Jag har mest haft Netgear och D-Link, den enda som inte loggade något var en Motorola router som användes via kabel-tv-nätet.
    Jag har idag bäst i test förra året samt en av det vanligaste routers på marknaden. en Asus n56. Den har inga loggfiler för besökta sidor. Du är säker på att du inte menar loggfiler för incidenter, påloggningar mm som alla routers har.
    Hade en Netgear innan och den hade bara loggfiler som jag nyss beskrev.
  • Smecker
    Anonym (Data ingenjör) skrev 2014-08-20 09:30:44 följande:

Jag har idag bäst i test förra året samt en av det vanligaste routers på marknaden. en Asus n56. Den har inga loggfiler för besökta sidor. Du är säker på att du inte menar loggfiler för incidenter, påloggningar mm som alla routers har.

Hade en Netgear innan och den hade bara loggfiler som jag nyss beskrev.

Har ingen erfarenhet av Asus. På båda Netgear jag haft kunde man välja att logga all nätverkstrafik, den ena loggade bara IP-nummer, den andra loggade efter firmware-uppdatering även URL.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Hamburgartjuven

Jag kan ju i och för sig förstå att om man är svartsjuk och du väljer just porren ensam man rundar i webkamera så kanske det kan bli lite jobbigt. Om du kollar på det live och interagerar (betalar och skriver till den som gör det) så hade jag själv tyckt att det hade varit lite tveksamt men om det är privatinspelade klipp som inte är live är det i min värld bara härligt. Men som sagt det kan ju för en svartsjuk kännas lite mer.

Dock inte acceptabelt av gubben din.

• Anonym (Wi-fi)
    Anonym (Data ingenjör) skrev 2014-08-20 09:27:06 följande:
    Vad trevlig du var då.... smile4.gif
    Du sa ju innan att du gillade att se killar hålla på själva. Men det kanske var att trixa med en boll eller något då.
    Det är skillnad på att kolla på en porrsida än att få klipp skickade till sig
  • Anonym (Dagens samhälle)

Fruntimmer är så korkade att de inte tillåter det. Det är den hårda sanningen. Finns säkert en handfull som kan acceptera det och förstår att vi inte älskar dem mindre bara för att vi kollar på porr ibland. Tyvärr är dessa alldeles för få.

• Linux1003
    Smecker skrev 2014-08-16 20:35:07 följande:

Inkognito gör endast att historiken på själva datorn/mobilen inte sparas, informationen om trafiken loggas fortfarande i routern.

Var i routern sparas deg och hur kollar man det?
  • Linux1003
    Anonym (Dagens samhälle) skrev 2016-08-23 19:21:07 följande:

Fruntimmer är så korkade att de inte tillåter det. Det är den hårda sanningen. Finns säkert en handfull som kan acceptera det och förstår att vi inte älskar dem mindre bara för att vi kollar på porr ibland. Tyvärr är dessa alldeles för få.

Du kanske ska läsa HENNES inlägg på nytt innan du yttrar dig.
  • Anonym (Dagens samhälle)

KARLAR ÄR SVIN!

Men sen när kollar kvinnor på porr? Märkligt

Linux1003 skrev 2016-08-23 19:46:48 följande:

Du kanske ska läsa HENNES inlägg på nytt innan du yttrar dig.

• Linux1003
    Anonym (Dagens samhälle) skrev 2016-09-17 20:55:06 följande:

KARLAR ÄR SVIN!

Men sen när kollar kvinnor på porr? Märkligt

Tja, genom sig själv känner man andra.
Svar på tråden Får inte porrsurfa!