• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Boomsan skrev 2014-10-09 11:46:20 följande:

Nån här inne som hört nått om utebliven mens när man tagit pergotime?
    Min mens är 2 dagar sen och jag testade negativt på BIM dagen. Jag vet 100% att jag haft ägglossning för det fick jag svar på från blodprov. Tycker att det är konstigt :S

Hur har du räknat ut bim då?
  • Solros78
    Boomsan skrev 2014-10-09 14:03:59 följande:

Har en sådan app på mobilen som visa att jag hade ägglossning den 23 september (vilket jag kände och fått bekräftat via blodprov den 24e) och att bim är den 7 oktober. Läste runt nånstans att mensen ska komma 14 dagar efter ägglossning. ..

Jag brukar ha lutealfas på ca 14 dagar men som nu senast hade jag positivt ältest på en fredag morgon och mensen kom två veckor senare på söndagen. Så lite kan det nog variera.
  • Solros78
    rhoddan skrev 2014-10-09 18:48:50 följande:

Dagarna går verkligen segt!! Jag längtar efter provsvar och bim för att kunna göra ett test. Hur lång tid tar det att få ett provsvar från ett blodprov?!

Typ tre dagar tror jag här. Men provsvaret är väl bara intressant om mensen kommer?
  • Solros78
    rhoddan skrev 2014-10-09 21:32:33 följande:
    Okej ja jag hoppas på att få veta imorgon då! :)

Jag tar blodprov för att se om jag har haft äl.
    Jo det gjorde jag också men hade jag blivit gravid hade jag inte frågat efter provresultatet.
  • Solros78
    Hearts76 skrev 2014-10-10 00:29:34 följande:
    Fast då stämmer ju 14 dagar, man har äl inom 24-48 timmar EFTER positiv äl-test.
    Jo absolut men eftersom det är svårtatt veta exakt tidpunkt för äl så tänker jag 14 dagar plus minus någon dag eller två.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-10 07:09:34 följande:

På vilken dag har ni fått positiva äl test efter pergotime? Jag är på dag 12 nu...har haft långa cykler nu dom två sista månaderna...38 och 40 dagar! Tänkte så jag inte slösar på digital testerna:)

Jag fick på dag 15-16. Men brukar ha äl typ dag 10-11 utan pergo.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-10 08:47:33 följande:

Så himla svårt! På mina långa cykler har jag nog ingen äl...å det är ju upp å ner å fram å tillbaka hela tiden!!! Så trött på detta räknande med dagar:(

Ja hysteriskt tröttsamt är det. Förbrukar tusentals kronor på ältester...

Vi ska dessutom bo med släkten alla de dagar när kommande äl förväntas ske, jättekul liksom...
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-10-10 11:06:33 följande:
    men vad klockrent, not! När min nästa äl beräknas komma, så är det när jag ska jobba väldigt mycket, både dag och kväll på samma dagar, så jag kommer ju vara lagom pigg, suck.
    Den är kul den också! Är det frivilligt att jobba så mycket?
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-11 09:37:39 följande:

Hej tjejer! Jag tog aldrig någon VUL denna gången. Men min gyn räknade ut att teoretisk skulle jag ha ägglossning på söndag. Nu har uppstått något akut så vi kommer inte träffas fören på Måndag kväll!!!! Jag är så ledsen. Det är mitt fel att det blev ändringar i planerna. Hur stor är chansen att vi får till det på måndag kväll? Vet att den kan leva upp till 24 timmar. Men tänkt om den blev släppt idag ( vi är inte med varandra idag heller fram till måndag )

Snälla någon som kan ge mig hopp ? Kanske hört någon annan man samma problem?

Oj vadjobbigt! Men kör ältester nu så du får svart på vitt när äl verkligen är.
  • Solros78

Kan man köra pergo hur länge som helst? Om jag inte blir gravid, måste jag sluta köra då efter tex sex kurer (mitt recept var på sex kurer)?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?