• Anonym (Wi-fi)

Får inte porrsurfa!

Jag är en helt vanlig, normal och ärlig människa som lever ett stillsamt och bra liv med min familj. Jag älskar min sambo och mina barn mest av allt och värdesätter dem och deras behov högst, högre än mina eftersom de är mitt allt. Jag ville bara klargöra detta så att ni inte ska utgå ifrån att jag är nåt otroget pervo.

Problemet ligger i min sambos värderingar i hur jag hanterar mina behov när jag är för mig själv. Jag kollar ibland på porr när jag är ensam hemma och tillfredställer mig själv. Eftersom min sambo inte alls förstår mig i detta så har jag lämnat datorn och gör det via mobilen istället utifall spåren av det skulle kännas kränkande eller nåt. Men nu har jag fått veta att det syns att jag porrsurfar när jag är inne på vårat nätverk via wi-fi på mobilen. Det gör mig knäckt att jag inte tillåts ha något som helst eget. Inget privatliv alls.

Varje gång jag blivit påkommen har jag erkänt, jag har aldrig nekat. Ja har förklarat om och om igen min syn på det jag gör och att det inte har nåt med oss att göra. Jag är alltså ärlig och tydlig. Ändå får jag höra hur vidrig och patetisk jag är. Att jag är äcklig och inte älskar min familj. Jag är tydligen världens sämsta människa för att jag kollar på porr ibland. Fan är det så illa verkligen? Det går ju inte ut över nån och händer inte ofta heller för den delen. Kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad gör jag? Jag vill inte behöva ljuga och smyga utan tycker han får väl acceptera att de flesta vill och behöver ta hand om sig själv då och då.

• Svar på tråden Får inte porrsurfa!
  • Pussan
    Asirna skrev 2016-09-25 19:48:59 följande:
    En jävlig onödig kommentar.

Många här inne måste vara jävligt tröga och ha låg förståelse för andra individer.
    Och andra har väldigt klent ordförråd.
    Men ärligt talat, att kolla på porr = att vara otrogen!? Det är väl ändå långt ifrån samma sak. Att kolla på nyårskonserten från Wien är inte det samma som att spela själv
  • Asirna
    Pussan skrev 2016-09-26 22:57:02 följande:
    Men ärligt talat, att kolla på porr = att vara otrogen!? Det är väl ändå långt ifrån samma sak. Att kolla på nyårskonserten från Wien är inte det samma som att spela själv
    Alla ser på otrohet på olika sätt.
    För en del är det bara om sex, för andra är otrohet också om känslor och gå bakom sin partners rygg.
    Så o kolla porr bakom sin partners rygg när hen är emot det är otrohet i min syn.
  • Zombie von Rymmen
    Asirna skrev 2016-09-24 01:07:40 följande:
    Skaffa mer kunskap.
    Alla människor ser på otrohet på olika sätt.

Otrohet behöver inte vara sexuellt relaterat. Utan det kan även vara känslomässigt eller när man på något sätt går bakom ryggen på sin partner. Som TS där han kolla på porr bakom sin frus rygg.
    Onani och samlag är två olika sidor av sexualiteten. Det ena utesluter inte det andra, och gör någon det så finnes problem. Någons onanivanor är inget som någon annan har med att göra, det är i grunden var och ens ensak. Något annat är kontrollerande och integritetskränkande. Går åt andra hållet också, onanerar någon "bort" sexlivet med ens partner pajar relationen.
  • Asirna
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 03:12:29 följande:

Onani och samlag är två olika sidor av sexualiteten. Det ena utesluter inte det andra, och gör någon det så finnes problem. Någons onanivanor är inget som någon annan har med att göra, det är i grunden var och ens ensak. Något annat är kontrollerande och integritetskränkande. Går åt andra hållet också, onanerar någon "bort" sexlivet med ens partner pajar relationen.

Ni fattar inte att alla ser olika på otroget eller?
  • Jennie med ie

Om man med otrohet menar att göra något ens partner inte vet eller vill att man gör så kan i princip vad som helst platsa där. Det blir en något knepig och oerhört vid definiton av begreppet.

• Anonym (Hink)

Det ska gå att radera informationen från routern. Någon som vet hur?

• Zombie von Rymmen
    Asirna skrev 2016-09-27 10:37:33 följande:
    Ni fattar inte att alla ser olika på otroget eller?
    Fast din syn på otrohet är kontrollerande och integritetskränkande.
  • Asirna
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 14:22:46 följande:

Fast din syn på otrohet är kontrollerande och integritetskränkande.

Nej. Det är du som inte förstår mig som människa.

Om min partner glr något bakom min rygg som jag inte gillar är det otrohet. Behöver inte vara just att kolla på porr. Kan likaväl att umgås med sitt ex.
  • Anonym (Icke sa nicke)
    Pussan skrev 2016-09-26 22:57:02 följande:

Är man duktig på att spela så föredrar man nog det framför att bara sitta och glo på andra som spelar. Hur kan det vara så viktigt att kolla på när andra har sex?
  • Jennie med ie

Skulle tro de flesta gärna gör både och.

Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-09-27 21:19:53 följande:

Är man duktig på att spela så föredrar man nog det framför att bara sitta och glo på andra som spelar.

Svar på tråden Får inte porrsurfa!