En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ringde till FK idag, blev lite arg när de påstår att mitt ärende inte kommit in förrän den 19/1 men jag postade dem långt tidigare! Så nu hävdar dom att dom har fram till den 19/2 på sig enligt deras serviceåtagande. De hade inte ens öppnat något av mina ärenden, varken graviditetspenningen eller fastställande av SGI!
Jag blir bara skitarg..
Igår kväll kände jag mig verkligen gravid för första gången.. Somnade på mage och måste ha legat hårt på ena bröstet för jag vaknade av att jag hade läckt mjölk. Stooooor fläck på lakanet.. Den var jag då inte beredd på..!
Tur jag fick tummen ut att köpa madrasskydd förra veckan, har bara skjutit på det sedan vi köpte ny säng i somras :/
Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?
Lite inspo till er med små magar! Såg denna på instagram!
V 33& 29
Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?
Örontermometern är guld värd när man har lite större barn, (och även på oss vuxna) Det bästa sättet att ta febern på barn med egen vilja utan att behöva argumentera. Men på bebisar så är stjärttermometern trots allt den bästa. Beror ju på hur mycket rea det är om du vill köpa för framtida bruk.
Vi använder stjärttermometer till sonen, han gör det helt utan tjaffs eller bråk! Så vi kör på det så länge han tycker de är ok!!
Har lagt byxorna på hyllan, får bara på mig klänning. Men mest för att mudden på byxan är alldeles för trång för magen.