• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Krabban

Hej!

Jag är i v 6+6 idag och har haft bruna flytningar igår och idag och molvärk. Är  jätteorolig nu och ställer mig in på missfall. Vet att detta är en positiv tråd men hoppas på lite pepp härifrån. Någon mer som haft detta och som det gått bra för?

• Anonym
    amandanS skrev 2014-09-06 17:49:21 följande:

1 tablett apotekets gravid innehåller samma mängd folsyra som 1 tablett av apotekets rena folsyra..så folsyran är detsamma.. De övriga vitaminerna borde väl knappas skada?

Min BM pratade om att mängden tillsatt järn kan strula till det med magen, vilket det hade gjort med min. Min mage mår mycket bättre med ren folsyra, samt att tabletterna är hälften så stora vilket uppskattas när man är illamående!

Rekommenderar H&M:s mammabyxor, mudden är skön att vika ned eftersom jag inte klarar av något som helst tryck på magen just nu. Mitt illamående hålls i kontroll genom att äta ... äta ... och äta. Mitt mål var tidigare att inte gå upp alltför mycket, men för att överleva dagen äter jag. Försöker undvika illamående-tabletter så långt jag kan
  • amandanS

Här är en till flåsig, försökte prata i telefon på promenaden hem från jobbet en kväll och vad andfådd jag blev! :) Lite jobbigt tycker jag som cyklar landsväg (legat lågt sedan jag plussade) att det känns så fflåsig och tungt bara att gå...

För övrigt gått 25% av graviditeten nu :D 1/4 avklarad.. Känns härligt :)

• hfriborg
    Krabban skrev 2014-09-08 09:18:05 följande:

Hej!

Jag är i v 6+6 idag och har haft bruna flytningar igår och idag och molvärk. Är  jätteorolig nu och ställer mig in på missfall. Vet att detta är en positiv tråd men hoppas på lite pepp härifrån. Någon mer som haft detta och som det gått bra för?

Jag har haft kraftiga blödningar i över 1 v. Har varit inne på VUL och fått konstaterat att det är ett blodkärl som brustit. Sköra slemhinnor hör till i tidiga graviditeten:) Och molvärken är säkert bara växtvärk:) 
  • JhjärtaK
    Krabban skrev 2014-09-08 09:18:05 följande:

Hej!

Det finns säkerligen många som haft det som du och där det gått bra. För mig personligen har dock bruna flytningar i kombination med värk slutat i mf. Men har läst att bara 1/3 av blödningar i början på graviditeten leder till mf så du har oddsen på din sida

Men ring din mvc och be att få ett VUL så får du se hur det ser ut just nu där inne iaf. Lycka till!
  • MyRoundabout
    amandanS skrev 2014-09-08 09:29:05 följande:

Här är en till flåsig, försökte prata i telefon på promenaden hem från jobbet en kväll och vad andfådd jag blev! :) Lite jobbigt tycker jag som cyklar landsväg (legat lågt sedan jag plussade) att det känns så fflåsig och tungt bara att gå...

För övrigt gått 25% av graviditeten nu :D 1/4 avklarad.. Känns härligt :)

Du är på samma dag som mig! Vad roligt! =)
  • Anonym
    MyRoundabout skrev 2014-09-08 10:02:24 följande:
    Du är på samma dag som mig! Vad roligt! =)
    Då är vi tre :p är också på samma dag 
  • Mars12

Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?

Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20

• Sommarsnö
    Mars12 skrev 2014-09-08 10:31:59 följande:

Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?

Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20

Det syns inget på mig heller och har inte gått upp i vikt (är i vecka 9). Vet iofs att jag har bakåtvinklad livmoder och har hört att magen syns senare på oss som har det (vilket ju låter logiskt).
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)