• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-02 13:43:06 följande:

Idag ringde dom från kliniken. Fick öka upp dosen menopur till 150 igen efter att igår ha sänkt den till 112.5. I morgon ultra!

Hoppas UL visar bra!! Närmar sig sakta men säker Äp & ruvning.
  • engsan

Lite besviken efter första ultrat! Fanns en större blåsa på 15 mm, sedan bara småa på ca 6-8 mm!
    Hur har det sett ut för er på första?

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-03 11:21:01 följande:

Lite besviken efter första ultrat! Fanns en större blåsa på 15 mm, sedan bara småa på ca 6-8 mm!

Hur har det sett ut för er på första?

Vanligt att det är så på 1a ul. Jag fick öka dos och fortsatte några dgr, dem växte på sig. Men man blir så otålig. Kommer också ihåg jag blev lite besviken.

Kommer nog se bättre ut nästa gång.
  • engsan

Idag såg det bättre ut och på tisdag blir det äggplock! Sååå spännande!

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-05 15:57:45 följande:

Idag såg det bättre ut och på tisdag blir det äggplock! Sååå spännande!

Wiiee så bra!

Glöm inte att du kan säga till personalen om extra smärtlindring under tiden. Jag fick även en lugnande tablett en timme innan. (bad om det)

Hoppas nu på lagom många fina ägg i äggblåsorna. håller tummarna!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-05 18:09:05 följande:
    Wiiee så bra!

Glöm inte att du kan säga till personalen om extra smärtlindring under tiden. Jag fick även en lugnande tablett en timme innan. (bad om det)

Hoppas nu på lagom många fina ägg i äggblåsorna. håller tummarna!
    Sköterskan förklarade när hon gick igenom tisdagen att jag kommer få citadon när vi kommer dit, sedan lokalbedövning samt att dom sätter färdigt en kanyl så jag får mer smärtlindring! Så nu känner jag mig lite lugnare! Ja det fanns inte så många större blåsor så vi får se vad det blir! Fanns många mindre som vi hoppas hinner växa till sig! Men det finns några st i alla fall så bara hoppas att det är ägg i dom också!
  • engsan

Hur har ni gjort förresten på äggplockningsdagen, har ni tagit semester?
    Eller får man typ sjukskriva sig den dagen i och med att dom säger att man inte ska jobba den dagen?

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-05 18:38:20 följande:

Hur har ni gjort förresten på äggplockningsdagen, har ni tagit semester?

Eller får man typ sjukskriva sig den dagen i och med att dom säger att man inte ska jobba den dagen?

Ofrivilligt barnlös(även om man har innan, men inga ihop) klassas som ett problem, "sjukdom" så man jar rätt att sjukskriva sig enligt FK. Där jag läste. Jag hade tur att vara ledig på schemat vissa av gångerna och annars sjuksktev jag mig. Fick berätta för chefen. Min sambo tog ledigt. När det bara var kontroller åkte jag själv. Han var med på 1a samtal, äp, insättning och sen såklart när vi fick se den lille.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-06 09:17:25 följande:
    Ofrivilligt barnlös(även om man har innan, men inga ihop) klassas som ett problem, "sjukdom" så man jar rätt att sjukskriva sig enligt FK. Där jag läste. Jag hade tur att vara ledig på schemat vissa av gångerna och annars sjuksktev jag mig. Fick berätta för chefen. Min sambo tog ledigt. När det bara var kontroller åkte jag själv. Han var med på 1a samtal, äp, insättning och sen såklart när vi fick se den lille.
    Ok fast då går det en dag karens så då får man inget den dagen började jag fundera nu!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln