• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Äl+3 idag. Jag känner tyvärr ingenting. Hejjar på dig Micka! Nu jäklar ska det väl bli plus!?

• Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-19 15:58:57 följande:

Äl+3 idag. Jag känner tyvärr ingenting. Hejjar på dig Micka! Nu jäklar ska det väl bli plus!?

Det vanligaste är väl att man inte känner nånting, om det finns ett befruktat ägg brukar ju det fästa kring 7 dagar efter ägglossning!

Hoppas så klart att det finns nåt där inne som blir en bebis, hoppas på den här månaden, men det kanske blir nästa månad eller nästa år jag plussar Men jag är väldigt glad för hejarop, det behövs jag hejar på sig Iskristall!!!! 

Hoppas, hoppas att vi får en jäkla fin julklapp !!!!!!
  • Iskristall

Jag vet Micka, så länge ägget inte fäst har kroppen ingen känsla av att den skulle vara på väg att bli gravid och det kan ju vara så att inte ägget fäster förrän dag 10 så då borde man inte känna nåt fram tills dess

• Umeje

Spännande Micka och Iskristall! Den här symptomletarperioden i månaden är lite speciell, hoppfull i af till en början. Håller alla tummar för er alla! Hur länge har ni i tråden försökt nu?
    För min del BIM på lördag/söndag, kunde inte hålla mig från att testa i tisdags och det var negativt. :( Lever lite på hoppet om att det var för tidigt men inser att det nog helt enkelt inte tagit sig denna månaden... Har dock enormt ömma, tunga bröst och diffus huvudvärk och trötthet. Testar på söndag igen (om jag kan hålla mig så länge) om inte mensen kommit...

• Minxy

Umeje: åh, snart BIM för dig alltså! Då håller vi tummarna :)

Själv tänker jag börja ta bättre hand om mig i väntan på pluset. Har kommit igång med träningen och sitter just nu med en bultande abstinens-huvudvärk eftersom jag inte ätit godis på två dagar.

Dessutom får man ju tiden att gå lite snabbare om man har annat att fokusera på :)

• Micka!
    Umeje skrev 2014-11-20 12:07:33 följande:

Spännande Micka och Iskristall! Den här symptomletarperioden i månaden är lite speciell, hoppfull i af till en början. Håller alla tummar för er alla! Hur länge har ni i tråden försökt nu?
    För min del BIM på lördag/söndag, kunde inte hålla mig från att testa i tisdags och det var negativt. :( Lever lite på hoppet om att det var för tidigt men inser att det nog helt enkelt inte tagit sig denna månaden... Har dock enormt ömma, tunga bröst och diffus huvudvärk och trötthet. Testar på söndag igen (om jag kan hålla mig så länge) om inte mensen kommit...

Är på mitt sjunde försök, så hoppas på den här månaden

Du har ju gravsymtom   hoppas du plussar!

Själv fick jag ett stick i livmodern idag på äl +5, har aldrig känt nått sånt tidigare! Hoppas o så har jag lite molvärk av och till........
  • Lectin

Hej på er!
    Mitt emellan budgivning på hus, förkylningsattacker, julmarknadsförberedelser och vanligt jobb kom jag plötsligt ihåg att uppdatera bim-listan!

Umeje, välkommen! In och skriv upp dig du också!

www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea/2

Det är ganska skönt att ha huvet galet fullproppat med andra saker i min lååånga väntan på äl. Fyra veckor mellan mens och äl är mer än någon människa borde behöva vänta tycker jag! Nå nu är jag på väg åtminstone, bara tre veckor kvar... om nu kroppen återgår till 43-dagarcykler efter den senaste 65-dagarsvarianten...

Jag är in och tittar till er då och då även om jag inte skriver så mycket. Jag håller tummar för er som analyserar symtom för fullt nu!

• Minxy

Kul att du tittar in Lectin! :)

Själv har jag fått svamp. Så jäkla typiskt! Inget sex nu, vill inte förvärra eländet! Räknar med ÄL runt den 28 nov, så jag ska försöka bli av med svamphelvetet innan den 25:e så vi kan ligga i ordentligt runt ÄL!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea