• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Anonym (L)
    Anonym (Dagens samhälle) skrev 2016-09-17 20:55:06 följande:

KARLAR ÄR SVIN!

Men sen när kollar kvinnor på porr? Märkligt

Sedan länge! Vilket århundrande lever du i egentligen?
  • vargveum
    Asirna skrev 2016-09-24 02:02:42 följande:

Minsann har jag kunskap och vett.

Så mycket kunskap att jag vet att alla människor ser på vad otrohet är på olika sätt. Om man bara tror det finns ett sett så är man instängd i sin egna lilla låda.

Suck. Varför tar inte admins o tar bort såna här gamla trådar? Känns som de börjar bli allt mer ofta äldre trådar dyker upp som inte är aktuella längre. 

Ska  man varje gång kolla datum på detta trådar? Kan de väl min skriva datumet i större text och mer centrerat nära rubriken. 

Jag kan hålla med om det, men om man läser en trådstart endast och skippar det som sagts under hand i tråden utan att läsa på blir det lätt lite goddag yxskaft. Eller om man fastnar i polemik med någon annan kommentator mitt i en tråd och sedan kommenterar trådens ämne utn att ha läst vad som framkommit i tråden blir det lätt samma sak.

Internet är tyvärr såhär, man hittar en liten fläck med åsikt och slänger ur sig sin egen åsikt, case closed, man går vidare. Jag är ingalunda oskyldig. Men det är trist.
  • Anonym (Dagens samhälle)
    Asirna skrev 2016-09-24 01:07:40 följande:

Skaffa mer kunskap.

Alla människor ser på otrohet på olika sätt.

Otrohet behöver inte vara sexuellt relaterat. Utan det kan även vara känslomässigt eller när man på något sätt går bakom ryggen på sin partner. Som TS där han kolla på porr bakom sin frus rygg.

De får väl göra upp en deal att han får porrsurfa så länge han inte väljer porren i första hand. Som för mig, vi har sexpaus nu av olika anledningar men min partner har inget emot att jag tar en tarzan och tittar på porr om jag så skulle vilja. Hon vet ju att jag väljer henne i första hand.
  • vargveum
    Anonym (Dagens samhälle) skrev 2016-09-24 08:58:15 följande:

De får väl göra upp en deal att han får porrsurfa så länge han inte väljer porren i första hand. Som för mig, vi har sexpaus nu av olika anledningar men min partner har inget emot att jag tar en tarzan och tittar på porr om jag så skulle vilja. Hon vet ju att jag väljer henne i första hand.

Som sagt var.
  • Anonym (Snäv syn)
    Asirna skrev 2016-09-20 15:46:01 följande:

Om min partner kollar på porr ser jag det som otrohet.

Du antingen ta o respektera din partner eller ta och skilja dig så får du ett eget privatliv.

Men var det inte du som i en annan tråd berättade om att du skulle ha sex med nån annan kille än din, med din partners godkännande? Så det är ok... Men att titta på porr, då är det otrohet??
  • Ascendere
    Asirna skrev 2016-09-20 15:46:01 följande:

Om min partner kollar på porr ser jag det som otrohet.

Du antingen ta o respektera din partner eller ta och skilja dig så får du ett eget privatliv.

Man är otrogen för att man kollar på porr på samma sätt som man är mördare för att man ser en deckare.
  • Asirna
    100kgpappa skrev 2016-09-24 07:16:30 följande:
    Och hur var det nu med läsförståelse igen? Jag har inte påstått att man inte man inte kan ha olika syn. Jag påstår att man har en väldigt snäv syn på vad som är otrohet om man anser att titta på porr är otrohet...

Snacka om att skjuta sig själv i foten...

Och hur vet du hur jag förhåller mig till vad min fru tycker? Du verkar insatt i hennes åsikter om porr...

För det första så gillar hon porr, och för det andra så hade hon inte gjort det hade hon inte varit min fru heller, då jag inte hade satsat på ett seriöst förhållande med någon som har kraftigt avvikande uppfattning från mig när det gäller synen på sex och porr.

Att hålla på och smussla är inget jag har lust med.
    Varför ska du då "läxa" upp mig om vd otrohet är?

Jag har min syn om vad otrohet är och du har din. Att gå bakom sin partners rygg oavsett det är sex relaterat eller inte är otrohet.

När jag skrev det menade jag inte specifikt porren. Men det verkar som du skulle göra något även din fru inte är okej med det som du skriver.
  • Asirna
    Anonym (Snäv syn) skrev 2016-09-24 12:56:14 följande:
    Men var det inte du som i en annan tråd berättade om att du skulle ha sex med nån annan kille än din, med din partners godkännande? Så det är ok... Men att titta på porr, då är det otrohet??
    Vad spelar det för roll? Jag och min partner har helt lika syn på vad som gäller med sex. 
    Tack o lov har jag en riktig man som accepterar mina åsikter istället för att ifråga sätta det.
  • Asirna
    Ascendere skrev 2016-09-24 17:45:59 följande:
    Man är otrogen för att man kollar på porr på samma sätt som man är mördare för att man ser en deckare.
    En jävlig onödig kommentar.

Många här inne måste vara jävligt tröga och ha låg förståelse för andra individer.
  • 100kgpappa
    Asirna skrev 2016-09-25 19:46:01 följande:

Varför ska du då "läxa" upp mig om vd otrohet är?

Jag har min syn om vad otrohet är och du har din. Att gå bakom sin partners rygg oavsett det är sex relaterat eller inte är otrohet.

När jag skrev det menade jag inte specifikt porren. Men det verkar som du skulle göra något även din fru inte är okej med det som du skriver.

Märklig tolkning att jag skulle göra det...
Svar på tråden Får inte porrsurfa!