• Anonym (Ts)

Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!

Jag tycker att all sorts alkohol borde säljas fritt av vem som än vill sälja det. Då tror jag att alkoholmissbruket skulle minska också. Vad tror ni om det?

• Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
  • Anonym (Ts)
    Jupiter skrev 2014-08-22 12:44:51 följande:

TS- är du på riktigt eller är du ett troll som har sitt roliga?
    Du snackar bara en massa skit som du inte kan styrka och gör som dumma människor ofta gör och det är att utgå från sina erfarenheter och tror det är fakta.
    Du är en gammal alkis som tror att du kan någonting för att du är en gammal alkis haha man måste bara skratta åt dig.
    Känslobaserade argument och känslobaserade inlägg är ingenting som behövs och du borde vara tyst och släppa fram människor som kan tänka istället.
    Du har inte bemött ett enda argument som jag kan läsa istället så babblar du samma meningslösa ord om och om igen.
    Dina åsikter hör inte hemma i ett modernt samhälle och vi måste bli bättre på att säga emot människor som dig ts, okunniga och dumma människor är den värsta sorten och du är båda.

"det där är ett grovt personangrepp!" (som din meningsfrände ingram skrev till mig) haha, ok jag är bara en dum gammal alkis som inte ska säga något om alkohol, vi säger så. sköt om er, jag orkar inte mer.
  • Jupiter
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-22 12:51:20 följande:
    "det där är ett grovt personangrepp!" (som din meningsfrände ingram skrev till mig) haha, ok jag är bara en dum gammal alkis som inte ska säga något om alkohol, vi säger så. sköt om er, jag orkar inte mer.
    Tack och lov att du inte orkar mer, folk behöver inte höra med "fyllesnack" från din sida ;) 
  • Anonym (E)

Att släppa alkoholen fri i Sverige bidrar med stor risk till ökat alkoholmissbruk.Ska jag vara helt ärlig tror jag att det mest är personer med problem med alkoholmissbruk som vill släppa på monopolet som Systembolaget har.

• Jupiter
    Anonym (E) skrev 2014-08-22 13:01:57 följande:

Att släppa alkoholen fri i Sverige bidrar med stor risk till ökat alkoholmissbruk.Ska jag vara helt ärlig tror jag att det mest är personer med problem med alkoholmissbruk som vill släppa på monopolet som Systembolaget har.

• Anonym (1)

Ts: om du är kvar. Kan du inte förtydliga varför du tror att du inte hamnat i missbruk och alkohol gick att köpa i mataffären o kvartersbutiken. Jag förstår inte detta.

• Ingram
    Anonym (1) skrev 2014-08-22 13:29:10 följande:

Ts: om du är kvar. Kan du inte förtydliga varför du tror att du inte hamnat i missbruk och alkohol gick att köpa i mataffären o kvartersbutiken. Jag förstår inte detta.

En bra fråga, jag skulle också gärna vilja veta det!
  • Anonym (1)

Förresten har det funnits mellanöl till försäljning i matbutikerna. Detta var före min tid, men efter lite googlande står det att den såldes fram till 20:00 på kvällen o inte alls på söndagar. Dock togs den ur försäljning efter ca tio år pga alkoholskador hos ungdomar. Detta kan ju ge en fingervisning om vad som skulle hända om vi sålde öl p andra ännu starkare alkoholhaltiga drycker i matbutikerna. Är det nån som vet om det var någon åldersgräns för att köpa mellanöl?

• Anonym (etanol sucks)
    Anonym (E) skrev 2014-08-22 13:01:57 följande:

Missbrukare beställer nog mer än gärna bulk för halva priset eller åker utomlands för detsamma

Enda sverige lyckas göra med sina överpriser och begränsad tillgång ät att bidra till mer drickande och minskade skatteintäkter.

Systemet fungerande i början när vi inte var så mobila eller upplysta, med dagens globalisering så är systemet direkt kontraproduktivt.

• Anonym (NO!)
    Anonym (etanol sucks) skrev 2014-08-22 13:43:37 följande:

Missbrukare beställer nog mer än gärna bulk för halva priset eller åker utomlands för detsamma

Enda sverige lyckas göra med sina överpriser och begränsad tillgång ät att bidra till mer drickande och minskade skatteintäkter.

Systemet fungerande i början när vi inte var så mobila eller upplysta, med dagens globalisering så är systemet direkt kontraproduktivt.

Det monopolet gör är att det bidrar till ökat drickande och gemeneman åker inte till Tyskland och köper en massa alkohol utan man går till "bolaget".
    Systembolaget fungerar bra även idag och det finns ingen som helst anledning till att skrota det.
  • Anonym (E)
    Anonym (etanol sucks) skrev 2014-08-22 13:43:37 följande:

Fast har man inte möjlighet att åka utomlands och köpa sin ranson alternativt inte har någon att köpa av bidrar det på ett positivt att behöva rätta sig efter Systembolagets öppettider.
Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!