• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Hej tjejer!:) är inne och kollar till er ibland:) måste ju hehe!

Har ju haft en månads paus...känns lite som en sorg att inte försöka...som att man gett upp! En graviditet känns väldigt avlägset:( men jag mår psykiskt lite bättre! Hoppas nya utredningen i mars ger något positivt!

Hejja er!!

• Dakine
    Elin87 skrev 2015-02-09 11:11:09 följande:

Nu har äntligen mensen kommit! Klockan 5 i morse väckte den mig och sa till att det var dags. Haha.
    Får riktigt ont och kraftiga blödningar av Proveran så värktabetterna hjälper ju inte så mycket och får gå till badrummet ganska ofta. Gör sådär ont så man sitter ihopvikt nästan på toastolen och mår samtidigt lite illa. Så kontaktade min chef nu på morgonen och sjukanmälde mig. Han vet ju om allting och förstår.
    Även ringt in och meddelat att det har börjat nu så de ringer upp mig med en tid för VUL sen som jag får när jag ätit klart min första kur Pergotime som jag ska börja med på fredag. Spännande! :D

WOHO! Jag slapp äta proveran, då jag fick en liten blödning som jag fick räkna som mens så jag åt klart min sista tablett av pergotime i lördags. Var på VUL idag och de såg en äggblåsa på 17 mm som mest troligt skulle lossna i veckan! HOPPAS HOPPAS !! :D:D 
  • KnytetsMamma
    Dakine skrev 2015-02-09 14:35:30 följande:
    WOHO! Jag slapp äta proveran, då jag fick en liten blödning som jag fick räkna som mens så jag åt klart min sista tablett av pergotime i lördags. Var på VUL idag och de såg en äggblåsa på 17 mm som mest troligt skulle lossna i veckan! HOPPAS HOPPAS !! :D:D 
    Wow, spännande!!! Då blir det att ligga nu då Flört
  • Dakine
    KnytetsMamma skrev 2015-02-09 14:49:25 följande:
    Wow, spännande!!! Då blir det att ligga nu då Flört
    Japp , det blir det ! :D:D 
  • Elin87
    Dakine skrev 2015-02-09 14:35:30 följande:
    Ååh vad skönt!!! :D Vilken cd är du på nu då?
    De har fortfarande inte ringt upp mig för någon tid för VUL. Men jag skulle gissa på att jag får i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att enkeldosen kommer vara det jag behöver och vi får göra ett riktigt försök. Och jag hoppas verkligen att gubben min inte får presentationsångest då bara :D haha Det hade varit så typiskt :D
  • Dakine
    Elin87 skrev 2015-02-09 17:38:21 följande:
    Ååh vad skönt!!! :D Vilken cd är du på nu då?
    De har fortfarande inte ringt upp mig för någon tid för VUL. Men jag skulle gissa på att jag får i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att enkeldosen kommer vara det jag behöver och vi får göra ett riktigt försök. Och jag hoppas verkligen att gubben min inte får presentationsångest då bara :D haha Det hade varit så typiskt :D
    Jag är på CD 11. :) Att det är höger äggstock också som blåsan är på och det är där jag är mest öm, så jag hoppas det är positivt! 

Jag håller tummarna för dig med :D Haha ja, det skulle vara så himla typiskt. De andra gångerna jag fått positivt på äl tester (även om det var länge sen) har min man varit på jobb i södra sverige och inte vart hemma !! Snacka om irri ! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Elin87
    Dakine skrev 2015-02-09 17:45:21 följande:
    Jag är på CD 11. :) Att det är höger äggstock också som blåsan är på och det är där jag är mest öm, så jag hoppas det är positivt! 

Jag håller tummarna för dig med :D Haha ja, det skulle vara så himla typiskt. De andra gångerna jag fått positivt på äl tester (även om det var länge sen) har min man varit på jobb i södra sverige och inte vart hemma !! Snacka om irri ! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Okej, då gissade jag rätt på när mitt VUL förmodligen kommer bli.

Haha det förstår jag! För min del har jag knappt haft någon mens på dessa 4,5 åren som vi försökt och jag slutade med p-piller. Och vi har ju fått reda på att jag nog inte har någon ÄL pga pco så detta blir ju verkligen första gången som egentligen blir ett riktigt försök. Får nästan tillbaka känslorna jag kände när vi bestämde oss för att försöka bli gravida. Sådär nervöst och spännande!
  • Juliii86

Denna månad blir det att klara oss utan pergotime då det är fortfarande slut.. Får se hur det går! Började ÄL testa igår och idag kan jag se en stegring så kanske imorgon eller övermorgon blir det positiv. Hoppas!

• Dakine
    Elin87 skrev 2015-02-09 18:47:39 följande:
    Okej, då gissade jag rätt på när mitt VUL förmodligen kommer bli.

Haha det förstår jag! För min del har jag knappt haft någon mens på dessa 4,5 åren som vi försökt och jag slutade med p-piller. Och vi har ju fått reda på att jag nog inte har någon ÄL pga pco så detta blir ju verkligen första gången som egentligen blir ett riktigt försök. Får nästan tillbaka känslorna jag kände när vi bestämde oss för att försöka bli gravida. Sådär nervöst och spännande!
    Jag har haft mens, men väldigt oregelbunden nu på slutet och konstig. Så jag känner samma sak! Känns väldigt pirrigt och kommer vara nervös som fan när man ska ta grav-test !! Vore ju helt otroligt om det funkade på första försöket, men försöker att inte hoppas allt för mycket. 
  • Elin87
    Dakine skrev 2015-02-09 20:06:34 följande:
    Jag har haft mens, men väldigt oregelbunden nu på slutet och konstig. Så jag känner samma sak! Känns väldigt pirrigt och kommer vara nervös som fan när man ska ta grav-test !! Vore ju helt otroligt om det funkade på första försöket, men försöker att inte hoppas allt för mycket. 
    Jag tänker hålla en positiv inställning då jag vet att om detta inte fungerar dessa två månaderna vi ska få prova pergotime och sedan 1 månad utan (de sa att jag kan ju kanske den månaden fortfarande ha en effekt av tabletterna och kanske få en ägglossning trotts att jag inte äter tabletterna. Sen är ju en remiss inskickad redan för IVF. Så jag vet ju att mer hjälp isf väntar och kan trösta mig med det.
    Annat har det ju känts nu innan. Då har jag gått med tankarna att det aldrig kommer att gå och ingen tycks vilja hjälpa mig och känt att nått är fel!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?