• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan

Ja och nu fick jag just höra att en kollega kräktes och gick hem! Blir orolig för det nu åxå. Månne om ev grav påverkas av det om man blir sjuk?

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-16 08:34:44 följande:

Ja och nu fick jag just höra att en kollega kräktes och gick hem! Blir orolig för det nu åxå. Månne om ev grav påverkas av det om man blir sjuk?

Missat detta inlägg.. Nä det ska inte påverka. Har själv varit vrålförskyld & hosta i 2 omgångar.

Hur går det för dig?
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-22 16:14:57 följande:
    Missat detta inlägg.. Nä det ska inte påverka. Har själv varit vrålförskyld & hosta i 2 omgångar.

Hur går det för dig?
    Ja det går väl bra.... Eller nåt.... Ruvardag 11 idag. Testdag1/3! Men känner absolut ingenting och det gör mig lite fundersam! Men en dag i taget!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-22 17:45:01 följande:

Ja det går väl bra.... Eller nåt.... Ruvardag 11 idag. Testdag1/3! Men känner absolut ingenting och det gör mig lite fundersam! Men en dag i taget!

Starkt att inte tjuvtesta! Hoppas nu!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-23 10:03:29 följande:
    Starkt att inte tjuvtesta! Hoppas nu!
    Nej tänker inte tjuvtesta! Ska hålla mig!
  • engsan

Nu kommer det bruna flytningar.... Så det har nog inte lyckats denna gång heller!

• Maaaalin

Har själv PCO och rubbade menstruationer, äter just nu provera mot rubbad mens, jag har haft PCO i 4 år snart, det är hemskt och vill bara vara normal som Alla andra, tur man har sambo som stöttar! Hoppas det blir gör dig/er ????

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-24 07:54:35 följande:

Nu kommer det bruna flytningar.... Så det har nog inte lyckats denna gång heller!

Uch vad tråkigt & tungt!! Vet så väl känslan. Man vill ju tro på att det ska gå.

Tillåt dig deppa och tröstät lite gott... Sen får ni samla kraft inför FET! Var det 2 ni fick till frysen? Kram!!!
  • Gweny
    Maaaalin skrev 2016-02-24 10:49:20 följande:

Har själv PCO och rubbade menstruationer, äter just nu provera mot rubbad mens, jag har haft PCO i 4 år snart, det är hemskt och vill bara vara normal som Alla andra, tur man har sambo som stöttar! Hoppas det blir gör dig/er ????

Hej!

Trpkugt
  • Gweny
    Maaaalin skrev 2016-02-24 10:49:20 följande:

Mobilen muppade...

Tråkigt det krånglar för er! Vad är tanken för er? Tar du pergotime el väntas det bli IVF?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln