• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • S1528

Ringde till FK idag, blev lite arg när de påstår att mitt ärende inte kommit in förrän den 19/1 men jag postade dem långt tidigare! Så nu hävdar dom att dom har fram till den 19/2 på sig enligt deras serviceåtagande. De hade inte ens öppnat något av mina ärenden, varken graviditetspenningen eller fastställande av SGI!

Jag blir bara skitarg..

• Madelen b
    S1528 skrev 2015-02-01 17:44:47 följande:
    Jag har inte tecknat någon gravid/barnförsäkring. Skäms nästan lite när jag säger det, men det har liksom inte blivit av eftersom det är så förbannat förvirrande att lista ut vilket bolag som verkar bäst!

Vad har ni andra valt för bolag och varför?
    Du är inte ensam!!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-02-02 10:54:28 följande:

Igår kväll kände jag mig verkligen gravid för första gången.. Somnade på mage och måste ha legat hårt på ena bröstet för jag vaknade av att jag hade läckt mjölk. Stooooor fläck på lakanet.. Den var jag då inte beredd på..!

Tur jag fick tummen ut att köpa madrasskydd förra veckan, har bara skjutit på det sedan vi köpte ny säng i somras :/

Jag läcker som ett såll! Har jag ovaderad bh läker jag igenom 2par tröjor! Min morgonrock får ja tvätta ofta då den blir full i brlstmjölk! Ganska jobbigt men var lika m sonen! Mjölken är dessutom vit, skumt!!
  • Sommarsnö

Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?

• Hanna 681
    BigMami skrev 2015-02-02 10:42:11 följande:
    Haha! Samma här smile2.gif Sitter stadigt gör man också :-P Kommer knappt i några byxor längre.. Men som sagt den som väntar på något gott!
    Har lagt byxorna på hyllan, får bara på mig klänning. Men mest för att mudden på byxan är alldeles för trång för magen.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-02-02 22:25:35 följande:

Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?

Tycker att örontermometern är bättre för barn över ett år. Vi har kört i stjärten fram tills barnen blivit ca två år.
  • Emmadee

Örontermometern är guld värd när man har lite större barn, (och även på oss vuxna) Det bästa sättet att ta febern på barn med egen vilja utan att behöva argumentera. Men på bebisar så är stjärttermometern trots allt den bästa. Beror ju på hur mycket rea det är om du vill köpa för framtida bruk.

Sommarsnö skrev 2015-02-02 22:25:35 följande:

• Madelen b

Vi använder stjärttermometer till sonen, han gör det helt utan tjaffs eller bråk! Så vi kör på det så länge han tycker de är ok!!

• BigMami
    Hanna 681 skrev 2015-02-03 07:11:53 följande:

Har lagt byxorna på hyllan, får bara på mig klänning. Men mest för att mudden på byxan är alldeles för trång för magen.

Jag är varken klänning eller kjoltyp. Känner mig inte alls bekväm i det :-/ Får ut å handla nåt par byxor tror jag. Skönt att ha lite stora efter förlossningen också

När jag väntade trean så sprang jag runt hemma med en tröja & filt om mig på slutet
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)