• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten
    Anonym (Binan) skrev 2014-08-30 12:01:56 följande:

Hej!

Hoppar in här jag med smile1.gif

Gick in i vecka 8 idag. Mår konstant illa, brösten är riktigt ömma, har ofta hjärtklappning och är i stunder extremt trött.

Men då har man höga hormonhalter eller? ?? Är 24 år och väntar första barnet beräknad till 18 April.

Hej hej!

Nja, illamående mm är inte tecken på höga hormonhalter utan det betyder bara att du reagerar på hormonerna. Man vet inte varför vissa blir väldigt dåliga och andra inte men man tror det beror på hur kroppen tolererar hormonerna. Dock kan det ju vara olika i olika graviditeter för samma kvinna.
  • Anonym (Binan)
    Anonym skrev 2014-08-30 19:43:55 följande:

Hej.. jag är med beräknad till den 18/4

Dock mår jag inte spec illa men prob med mage o ont i brösten.

Har du vatt hos bm inu?

Första barnet för mig med o är 28.

Hej!

Va spännande :)

Va glad för att slippa illamåendet då. Det har hittills känts som en lång åksjuka haha.

Får man fråga var i landet du befinner dig?

Känner igen ont i brösten och problem med magen. Men det hör ju till.

Var faktiskt hos bm idag, fick göra vul och allt såg fint ut.

Fick se en liten liten och dennes hjärta.

En väldigt märklig men härligt upplevelse!

Har du varit hos BM ännu?
  • SarahJ

Måste bara få det ur mig, men idag känns allt bara fel med magen.
    Det känns som om nåt inte är som det ska....

Hoppas på att jag bara är trött och har fel. 

• JhjärtaK
    SarahJ skrev 2014-08-31 05:03:54 följande:

Måste bara få det ur mig, men idag känns allt bara fel med magen.
    Det känns som om nåt inte är som det ska....

Hoppas på att jag bara är trött och har fel. 

Du skall se att det snart känns som vanligt igen. Kommer ihåg med dottern att jag sa till maken att jag inte kände mig gravid längre för att bara några timmar senare känna mig som vanligt gravid igen. Det går upp och ner!
  • Anonym (Barn nr 4)

Jag och mannen funderar på när vi skall berätta den stora nyheten att vi väntar tillökning.

Nästa helg kommer mina föräldrar och bror (med familj) till oss, de bor långt härifrån så kommer kanske en gång i halvåret hit.

Jag mår välldigt illa och spyr varje dag. Vi har tre barn som nu börjar undra vad jag har för något konstigt.

Måndagen efter besöket skall jag på vul. Är det stor risk att det inte visar något på vul och något är fel? Eller skulle man våga berätta på helgen?

• Linaslus

Jag är i v7 och vi beätta för våra barn 3 och 5 år gamla igår. Jag mår oxå väldigt dåligt och spyr massor. Mina föräldrar kommer förbi idag och då tänkte jag att barnen får berätta för dom orkar inte hålla på att smissla massa när man mår så dåligt.

• Anonym
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2014-08-31 09:04:14 följande:

Jag och mannen funderar på när vi skall berätta den stora nyheten att vi väntar tillökning.

Nästa helg kommer mina föräldrar och bror (med familj) till oss, de bor långt härifrån så kommer kanske en gång i halvåret hit.

Jag mår välldigt illa och spyr varje dag. Vi har tre barn som nu börjar undra vad jag har för något konstigt.

Måndagen efter besöket skall jag på vul. Är det stor risk att det inte visar något på vul och något är fel? Eller skulle man våga berätta på helgen?

Är det så farligt då OM det vore så att det skulle visa sig på vul att något är fel? Jag kände att jag ändå vill att mina föräldrar och syskon ska veta ifall det vore så att jag får missfall, så därför gör det mig inget att berätta för de, tidigt när det ännu är "osäkert" om den lilla tänker stanna kvar. 

• Södertös
    Anonym (Binan) skrev 2014-08-31 00:08:43 följande:

Hej!

Va spännande :)

Va glad för att slippa illamåendet då. Det har hittills känts som en lång åksjuka haha.

Får man fråga var i landet du befinner dig?

Känner igen ont i brösten och problem med magen. Men det hör ju till.

Var faktiskt hos bm idag, fick göra vul och allt såg fint ut.

Fick se en liten liten och dennes hjärta.

En väldigt märklig men härligt upplevelse!

Har du varit hos BM ännu?

Jag bor nere i skåne. Du då?

Men vad kul att allt såg bra ut jag ska till bm på fre o förhoppningsvis boka in ul då
  • Anonym (Barn nr 4)

Nä föräldrar och syskon kan vara ett bra stöd. Mer barnen jag är orolig för, men det kan ju hända något hela tiden. Så vi har bestämt att vi berättar för alla till helgen.

Anonym skrev 2014-08-31 17:30:33 följande:

Är det så farligt då OM det vore så att det skulle visa sig på vul att något är fel? Jag kände att jag ändå vill att mina föräldrar och syskon ska veta ifall det vore så att jag får missfall, så därför gör det mig inget att berätta för de, tidigt när det ännu är "osäkert" om den lilla tänker stanna kvar. 

• madde10

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)