• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-06 09:43:44 följande:

Ok fast då går det en dag karens så då får man inget den dagen började jag fundera nu!

Jo blir ju det. Jag var själv hemma från äp fram till insättning och nån dag efter. Var 2 dgrs, skönt ta det lugnt dem dagarna.
  • engsan

Då har vi lagt oss på patienthotellet, i morgon bitti är det dax! Snälla håll nu tummarna att vi får åtminstone några ägg som blir befruktade! Nervös så jag mår illa!

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-09 12:38:09 följande:

4st ägg blev det! Återföring på torsdag som det lät nu!

Härligt!! Håller tummarna för dem 4!

All väntan är ju så seeeg. Speciellt sen till TD. Hoppas dagarna går fort för er.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-09 16:11:41 följande:
    Härligt!! Håller tummarna för dem 4!

All väntan är ju så seeeg. Speciellt sen till TD. Hoppas dagarna går fort för er.
    Ja det hjälper nog mig inte att få ett positivt gravtest heller, utan väntan blir ju betydligt längre än så innan jag kan slappna av om det går vägen! Så jag är inställd på låååång väntan återigen! Om jag ser liv vid första ultrat så kanske jag börja tro på det!
  • Gweny

Jag hoppas det blir lättare för dig! Jag har haft det tungt psykiskt. Speciellt då jag blödde med. Fast flera vul var det svårt ta in. Lite bättre efter rul och nu när vi känner rörelser. Fast händer fortfarande jag kollar på toapappret!! Knäpp man är.

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-10 06:27:53 följande:

Jag hoppas det blir lättare för dig! Jag har haft det tungt psykiskt. Speciellt då jag blödde med. Fast flera vul var det svårt ta in. Lite bättre efter rul och nu när vi känner rörelser. Fast händer fortfarande jag kollar på toapappret!! Knäpp man är.

Så lär det bli för mig också. Och det är ju inte så konstigt! Man har ju fått En del motstånd under åren så oroligheten finns nog där hela tiden mer eller mindre!
  • engsan

Sååå glad så jag nästan gråter! 3 av 4 hade blivit befruktade och såg jättefina ut =) så i morgon blir det återföring!

• engsan

Nu har vi ett litet embryo som förhoppningsvis skall trivas som fisken i vatten i mig! Återigen blir det att vänta!

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-11 14:54:38 följande:

Nu har vi ett litet embryo som förhoppningsvis skall trivas som fisken i vatten i mig! Återigen blir det att vänta!

Åhh så spännande!! När är TD?

Måtte det vara en liten stark.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln