• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2016-04-24 09:29:28 följande:
    Uch förstår det! Men tycker det er din/er tur nu!!!

Har inget bra att lugna med, men hoppas verkligen

Kram!
    Bara vänta..... Som vanligt......
  • Gweny
    engsan skrev 2016-04-28 09:42:16 följande:

Blev ingen återföring, det klarade inte upptiningen!

Men nej!!! Åhhh.... Vet inte vad jag ska säga.

Ta er tid att deppa, detta är ju inte rättvist.

Ingen tröst just nu, men andra som varit med om samma har dem ställt om lite med medicinerna och så det blivit fler embryon nästa gång.

Hoppas ni finner kraft sen att orka igen.

KRAM!!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-04-28 14:50:41 följande:
    Men nej!!! Åhhh.... Vet inte vad jag ska säga.

Ta er tid att deppa, detta är ju inte rättvist.

Ingen tröst just nu, men andra som varit med om samma har dem ställt om lite med medicinerna och så det blivit fler embryon nästa gång.

Hoppas ni finner kraft sen att orka igen.

KRAM!!
    Jo det diskuterade jag med läkaren sist att vi kommer köra hårdare medicinering om det blir ett till äggplock!
  • engsan

När mensen börjar drar vi igång med ny behandlig. Det blir dubbelt så hög dos menopur denna gång!
    Om jag fick ägglossning när älstickan visade
    Glad gubbe så borde jag få mensen kring kommande helg. Om den inte tänker fortsätt bråka med mig som den gjort senaste halvåret!!!

• Gweny
    engsan skrev 2016-05-02 20:01:20 följande:

När mensen börjar drar vi igång med ny behandlig. Det blir dubbelt så hög dos menopur denna gång!

Om jag fick ägglossning när älstickan visade

Glad gubbe så borde jag få mensen kring kommande helg. Om den inte tänker fortsätt bråka med mig som den gjort senaste halvåret!!!

Bra dem kör tuffare! Varför vill dem inte prova långa protokollet om din mens strular?

Jag vågade inte lita på min, så kändes bra dem "styrde" kroppen.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-02 20:32:47 följande:
    Bra dem kör tuffare! Varför vill dem inte prova långa protokollet om din mens strular?

Jag vågade inte lita på min, så kändes bra dem "styrde" kroppen.
    Jag har ju ätit tabletter nu för att få äl så han trodde att den kommer nog normalt nu! Men vi får väl se! Jag frågade inget om långt ellert kort utan han sa bara att han vill köra korta igen! Funkar det inte denna gång heller så får man väl utvärdera om vi måste testa annorlunda nästa gång!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-02 21:10:26 följande:

Jag har ju ätit tabletter nu för att få äl så han trodde att den kommer nog normalt nu! Men vi får väl se! Jag frågade inget om långt ellert kort utan han sa bara att han vill köra korta igen! Funkar det inte denna gång heller så får man väl utvärdera om vi måste testa annorlunda nästa gång!

Ah ok! Vi får tro dem vet bäst!

Känner mig löjlig skriva, men du vet jag håller tummarna!! Vill så gärna ni ska få lyckas med.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-03 08:23:11 följande:
    Ah ok! Vi får tro dem vet bäst!

Känner mig löjlig skriva, men du vet jag håller tummarna!! Vill så gärna ni ska få lyckas med.
    Tack jag vet gweny! Vi håller tummarna för varandra! :)

Hur är det med dig?
  • Gweny

Jo det är bra. Svullen i fingrar & ben och otymplig.

Var hos BM igår, hade fått lite högt blodtryck, så måste dit nästa vecka redan.

Sen hade busungen lagt sig på tvären! Så hoppas h*n vänder sig rätt igen.

Allt är förberett, så nu väntar vi bara.

Helt fantastiskt nog...

Nu är det ju snart alla ofrivilliga barnlösas dag...

Tänke på alla som får kämpa, hur många det faktiskt är, både 1a gångs och vi sekundära! Känner sån tacksamhet för vi fick hjälp.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln