• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Anonym (MC)
    Smecker skrev 2014-08-17 19:02:31 följande:
    Jag förstår att det kan vara lika illa, men hur kan det vara "ännu värre"?
    Det är värre att en kille förbjuder tjejen än tvärt om enligt mej!
    För det sägs ju att tjejen är objektet (offret) i porren.
    Jag skulle aldrig förbjuda min sambo om hon ville se porr.
  • Söt Som Socker
    Anonym (MC) skrev 2014-08-17 19:04:31 följande:
    NEJ absolut inte, snarare förstärkts!!!
    Varför? Det är väl lika illa om oavsett vem som gör det?
  • Anonym (Wi-fi)

Jag är kvinnan i förhållandet ja det stämmer, det är min sambo som tycker jag är äcklig som kollar på porr vilket inte sker ofta enl ts.

Jag tog upp det med honom efter jobbet idag och frågade honom vad hans problem egentligen är och hur han känner och om han själv kollar på porr. Han säger att han inte kollar på porr för det känns som otrohet när man gör det själv, och menar att jag sviker hela familjen genom att göra detta.

Jag blev faktiskt lite sur och sa att hans argument är absurda och det inte känns bra att han snokar på mig. Hans försvar till att han snokar på mig är att jag kollar på porr vilket är lika med otrohet!?! Men hallå! Han måste slagit i skallen eller nåt! Sen sa han att jag är beroende och tycker jag ska söka hjälp. Jag tror det handlar snarare om svartsjuka. Utan att hänga ut honom (han lär väl läsa detta också) så kan jag säga att han gått igenom en tuff period fysiskt under ett par år. Det här har varit en konflikt i ett år ungefär, minst.

Men jag släpper det nu. Jag vill inte såra honom så jag får väl fantisera när jag onanerar även om jag tycker han inte har med mitt egna sexliv att göra. Själva onanin säger han inte är problem.

• Anonym (Tjejsomärför)

Förstår inte tjejer som resonerar sådär.. Varför inte föreslå att kolla på porr tillsammans? Jag är 20 år och har en underbar sambo, jag är säker på att han kollar på porr och gör sina behov när jag är inte är hemma. Jag kollar på porr jag med och ser absolut inga problem i det!?

Vi har många gånger kollat tillsammans och använt det som förspel!

Jag ser hellre att min kille kollar på porr och fantiserar lite än att han gör verklighet av fantasierna och är otrogen!?

• Anonym (Data ingenjör)
    Smecker skrev 2014-08-16 19:56:30 följande:
    Inte alls konstigt. Man kan i många routrar ställa in så att trafiken till och från nätverket loggas, då ser man även vilken enhet som begärt vilken sida och när. Inkognito-fliken gör endast så att informationen inte sparas på datorn/mobilen, men trafiken går fortfarande okrypterad via routern.
    Det är inte många routers som har den funktionen att man kan se vilka sidor man varit inne på, sedan måste man vara väldigt duktig för att kunna ta fram den infon från loggfiler.
    Surfa du på vid datorna i stället med "Inprivate Browsing" i explorer så går det inte att kolla vad du surfat på.
  • Söt Som Socker
    Anonym (Tjejsomärför) skrev 2014-08-18 10:41:19 följande:

Förstår inte tjejer som resonerar sådär.. Varför inte föreslå att kolla på porr tillsammans? Jag är 20 år och har en underbar sambo, jag är säker på att han kollar på porr och gör sina behov när jag är inte är hemma. Jag kollar på porr jag med och ser absolut inga problem i det!?

Vi har många gånger kollat tillsammans och använt det som förspel!

Jag ser hellre att min kille kollar på porr och fantiserar lite än att han gör verklighet av fantasierna och är otrogen!?

Återigen Ts är tjejen i förhållandet och hennes kille förbjuder henne att kolla på porr.
  • Smecker
    Anonym (Data ingenjör) skrev 2014-08-18 11:16:09 följande:

Det är inte många routers som har den funktionen att man kan se vilka sidor man varit inne på, sedan måste man vara väldigt duktig för att kunna ta fram den infon från loggfiler.

Surfa du på vid datorna i stället med "Inprivate Browsing" i explorer så går det inte att kolla vad du surfat på.

Tvärtom, de flesta routrar som du kan köpa i konsumentledet har den funktionen idag. Att ta fram infon från loggfilen är sällan svårare än att logga in på routern och öppna en txt-fil.

Inprivate Browsing gör bara så att ingen information (historik, cache och cookies) sparas på själva datorn man surfar från. Trafiken krypteras inte, så den loggas fortfarande i routern.

Varför försöker du sprida felaktig information?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Data ingenjör)
    Smecker skrev 2014-08-18 12:02:51 följande:
    Tvärtom, de flesta routrar som du kan köpa i konsumentledet har den funktionen idag. Att ta fram infon från loggfilen är sällan svårare än att logga in på routern och öppna en txt-fil.

Inprivate Browsing gör bara så att ingen information (historik, cache och cookies) sparas på själva datorn man surfar från. Trafiken krypteras inte, så den loggas fortfarande i routern.

Varför försöker du sprida felaktig information?
    Har haft 4 olika routers det senaste 3 åren men ingen har haft det. Har velat ha en sådan men inte hittat någon för att se vad barnen tittar på.
    Loggfilerna är ju i princip bara en massa siffror till den domän dom surfat till, så det är ju ett digert jobb att sitta och kopiera över dessa och kolla varje ställe,
  • Smecker
    Anonym (Data ingenjör) skrev 2014-08-18 12:11:09 följande:

Har haft 4 olika routers det senaste 3 åren men ingen har haft det. Har velat ha en sådan men inte hittat någon för att se vad barnen tittar på.

Loggfilerna är ju i princip bara en massa siffror till den domän dom surfat till, så det är ju ett digert jobb att sitta och kopiera över dessa och kolla varje ställe,

Konstigt. Samtliga routrar jag haft de senaste 5 åren har haft den funktionen. Och de har lagrat både URL och IP-nummer.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Får inte porrsurfa!