• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny

Jo tycker det borde vara anledningen för du blöder så.  Jag märker ingen skillnad så på mina faktiskt. men läst om andra som fått mer, när det varit riktig äl så.

• Theresan

Det går bra för mig, mår illa varje dag och det börjar slita, men det är naturligtvis värt det. Jag pluggar och jobbar och ligger efter en bra bit med studierna, det har inte fungerat att plugga och må dåligt samtidigt. Men jag försöker att inte bli stressad över det, graviditeten är viktigare än allt annat. Jag ska förklara för min lärare hur det ligger till och hoppas att jag får ta igen allt senare.

Nästa onsdag blir det inskrivning och dagen innan nyår ska vi på ul.

• engsan

Åh så skönt att höra att det går bra. Hoppas ni får en riktigt härlig jul och hör av dig hur det går på ultraljudet =)

• engsan
    Theresan skrev 2014-12-09 14:19:37 följande:

Det ska jag göra.

Hur går det för dig då?

Ja här händer det ju som inget just nu. Bara vänta på nästa mens och ny pergotimekur.

Var ju tvungen att hoppa över nu en gång.

Men ganska skönt att slippa tänka på det nu i julstressen. Nya tag nästa mens. När den nu behagar att komma vill säga. Kan ju dröja.
  • Theresan

Hoppas att den dyker upp snart :) Eller ja, ÄL mitt under julen kan ju vara lite pressat. :)

• engsan

Hoppas allt är bra med er tjejer!

får passa på att samla krafter nu under julen

Och ta nya tag nästa år!

Önskar er en riktigt god jul!

Kram ?

• Gweny

Här händer ingenting just nu. Väntar på börja 4e pergo-kuren och våran remiss för IVF har kommit fram. Så lång ny väntan. Så är inte inne så mycket nu.

God Jul på er! Hoppas 2015 blir vårat år.

• engsan
    Gweny skrev 2014-12-17 12:12:18 följande:

Här händer ingenting just nu. Väntar på börja 4e pergo-kuren och våran remiss för IVF har kommit fram. Så lång ny väntan. Så är inte inne så mycket nu.

God Jul på er! Hoppas 2015 blir vårat år.

När börjar du nästa kur? Jag borde få mens nu mellan jul och nyår och kommer då ta nästa kur. Kommer inte heller vara inne så mkt nu under jul.

Ja vi håller tummar för 2015 =)
Svar på tråden Pco och sköldkörteln