• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Armin15 skrev 2014-10-16 17:25:28 följande:

Lillyros jag har också tröttnat på att hela tiden vara upptagen av att observere kroppen o producera. En fråga till er alla på tråden. Om ni hade råd för privat IVF hade ni gjort det? Och isåf efter hur många kurer med pergotime ? Vi funderar på göra det efter 3 kuren med pergo. Är inn på min andra. Så om mensen kommer nu. Kör vi pergo sista gången ; sen ger vi upp o går privat.

Jag förstår inte varför ivf skulle hjälpa. Om jag väl har äl borde väl chanserna vara desamma. Nej jag kommer inte köra ivf.
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-16 22:58:50 följande:

Ja den kliniken jag har kollat upp kostar 32 tusen för 1 försök. Jag tycker inte det är så dyrt. Det är ju större chans med IVF. Dem har ett paket för 52 tusen ; med fler försök, infrysning etc. Det tycker jag också är ett rimligt pris.

Att bli gravid vid exakt rätt tidspunkt är bara 20% chans. IVF har högre chans.

Nej ivf i min ålder är också bara 20 procent.

www.karolinska.se/SOMA/Soma1/Notiser/IVF-i-siffror/IVF-i-siffror/
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-17 08:15:13 följande:

Det var en bra sida tack! Solros det finns fort kvinnor i din ålder som fixar det med eller utan hjälp. Jagnhåller tummar o tår! !!

Tack vad gulligt av dig! Jag tycker just nu att det är så extra jobbigt med en kollega som jag umgås mycket med på jobbet, hon är gravid med sitt fjärde barn, samma ålder som jag och började försöka långt efter mig. Klarar inte ens av att prata med henne om hennes graviditet, känns jättetrist. Däremot kollegan som väntar första barnet jämför jag mig inte alls med så henne pratar jag mycket med och gläds med henne...
  • Solros78
    FridaNC skrev 2014-10-18 06:28:40 följande:

Äntligen blev det min tur! Plussade nu på morgonen!

Har gått runt ett par dagar och varit säker på att det måste varit graviditet jag kände av. Samtidigt har tankarna kommit att det vore för bra för att vara sant.

Det är min första vända på pergo och jag fick ägglossning på cd 17 idag är det cd 29.

Igår låg jag och sambon och pratade sent in på natten om hur mycket vi längtar men att det kan ta ett par försök så vi skulle inte bli för besvikna om det inte blev något den här gången.. Till sambon har jag sagt att jag ska testa på måndag men nu på morgonen när han åkt till jobbet kunde jag inte vänta längre. Sambon ska jag överraska i eftermiddag :)

Vad kul, grattis!
  • Solros78

På temat hur mycket man tänker på de här frågorna.

Jag har nog en känsla av sorg kring min ickegravida status dygnet runt. Känns liksom som en klump i magen hela tiden även om jag så klart inte tänker aktivt på det hela tiden. Men det känns som att jag just nu sldrig är 110 procent lycklig.

• Solros78

Ni vars män har svårt med press. Har ni diskuterat olika hjälpmedel, massera med (fertilitetsvänligt) glidmedel, se på någon erotisk film osv? Lite gå utanför era vanliga förspel helt enkelt?

Jag förstår ju inte hur man kan ha sex utan att förmedla att det är äl, slutar ni alltid med vanligt samlag annars när ni har sex?

• Solros78
    Lilltrollet skrev 2014-10-19 20:18:45 följande:

Hur menar du solros? Vi har sex lika ofta oavsett äl eller inte så vi är överens om att han inte behöver veta exakt när den är :)

Men har ni alltid sex med samlag och att han kommer under just samlaget? Jag tänker att om vi har sex utan syfte att göra barn kan ju han komma vid oralsex eller smekningar osv. Det funkar ju inte dessa dagar.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-20 07:48:37 följande:

Får man reda på direkt om man haft äl genom blodprov eller måste man vänta nån dag?

Jag lämnar blodprov på ett labb och det tar tre dagar ungefär innan läkaren kan se svaret.
  • Solros78

Gjort vul idag på cd 17 och trots att jag hade en blåsa på ca 11 mm cd 11 så tyder vare sig ältest eller vul idag på äl. Snacka om att känna sig blåst! Om man inte ens får äl med pergo, när ska man få det då liksom...?

Vi fortsätter med samma dos nästa månad, så det blir tre månader i rad men han tyckte det var ok, att det var lite olika meningar om det där med uppehåll. Han nenade att jag hade sån kraftig äl förra månaden så jag reagerar ju på medicinen, så därför behöver jag inte höja dosen.

Nu är ju bara total osäkerhet kring när mensen kommer, ska utomlands på charter snart så hade hoppats på sen äl och därmed slippa mensen utomlands men nu vet jag ju inte alls.

En fördel med att jag inte kan hoppas nu är att jag slipper förstöra semestern med deppande när mensen kommer, även om man nu deppar lite konstant istället...

• Solros78
    Lilltrollet skrev 2014-10-21 16:07:06 följande:

Vi kan deppa tillsammans då Solros, här började mensen idag... :(

Nej vad jobbigt! Ja det är verkligen tröstlöst detta...
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?