• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-02-12 13:38:55 följande:

V 34 imorgon och "bara" 49 dagar kvar nu. Är det någon som skrivit förlossningsbrev ännu? Har tänkt att göra det i v 36 och packa väskan då också. Kommer inte ihåg att jag skrev brev med mina flickor.

Går in i vecka 31 imorgon. Har också funderat på förlossningsbrev. Men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva i brevet. Har ingen riktig uppfattning om hur jag vill ha det, annat än lagom snabbt och smärtfritt . Förra gången tog fl 21 timmar, hoppas på lite snabbare förlopp denna gång.
  • naughtyn
    Sommarsnö skrev 2015-02-12 15:55:22 följande:

Alltså jag känner mig kissnödig jämt trots att jag precis varit på toa. Gör ni det också? Det är som om det gör ont i nedre delen av magen och trycker på fast jag precis kissat. Idag när jag gick promenad fick jag plötsliga ilningar som gjorde lite småont och det kändes som om jag skulle kissa på mig och ett tryck. Någon annan som känt så?

Jodå, känner precis samma sak sen drygt två veckor tillbaka. Har fått konstaterat att bebisen ligger med huvudet nedåt så troligen så trycker det på blåsa och nerver... Ibland ilar det som tusan och ibland känns det mest som om urinblåsan vore så sprängfylld att den vore på väg att spricka (trots att jag nyss varit på toa).

Jag ska fråga min BM om det vid nästa besök på tisdag tänkte jag men jag tror inte det är urinvägsinfektion. Det svider inte alls när jag kissar och även om det gör ont som om jag vore kissnödig, är jag inte kissnödig på det viset att jag känner att jag behöver gå på toa på riktigt.
  • Bell13
    linnis83 skrev 2015-02-12 16:28:18 följande:
    Jag har haft så senaste veckorna. Ibland ilar/svider det till i underlivet så jag måste grimasera lite... = ) Samtidigt trycker det till lite på blåsan. Misstänker att det är bebis som trycker mot nåt med huvudet.
    Jag känner så ibland och misstänker att det är bebis som trycker ner huvudet. Tänkte fråga min bm nästa besök om det beror på det.
  • Sommarsnö

Toppen att ni alla finns så man kan dela med sig av sina funderingar och inse att man inte är ensam! Speciellt skönt när man som jag inte har någon kompis som är gravid samtidigt.

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-12 15:46:11 följande:

Då får man anta att han är en väldigt hungrig krabat

Bättre som du säger att vänta och se vad tul säger.

Ja jag antar det Haha!
  • Madelen b

Jag har oxå ilningar och smärta precis som ge går genom urinröret! Har tagit odling så inte det men bm sa att de antagligen är huvudet som trycker på!

• Emmadee

Känner också igen det där med ilningar och tryck på blåsan. Har också tagit urinodling men det har inte visat nåt.

Säkert som ni säger huvudet som trycker nedåt.

• lais
    Madelen b skrev 2015-02-10 21:45:59 följande:

Jag har en son på 3, han är mitt allt, min bästa vän, min styrka, min clown, min lärare ja det är helt SJUKT hur mycket man kan älska en annan människa. Man har inte hjärtat i kroppen längre utan det springer runt på 2 ben!

Jag kan oxå bryta ihop av känslan att jag älskar han så mycket att jag blir tokig! Och nu kommer en till, hur ska man klara det känslomässigt;)

Ibland kommer även de dåliga samvetet mot att jag gör detta mot han, att han måste dela mamma! Samtidigt försöker ja tänka på mina egna syskon o hur mycket jag älskar dem!

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver!!!
  • lais
    Sommarsnö skrev 2015-02-12 15:55:22 följande:

Alltså jag känner mig kissnödig jämt trots att jag precis varit på toa. Gör ni det också? Det är som om det gör ont i nedre delen av magen och trycker på fast jag precis kissat. Idag när jag gick promenad fick jag plötsliga ilningar som gjorde lite småont och det kändes som om jag skulle kissa på mig och ett tryck. Någon annan som känt så?

Vet du hur bebis ligger? Jag har så också; tryck, ilningar och ibland ont. Min bebbe ligger på tvären långt ner så jag tror att det är h*n som trycker på urinblåsan. Tänk att det nu finns så gott om plats i livmodern och så ska h*n prompt klämma ner sig i botten mellan höftkammarna, slå på urinblåsan och kittla mig i ljumskarna...Längtar tills h*n kickar mig i revbenen istället
  • Sommarsnö

Vad har ni köpt för ytterkläder? Räcker det med typ en fleecedress som bebisen kan ha kalla dagar i vår/sommar eller behöver man jacka och så också? Vantar?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)