En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hemma från jobbet pga förkylning med jättejobbig hosta. Idag känns det lite bättre dock men ska ändå vara hemma imorrn, vill inte riskera gå tillbaka för tidigt o få tillbaka hostan. Innan jag blev gravid har jag alltid försökt bita ihop o gå till jobbet även om jag känt mig halvkass eller innan jag varit absolut helt frisk. Men nu efter plusset så tänker jag vara hemma och vila om jag inte känner mig till 100% kry. Vill inte riskera något. Hur tänker ni?
Jag provade postafen. För mig var det att kasta 70 kronor i sjön för att bli extra trött en dag. Illamåendet var precis detsamma.
Jag har provat alla möliga läkemedel mot illamående mina två andra graviditeter (har även provat akupunktur) och inget har hjälp. Vet dock att det finns många som blir hjälpta så det är väl bra att prova. Det enda som hänt är att jag blir jätte rastlös av dom och myrkryp i benen och allmänt stressad så det tänker jag inte prova igen.
Det enda som funkar lite på mig iaf i början på graviditeterna är seaband som sätter på handlederna. Men sen är det precis som att jag blir immun mot dom så jag vill inte använda dom för mycket.
Hemma från jobbet pga förkylning med jättejobbig hosta. Idag känns det lite bättre dock men ska ändå vara hemma imorrn, vill inte riskera gå tillbaka för tidigt o få tillbaka hostan. Innan jag blev gravid har jag alltid försökt bita ihop o gå till jobbet även om jag känt mig halvkass eller innan jag varit absolut helt frisk. Men nu efter plusset så tänker jag vara hemma och vila om jag inte känner mig till 100% kry. Vill inte riskera något. Hur tänker ni?
Förresten, är det någon här som använder/har använt postafen mot illamående? Vad tyckte ni?
Fick se ett väldigt piggt litet hjärta på vul idag 16 mm. Är i v 9 (8+2). Underbart att få se att det faktiskt är något där och så häftigt att se hjärtat slå så Tydligt och snabbt <3
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket!