• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-08-31 17:55:43 följande:

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

Précis så känner jag med. Mina döttrar är iofs 12 och 8 år gamla men de skulle bli förkrossade om det inte skulle bli nån bebis. Tänkte berätta för dem efter vi gjort kub
  • Öholm

Vecka 10 idag, tjohoo! Varje vecka som går känns så himla bra.

• sarabol

Jag hoppar också in här ????

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

• Öholm
    sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

Det är samma för mig. Ska dit i v 11 (10+4) för första gången. Har iof varit på gruppinfo innan men det räknas inte riktigt tycker jag. Allt från inskrivning v 8 till v 12 verkar vara vanligt.
  • Hanna 681

Hej!

Hänger med lite i den här tråden. BF 11april.

Någon här som har erfarenhet av hypotyreos i samband med graviditet?

• Bell13
    madde10 skrev 2014-08-31 17:55:43 följande:

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

Upptäckte ni i v 9 att det var fel på fostret eller kom det fram senare?
  • CatrinS

Jag fick inskrivning i vecka 15, känns jätte länge till! Men men det som väntar på något gott:) blir skönt att kolla järn värde och så! Är sååå slut! (V9 nu)

• Anonym
    sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Det är snarare så att de som varit på inskrivning innan vecka 10 har varit där tidigt. Det vanligaste är att man skrivs in mellan vecka 10 och 12, de flesta MVC vill inte skriva in innan. Jag ska dit nästa vecka och är då i vecka 11. Vi skippade hälsosamtalet denna gång =)
  • Solkatten
    Anonym skrev 2014-08-31 20:29:40 följande:
    Det är snarare så att de som varit på inskrivning innan vecka 10 har varit där tidigt. Det vanligaste är att man skrivs in mellan vecka 10 och 12, de flesta MVC vill inte skriva in innan. Jag ska dit nästa vecka och är då i vecka 11. Vi skippade hälsosamtalet denna gång =)
    Det var jag som skrev..
  • amandanS

Här blir med inskrivning i v 11 (10+3), 12 september :) men tiden beror på att vi behövde få tid en fredag om pojkvännen/blivande pappan skulle kunna följa med :) Något som bm verkligen tog hänsyn till, till min stora glädje :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)