Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Positiv på clearblue ägglossnings test igår. Då kan det väl inte vara en cysta? Skumt
Positiv på clearblue ägglossnings test igår. Då kan det väl inte vara en cysta? Skumt
Undrar med det. Jag har pco vilket innebär trög/utebliven ägglossning men jag har haft utslag på ÄL-testen varje månad och därför inte misstänkt att det skulle vara fel på mig. Håller på med ivf nu och då har det blivit upptäckt.
märkte dom inte att du hade pco? Hur kommer det sig?
märkte dom inte att du hade pco? Hur kommer det sig?
[quote=74814347][quote-nick]Pusheen skrev 2015-02-07 09:23:36 följande:[/quote-nick]Nej, helt sjukt. Ingen har någonsin nämnt detta för mig. Det kom som en chock på tredje ultraljudet på ivf-kliniken. Mina prover har sett bra ut, jag måste ha en mild form av det antar jag.. Endast mina äggstockar har pco-utseende... Haft regelbunden mens och ÄL-flytningar varje månad så jag har aldrig haft misstanke om pco
Ojj då :( hoppas att jag har inte det. Dom kan väl inte vara så dumma. Fast jag är inte förvånad. Varje gång jag går för en undersökni g så är det en ny människa. Vet ingenti g om mig. Bara det som står i datorn. Tycker jag är lite dåligt. Hur ligger du till? har du gjort 3 ivf?:(
[quote=74814347][quote-nick]Pusheen skrev 2015-02-07 09:23:36 följande:[/quote-nick]Nej, helt sjukt. Ingen har någonsin nämnt detta för mig. Det kom som en chock på tredje ultraljudet på ivf-kliniken. Mina prover har sett bra ut, jag måste ha en mild form av det antar jag.. Endast mina äggstockar har pco-utseende... Haft regelbunden mens och ÄL-flytningar varje månad så jag har aldrig haft misstanke om pco
Ojj då :( hoppas att jag har inte det. Dom kan väl inte vara så dumma. Fast jag är inte förvånad. Varje gång jag går för en undersökni g så är det en ny människa. Vet ingenti g om mig. Bara det som står i datorn. Tycker jag är lite dåligt. Hur ligger du till? har du gjort 3 ivf?:(
Nej, iom att jag har pco så kräver det tätare kontroller med vul för att se så jag inte blir överstimulerad av hormonbehandlingen. Jag är inne på mitt första ivf-försök nu.
Vet vad du menar.. Har oxå alltid haft olika gyn.. Aldrig samma. I min ungdom minns jag svagt att någon sa något om endometrios men sen har aldrig någon annan sagt ngt om det till mig. Jag kanske har det med då någonstans, vad vet jag? Kanske var därför jag drabbades av utomkvedshavandeskap och min ena äggledare opererades bort om endot satt på äggledaren. Vad vet jag? Ingenting!
Jag hoppas att det går bra för dig. Jag hoppas att det får bra för alla. Man vill ha barn så mycket nu. Jag hoppas inners inne att jag behöver inte komma till ivf. Vill inte. Man äter massor med vitaminer. Vi ska resa till ett soligt ställe i maj. Hört att det är viktigt med värme o sol när man försöker producera barn. Hört massor med grejer. Man har läst massor med. Men endå så händer det inget. 4 månaden nu med ägglossning. Iaf pos ägglossningstest. 3 pergo kurer. 3 kvar. :( funderar på att vila kroppen efter varje kur med pergo. Så att slemhinnan inte blir tunn igen.
Vi får inte ge upp hoppet.
Nu har äntligen mensen kommit! Klockan 5 i morse väckte den mig och sa till att det var dags. Haha.
Får riktigt ont och kraftiga blödningar av Proveran så värktabetterna hjälper ju inte så mycket och får gå till badrummet ganska ofta. Gör sådär ont så man sitter ihopvikt nästan på toastolen och mår samtidigt lite illa. Så kontaktade min chef nu på morgonen och sjukanmälde mig. Han vet ju om allting och förstår.
Även ringt in och meddelat att det har börjat nu så de ringer upp mig med en tid för VUL sen som jag får när jag ätit klart min första kur Pergotime som jag ska börja med på fredag. Spännande! :D