• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Alltså man sitter här och hoppas nu när man fått pergo som fungerat, positivt ältest och sex vid rätt tillfällen. Men alltså statistiken säger typ 20-10 procent chans att bli gravid i min ålder, det är ju otroligt dåliga siffror. Varför skulle man tro att det dkulle funka just för mig just nu då liksom.

• Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-09-20 08:27:08 följande:
    Nej jag tänkte att ÄL tester bara stressar mig ännu mer så vi kör med sex varje dag istället ;) jag tar temp varje morgon däremot.

Hade en hemsk huvudvärk igår samt ont i magen och korsryggen, nu idag har jag lätt huvudvärk och känsla av förstoppning (sorry för TMI lol).

Igår försökte jag också kolla ev ÄL sekret, men när man har sex varje dag är det liksom svårt att veta vad som är ÄL och vad som är sperma (sorry igen). Det blev en lång "brygga" mellan fingrarna, testade också att lägga det i vatten eftersom jag läste nånstans att sperma och vanligt sekret löser upp sig i vatten men att ÄL sekret inte gör det. Detta löste inte upp sig utan blev mer vitt och trådigt...

Imorse bkev det dumt med tempen, först hade jag normal (36,6) temp, men av någon anledning tog jag om den direkt därpå och då var den 36,9 så nu vet jag inte om jag kan räkna den som temp stegring eller inte?

Som sagt förlåt om det blev för mycket information, men behövde ventilera.
    Äsch det kan inte bli för mycket info i såna här trådar!

Bra med sex varje dag! Nej det där med skretet fattar jag inte alls hur man ska kolla när man haft sex dagen innan. Jag har dessutom inte så mycket numera att det inte går att testa i vatten på det viset.

Jag har aldrig tempat så det vet jag inget om.
  • Solros78
    Snobi skrev 2014-09-23 06:36:03 följande:

Kul att vi blir fler i tråden!

Har en fråga. Hur långt före äl har ni haft känningar runt äggstockarna (om ni haft det alltså)? Är på cd 14 idag och började känna en lätt värk/spänningskänsla igår kväll. Inga äl-flytningar och inget utslag på teststickorna. Kan det kännas ett tag före äl, när blåsorna växer kanske?

Jag tror jag brukar känna det i flera dagar innan. Värre och värre sen och värst dygnet efter positiva testet.
  • Solros78

Välkomna alla nya! Jag har precis haft äl efter min första kur någonsin med pergo. Har två barn som kommit till utan minsta problem vilket man ju inte kan säga om en trea...

• Solros78
    Såg fågeln skrev 2014-09-23 10:54:28 följande:

Min story är väl lite annorlunda mot vanligheterna. Jag är 23år och har 3 barn. Födda 06,08,10 jag och min "nya" gubbe har försökt i 1år. Jag gick till gyn och bad om hjälp. Dem skrev ut pergtime enkelkur. Jag ska ta andra tabletten idag. Men nu till frågan, gubben ska ta sperma prov då när jag räknat ut att jag har ÄL. Skulle ni begärt en ny tid för de provet eftersom han då inte får ha samlag 3 dagar före eller hur skulle ni gjort? Sen undrar jag för en del skriver att sex varje dag är bäst, gyn säger varannan för kvalitén på sperman är bättre då. Va ofta ska man ha sex tro?

Läste jag rätt? Fick du barn när du var 15, 17 och 19 år? Har du inte haft äl alls eller oregelbunden nu?
  • Solros78
    Mlie skrev 2014-09-23 14:07:01 följande:

Ojojoj, här händer det mycket! Blev mycket att läsa ikapp!

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

Sexet är väldigt mycket fabrik. Vissa dagar blir det verkligen bara samlag, medan andra gånger försöker vi åtminstone göra det lite bättre. Att ha hållit på så här i 1.5 år dödar verkligen sexlivet.

När vi ska ha måstesex och inte alls är sugna tar vi det helst direkt när barnen lagt sig för att ha det gjort istället för att vänta tills vi lägger oss, men äldsta somnar inte så snabbt och kommer upp igen ibland så vi kan inte köra i vårt sovrum. Så i fredags låste vi in oss i badrummet och körde förspel i duschen, det var klar krydda.
  • Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-09-24 05:03:46 följande:

Det jobbigaste för oss är nog inte sexet i sig, utan det faktum att man blir ganska begränsad i vad man kan göra. Vi har ett väldigt aktivt sexliv i vanliga fall. Missionären är bra men ack så tråkig lol.

Fast lite fler ställningar än så funkar ju.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det Glad

Oj vad härligt, grattis!!
  • Solros78
    Lilltrollet skrev 2014-09-27 23:28:19 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Jag är på cd 6 idag och har bim 19 oktober. Jag har ett barn född 2012 som också blev till med hjälp av pergotime. Den gången tog det sig på andra kuren.

Välkommen!
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-28 11:41:09 följande:
    Hur lyckas ni på morgonen? För visst hade ni väl barn sen innan?
    Här vore det också omöjligt på morgonen. efter lunch har gått dock, när barnen sitter framför tvn.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?