• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-25 09:51:25 följande:
    Uch vad tråkigt & tungt!! Vet så väl känslan. Man vill ju tro på att det ska gå.

Tillåt dig deppa och tröstät lite gott... Sen får ni samla kraft inför FET! Var det 2 ni fick till frysen? Kram!!!
    Nej det blev bara ett till frysen! Det andra klarade sig inte! :(
    Känns hopplöst! Tänk gweny om man skulle få ha din tur att det gått vägen trots blödning!
    Det kommer ju inget färskt blod men har ju lite mensvärk också känns ju inte så hoppfullt!
  • Gweny

Ja hoppet är inte ute förrän motsats bevisas!

I annat fall får vi tro att det är en liten kämpe i frysen!

Båda ggr klarade sig 1a dem tinade upp för oss.

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-25 10:31:02 följande:

Ja hoppet är inte ute förrän motsats bevisas!

I annat fall får vi tro att det är en liten kämpe i frysen!

Båda ggr klarade sig 1a dem tinade upp för oss.

Ja det är ju bara att hoppas att det gör det för oss med! Annars åker vi på att börja om från början igen! Suck! Undrar när man får göra FET i så fall? Hur gör det till? Kör man massa mediciner då också? Alltså inte samma som nu men tar man något inför insättning då?
  • engsan

Gravtestet var så klart negativt som jag trodde! Vet inte var jag ska hitta krafter att orka fortsätta!!!!!!

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-26 17:23:31 följande:

Gravtestet var så klart negativt som jag trodde! Vet inte var jag ska hitta krafter att orka fortsätta!!!!!!

Uch så tungt! Vet känslan såå väl. Hur ska man finna kraft. Tillåt dig deppa...sen kommer det ju gå några veckor och ny energi kommer. Längtan är större än att ge upp.

Jag gjorde långa protokollet varje gång. tar några veckor. Enda jag slapp var sprutorna vid fet.

Jag försökte tänka att många andra har kämpat längre och gjort fler försök. Så ska inte ge upp! Dock pratade vi om att sätta deadline, så vi inte skulle gå under...

Håller tummarna för er till nästa gång! Jag är ju bevis på att FET kan lyckas!! Vet många fler med.

Styrkekramar!!!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-27 00:24:23 följande:
    Uch så tungt! Vet känslan såå väl. Hur ska man finna kraft. Tillåt dig deppa...sen kommer det ju gå några veckor och ny energi kommer. Längtan är större än att ge upp.

Jag gjorde långa protokollet varje gång. tar några veckor. Enda jag slapp var sprutorna vid fet.

Jag försökte tänka att många andra har kämpat längre och gjort fler försök. Så ska inte ge upp! Dock pratade vi om att sätta deadline, så vi inte skulle gå under...

Håller tummarna för er till nästa gång! Jag är ju bevis på att FET kan lyckas!! Vet många fler med.

Styrkekramar!!!
    Då har vi lagt upp en ny plan med vår dr. Den 21 mars börjar jag ta provera och på tredje mensdagen ett preparat som liknar pergotime men heter typ letrozol. Skulle vist vara bättre för oss med pco. Sen när jag fått ägglossning så blir det insättning om vårt enda lilla embryo klarar upptining!

Hur fick ni göra era fet? Med mediciner och så menar jag? Vist gjorde du två fet? Klarade första embryot sig vid upptining för er?
  • Gweny

Har tänkt på dig! Jo jag fick göra 2 st och bägge ggr klarade sig det 1a dem tinade upp. Vi hade 5 st i frysen. Så 3 ligger kvar.

Jag fick ta spray, tabletter. Åkte in på vul för att kolla slemhinnan, behövdes lite mer tid så blev yttligare vul, så var lite rännande.

Sen väl på insättningen gick det väldigt fort, dem dubbelkollade att våra uppgifter stämde med embryot. 2a ggr fick vi se den 4-celliga på en skärm, fantastiskt att den nu växt till ett barn!

Vid 1a upptiningen tappade embryot en cell...blev 3-cellig, kan hända men ska inte påverka så. Läst om flera där det gått bra.

Sen efteråt blev det lutinus...uch nästan der värsta. Bökigt & kladdigt.

Håller tummarna för er nu!!!

• engsan
    Gweny skrev 2016-03-10 12:11:00 följande:

Har tänkt på dig! Jo jag fick göra 2 st och bägge ggr klarade sig det 1a dem tinade upp. Vi hade 5 st i frysen. Så 3 ligger kvar.

Jag fick ta spray, tabletter. Åkte in på vul för att kolla slemhinnan, behövdes lite mer tid så blev yttligare vul, så var lite rännande.

Sen väl på insättningen gick det väldigt fort, dem dubbelkollade att våra uppgifter stämde med embryot. 2a ggr fick vi se den 4-celliga på en skärm, fantastiskt att den nu växt till ett barn!

Vid 1a upptiningen tappade embryot en cell...blev 3-cellig, kan hända men ska inte påverka så. Läst om flera där det gått bra.

Sen efteråt blev det lutinus...uch nästan der värsta. Bökigt & kladdigt.

Håller tummarna för er nu!!!

Ok det skänker mig lite hopp att era klarat sig direkt! Känns som tråkigt med bara ett i frysen, hade känts bättre med några st. Men nu är det som det är. Blir det äggplock igen så sa läkaren i alla fall att han skulle köra lite hårdare stimulering för att försöka få ut fler! Att det var i underkant i antal vi fick nu sist men vågade inte köra hårdare ifall jag skulle överstimulerad!

Vilken vecka är du i nu? Måste kännas helt underbart! :)
  • Gweny

Du kan läsa i min blogg, tror det står mer utförligt där.

Bra din läkare planerar lite tuffare ifall det blir nytt äp! Många får ju göra det...och sen lyckas det.

Det krävs ju bara ett bra...så lär vara en tuffing i frysen om den delat sig och klarade frysas ner.

Går in i v.28 på söndag och slutar snart jobba. Jag kan fortfarande ibland inte fatta att det faktiskt lyckades och vi kommit såpass långt. Fantastiskt vi fick denna möjlighet. Vägen var väldigt tuff, så förstår hur det sliter på dig/er. Men ge inte upp!!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln