• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Positivt ältest idag. Tokstressande dock då vi inte hade sex igår, bara i onsdags. Jag hade räknat med äl imorgon och därför sex lördag och söndag.

Tror ni sex lördag kväll och söndag lunch vore lika bra?

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2015-01-10 08:55:02 följande:
    Om du har positivt test idag så är väl ägglossning inom 12-48 timmar eller något sånt och då räcker säkert lördag kväll och söndag lunch, håller tummarna Glad
    Tack! Det är ju det där med om äl sker inom tolv timmar så är imorgon för sent. Jag vill alltid hinna med två gånger runt själva äl för att känna att jag gjort vad jag kan.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2015-01-11 09:13:53 följande:

Hoppas ni får till det nu!

Vi håller på att bli mästare på snabbisar. sex igår kväll lite lugnt och vanligt men sen nu idag mitt på dagen med barnen vakna.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2015-01-19 08:52:41 följande:

hej tjejer! längesedan jag skrev nu! behöver paus från allt.
    denna månaden har vi bestämt att inte ha sex kring ägglossning...OCH jag kunde inte hålla mig utan tog ett äl test idag som var positivt!!!!! utan Pergo (kan väl sitta i efter också) vet någon om de sitter i mer än en månad efter?
    nu fick jag iaf beslutsångest!!!!!!! ska ju åka till Thailand om 30 dagar....men är det nån gång de tar sig är det väl nu bara för att vi sa vi  inte skulle!!!
    ååååååå hur ska jag göra? ville verkligen ha en fri månad då man inte behövde fundera på om man var gravid, fått ägglossning osv...men efter 2 år gör man ju nästan ALLT
    snälla ge mig för/nackdelar!
    ska ju göra ny utredning i mars....

Kör på, absolut, är ju onödigt att slösa en äl.
  • Solros78

Suck, jag hade verkligen börjat hoppas och dagdrömma den här veckan efter tokömma bröst och mycket flytningar men äl+13 idag och negativt test. Usch!

Hoppas mensen kommer snabbt nu, helst redan idag eller imorgon, för annars är risken stor att vi missar nästa månad helt då min man ska resa bort fem dagar precis älveckan.

• Solros78
    Gweny skrev 2015-01-24 08:33:01 följande:

Igår kom mensen, 4e kuren som det inte tog sig på, suck!! Fast vi har fått samtal från SU om att vara med i en studie, så ska dit på onsdag och träffa läkare. Blir att vi kanske får börja tidigare med ivf. Spännande!

Visst är det galet vad trögt det går för oss!! Jag hoppas min mens kommer idag nu så vi har chans kommande månad på sex vid ev äl innan maken reser bort.
  • Solros78

Suck! Idag kom till slut mensen, jag som hade hoppats på typ i lördags. Innebär att jag om jag får äl får det typ nästa fredag och min man är bortresta onsdag -söndag. Så där rök den chansen...

• Solros78
    Solros78 skrev 2015-01-26 07:49:13 följande:

Suck! Idag kom till slut mensen, jag som hade hoppats på typ i lördags. Innebär att jag om jag får äl får det typ nästa fredag och min man är bortresta onsdag -söndag. Så där rök den chansen...

Så typiskt att om den här månaden skulle vara med pergo, då hade det funkat för då blir ju mensen förskjuten men jag ska köra varannan månad.
  • Solros78
    Gweny skrev 2015-01-28 21:20:04 följande:

Idag var vi på SU och vi kommer få dra igång med IVF nu, så börjar spraya i februari, ska bli väldigt spännande.
    Så nu lämnar vi pergo bakom oss, hoppas verkligen detta ska kunna hjälpa oss nu.

Lycka till i fortsättningen ni andra, hoppas vi alla får det vi drömmer om på ena eller andra sätttet. smile1.gif

Lycka till!
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2015-01-31 20:49:35 följande:

Har bim nu den 3/2 snart snart HOPPAS inte mensen kommer denna månaden hahahah

håll era tummar och tår!

Brösten har gjort ont sen 3 dagar efter ägglossning en det släpper inte som det brukar göra efter några dagar... och ibland kommer det lite illamående, tycker mig även känna att det värker nere i tjej magen!!

Men så brukar det ju spöka Hahaha !

Men sig sagt hoppas hoppas...

Alltså jag har kunnat konstatera att det typ inte finns några symtom som egentligen är tecken på graviditet. Nu senast hade jag tokömma bröst from en vecka efter äl, och en hel del flytningar men inte det minsta gravid ändå...
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2015-01-31 22:41:10 följande:

Kunde ju inte hålla fingrarna i styr och tog ett test (det är livs farligt att ha sånt hemma )

Testlagrets visade såklart negativt !!!

3 dagar innan känns det ju som att det skulle visa!!

Åhhh Vf ska detta vara så jävla svårt!

Och nu finns det inga pergotime tabletter kvar såklat måste vänta tills den 10-e och då är ju denna månaden förstörd!!!

Jävla skit kropp rent ut sagt!!!

Usch!

Finns det inget apotek någonstans med tabletter? Borde de inte kunna skicka från apotek på annan ort i Sverige?
  • Solros78
    pergotimestina skrev 2015-02-01 10:06:56 följande:

Tabletter finns det nog men jag fick bara utskrivet 3 månader ... och dessa tre har gått nu och jag har tid den 10-e till gyn! OM hon väljer att fortsätta skriva ut medicinen...

Jag håller med det är så olika från månad till månad och så tror man att NU nu hände det men neeeeej! Inte denna gången heller.

Och nu väntar väll en veckas hemsk mensvärk usshh! !!

Det känns nästan som att man inte orkar eller vill försöka mer.... Man gör allt rätt men ändå funkar det ju inte!!!

Aha jobbigt! Men, om du kört tre månader i rad kanske det är bra för kroppen med en paus. Och om du har tur är lite effekt kvar av pergon även denna månad...
  • Solros78
    Elin87 skrev 2015-02-03 17:38:28 följande:

Käkat färdigt Provera nu, tog sista tabletten igår så bara att vänta in mensen. Så händer inte så mycket just nu, men tänkte jag skulle ge en liten uppdatering bara :D

Jo en annan sak bara... Är det någon utav er här som kan kolla Familjeliv från era mobiler? Jag kommer inte in på hemsidan ens. Vill ju gärna kunna kika in när jag inte har tillgång till min dator hemma.

Jag surfar på mobilen, både via app och mobilsidan.
  • Solros78
    omarosa87 skrev 2015-02-04 11:23:13 följande:

Hejsan 3 kuren med pergo. Ultraljud på dag 11. Såg ett blåsa på 25mm. Han tyckte att den var lite för stor för dag 11. Han sa att det kan vara en cysta :( får aldrig någon positiv besked. Och man kan aldrig fråga dom något. För dom verkar bara vilja slänga ut en. :((

Vad tråkigt! Ja det låter som en väldigt stor blåsa så tidigt, jag har också haft så.
  • Solros78

Vul idag, dag 13. Ny läkare då min vanliga hade semester. Äggblåsa på 21 mm och slemhinna 9 mm, allt perfekt tyckte hon. Så nu har jag fått utskrivet Ovitrelle för första gången, för att ägget verkligen ska lossa. Så nu är jag på väg till jobbet med en spruta i väskan, första gången jag ska ge mig själv en spruta... Sen sex ikväll och imorgon, maken förvarnad.

• Solros78
    Dakine skrev 2015-03-04 17:05:33 följande:

Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 

Räkna söndagen som dag ett.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2015-03-06 11:25:22 följande:

Jo då!!????????????????????????????????????????????????

phpbGx9ty09867.jpg

Wow, oj, hur gick det till? Grattis!!!!
  • Solros78
    Elin87 skrev 2015-03-24 09:05:42 följande:
    Nu på morgonen var det svagare streck på stickan och jag är på dag 11 nu. Börjar undra om man ens kan ha så tidig ägglossning med pergotime. Eller om det är tabletterna som ger lite effekt?

Vilken cd har ni som kollat med ägglossningtest börjat? Kan Pergotimetabletterna ge ett litet utslag på testen eller kan man få så tidig ägglossning?
    Med pergo har jag fått äl ca dag 15-16, utan pergo typ dag 11-12.

Kör med clearblues digitala test så slipper du fundera.
  • Solros78
    dolcecascada skrev 2015-04-15 12:35:20 följande:

Hoppar in lite här jag också. ....

Fick i fredags ett samtal från min gynekolog som inte var så positivt. Han sa att i princip enda sättet för mig och min pojkvän (jag snart 38 år och han 34) att bli gravida skulle vara med IVF.

Vi har ett varsitt barn sedan tidigare inget gemensamt. Och då måste man bekosta behandlingen själv.

Jag bad honom att skriva ut Pergotime. ..vilket han också gjorde men sa till mig att han inte trodde att det skulle hjälpa.

Så jag är jäkligt deprimerad just nu. Men hoppas verkligen att det ska hjälpa. Ska ta dom på dag 3-7.

Vad är det hos er som gör att ni inte kan bli gravida tillsammans? Om ni har barn sen tidigare så fungerar väl kroppen?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?