• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-26 15:04:24 följande:

Ok då drar vi igång på fredag! Nu jäklar ska här bli bäbis!!!!!!

Lycka till nu!!!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-26 21:44:57 följande:
    Lycka till nu!!!
    Tack det lär behövas en rejäl lyckospark!
  • engsan

Första sprutan tagen, med tårar, illamående och yrsel. Helt i onödan, gjorde ju inte ont eller så men obehagligt att göra själv! Men nu är det gjort och bara resten kvar, och i morgon lär det gå mkt bättre! Fy så fjantig jag känner mig!

• Gweny
    engsan skrev 2016-01-29 21:12:53 följande:

Första sprutan tagen, med tårar, illamående och yrsel. Helt i onödan, gjorde ju inte ont eller så men obehagligt att göra själv! Men nu är det gjort och bara resten kvar, och i morgon lär det gå mkt bättre! Fy så fjantig jag känner mig!

Läst om många fler som blir så 1a gången dem tae den. Så du är inte ensam.

Så härligt ni är på gång nu!! Hoppas på många fina äggblåsor nu! Kommer inte ihåg, men din mans simmare var ok eller? Så der blir IVF och inte icsi?
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-30 12:31:17 följande:
    Läst om många fler som blir så 1a gången dem tae den. Så du är inte ensam.

Så härligt ni är på gång nu!! Hoppas på många fina äggblåsor nu! Kommer inte ihåg, men din mans simmare var ok eller? Så der blir IVF och inte icsi?
    Jo det blir vanlig ivf! Hans simmare såg fina ut dom han hade, men var dock lite få! Men det skulle tydligen vara nog för standard ivf! Vi håller tummar och tår!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-30 19:53:46 följande:

Jo det blir vanlig ivf! Hans simmare såg fina ut dom han hade, men var dock lite få! Men det skulle tydligen vara nog för standard ivf! Vi håller tummar och tår!

Min hade också bra men lite få. Gick ju bra ändå.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-30 23:42:40 följande:
    Min hade också bra men lite få. Gick ju bra ändå.
    I morgon blodprov får se vad det visar!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-31 12:50:27 följande:

I morgon blodprov får se vad det visar!

Hoppas på bra! Jag fick ju åka några extra rundor för äggblåsorna behövde växa till sig. Kan bli lite jobbigt fram och tillbaka, men värt det i slutändan.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-31 13:38:51 följande:
    Hoppas på bra! Jag fick ju åka några extra rundor för äggblåsorna behövde växa till sig. Kan bli lite jobbigt fram och tillbaka, men värt det i slutändan.
    Jo vi får väl se vad provet säger i morgon! Blodprov i morgon, blodprov och ultra på onsdag och sen ultra igen på fredag! Fullt schema denna vecka!
  • engsan

Idag ringde dom från kliniken. Fick öka upp dosen menopur till 150 igen efter att igår ha sänkt den till 112.5. I morgon ultra!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln