• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Smecker
    Anonym (Wi-fi) skrev 2014-08-16 20:12:58 följande:

Jag använder chrome via mobilen och är alltid inloggad på gmail på mobilen men jag använder aldrig datorn förutom i jobb och då en annan mailklient. Jag laddar inte ner porren, utan kollar online. Jag är absolut inte ute efter att dölja det jag gör, för jag tycker att man måste kunna acceptera sånt här. Hans inställning till porr allmänt är varken eller. Det är bara att JAG kollar på det. Det hade varit skillnad om det gick ut över oss men nu gör det inte det.

Ok, så han kan alltså se min mobiltrafik via datorn. Jippi vilket kontrollfreak. Jag började undra om han installerat spionprogram på min telefon men jag har inte hittat nåt. Det kan ju inte vara sunt att bry sig om sånt här. Är jag så vidrig? Hur får jag honom att finna sig i detta? Visst kan jag sluta men jag förstår inte varför!

Nej, han kan se trafiken via hemmanätverkets router. Nej, det är inte sunt att bry sig om sånt där.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (muh)

Varför slutar du inte bara? Om det är så viktigt för din sambo.

• Smecker
    Anonym (hmmm) skrev 2014-08-16 20:32:24 följande:

Och om det nu är så att han inte kan acceptera det, så får du helt enkelt sluta. Men om du inte vill sluta, och han inte vill förstå, då är du tvungen att göra det i smyg. Och då genom att inte använda wifi, eller som någon skrev, använda inkognito då ingen historik kan spåras.

Inkognito gör endast att historiken på själva datorn/mobilen inte sparas, informationen om trafiken loggas fortfarande i routern.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Grynet2010

Och du är tillsammans med denna svartsjuka och kontrollerande man för att? Sådana människor är farliga människor vare sig det är en man eller kvinna.

• trolliz

När jag fick reda på att min kille gjorde det förklarade jag hur ledsen det gjorde mig. Att påstå att det inte är "på riktigt" gör inte saken bättre då det är just vad det är - på riktigt. Han skulle lika gärna kunna ligga med andra, faktiskt och det hade knappt känts lika jobbigt.

Han får så klart göra som han vill men då vill jag inte vara med. Och det är mina känslor och de vill jag respektera. Jag vill inte att min kille onanerar till andras kroppar. Jag vill vara hans porrstjärna. Jag har läst på vad folk tycker om ämnet men är fortfarande lika äcklad. Han påstår att han inte behöver detta och har slutat. Men vad vet jag.

Får jag reda på något kommer jag inte palla om jag säger så.

Alla har ju ett aktivt val. Gå bakom ryggen eller stå sitt kast.

Är ju inte bara den icke-porrsurfande som ska förstå den porrsurfande utan försök själva tänka hur kul det vore om det var tvärtom. Och som sagt hur fånigt det än låter hade han lika gärna kunnat göra saker på riktigt med andra.

Nej, nästa gång kommer jag fråga direkr så jag vet vem jag ska undvika. Tror inte att alla killar kollar på porr. Mitt ex gjorde inte det, alltså onanerade till det, vad jag vet. Sitta och kolla och skratta är en annan femma, det kan vara kul.

• panicorion
    Smecker skrev 2014-08-16 19:56:30 följande:

Inte alls konstigt. Man kan i många routrar ställa in så att trafiken till och från nätverket loggas, då ser man även vilken enhet som begärt vilken sida och när. Inkognito-fliken gör endast så att informationen inte sparas på datorn/mobilen, men trafiken går fortfarande okrypterad via routern.

Jisses ja då är det lite väl illa om man går in och manipulerar routern och kollar där igenom. Trodde inte detta.

Verkar inte riktigt som

Att det är ett beteende som är gynnande för framtiden. Du har ingen rätt till att förbjuda någon att ha ett privat liv, man kan önska att personen gör på olika sätt men valet ligger hos individen.
  • Anonym (varför)

Varför är porr så viktigt? Jag tror folk skulle ligga mer om de inte behövde runka

• Hamburgartjuven

Har ni bra/dåligt sexliv i övrigt?

Har du koll på om han kollar porr?

Är det att du gör det eller att han ser det som är problemet?

• Anonym (Wi-fi)
    Hamburgartjuven skrev 2014-08-17 10:11:22 följande:

Har ni bra/dåligt sexliv i övrigt?

Har du koll på om han kollar porr?

Är det att du gör det eller att han ser det som är problemet?

Vi har ett bra sexliv enligt mig, och han är nöjd när jag frågat honom. Vi har ss barn men brukar kunna ha sex 3 gånger i veckan i alla fall. Det tycker jag är helt normalt efter 11 år och tre ungar.

Jag har inte ens frågat honom om han kollar på porr. Jag antar att det är att JAG kollar som är problemet. Förr kunde vi kolla ihop utan att det var nåt med det.

Naturligtvis kan jag (väl) sluta kolla på porr men jag förstår inte varför jag skulle göra det. Hans argument är för själviska för att jag ska kunna förstå honom. Hade vart en annan sak om han psykiskt mådde dåligt av porr men nu gör han ju inte det. Jag vill heller inte smyga med det. I övrigt har vi det bra. Men nu har han gått över gränsen om han till och med har koll via datorn vad jag surfar på mobilen!
  • Hamburgartjuven

Du ska ju definitivt inte acceptera det. Om han inte vill se vad du kollar på så är det ju bara att rensa historiken löpande. Så gör jag eftersom jag kollar på lite bisarra grejer.

Är det en svartsjukegrej så är det ju illa. Men du måste nog börja med att ta reda på om han porrsurfar

Svar på tråden Får inte porrsurfa!