• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Elsa83

Tror jag länklare Denna forskningssida här tidigare som visar på att man helt bör undvika kaffe.

fof.se/tidning/2010/6/gravida-bor-undvika-koffein

Tråkigt men sant, skulle verkligen behöva piggas upp just nu...

Jadu skrev 2014-10-11 07:37:43 följande:

Halloj tjejer.

Tänkte bara höra om de här med kaffe.. Vet att man ska dra ner på koffein men jag dricker mellan 2-4 koppar om dagen, är de ok?

Drack inte kaffe när jag va grav sist så lyssnade inte va de sa om kaffe då.

• Wilbes

Jag mår okej lite illamående och sen tror jag att familjens förkylning har attackerat mig.. så känner mig lite rivig i halsen och lite snorig.. huvudvärken är en faktor och kroppen känns som att den sprungit ett maraton... däremot så har jag redan känt av foglossningar :/ hade ju hoppats att slippa....

• Jadu

Ååh inget kaffe :o

Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o

• Awe83
    Wilbes skrev 2014-10-11 08:57:24 följande:

Jag mår okej lite illamående och sen tror jag att familjens förkylning har attackerat mig.. så känner mig lite rivig i halsen och lite snorig.. huvudvärken är en faktor och kroppen känns som att den sprungit ett maraton... däremot så har jag redan känt av foglossningar :/ hade ju hoppats att slippa....

Halsen har hunnit i fatt mig med. Vaknade upp med rivig hals idag. Hur känns foglossningar? Vad gör man åt det när det börjar så tidigt?
  • VioloLaviose
    MiniCatti skrev 2014-10-11 08:32:31 följande:
    Haha vad praktiskt! Och jag håller med dig, kläder är otroligt kul att köpa :D

Jag längtar tills jag får köpa vagn, säng osv. Kläder har jag massor av däremot.
    Åh har ni fått upp ögonen för någon speciell vagn? :)
  • Elsa83
    Jadu skrev 2014-10-11 09:03:30 följande:

Ååh inget kaffe :o

Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o

Jag tar faktiskt en kopp te och chansar, det har ju druckits kaffe innan under graviditeter.

Men kan jag undvika det så gör jag..
  • VioloLaviose

Jag drack inte kaffe förut men nu vill jg ha mest hela tiden... Försöket stilla begäret med te istället men .. Njaaa inte lika tillfredsställande haha

• Jadu

Får testa med te.. Dricker annars bara te när jag är sjuk.

• MiniCatti
    Awe83 skrev 2014-10-11 08:48:23 följande:

Ni pratar föresten om uppsvälld magen, jag har gått ner i vikt. Kroppens förbränning har ju stigit med 25% nu, men jag känner mig också uppsvälld trots viktnedgång. Hur är läger hos er? Är det vanligt att gå ner i vikt de första månaderna? Är i 7 veckan (6+2).

Vadå ökar förbränningen med 25%? Jag trodde man bara la på sig mer vikt, om man inte drabbas av kräkningar.

Jag är uppsvälld om magen. Den är hård och putar ut, jag är ganska vältränad/slank i övrigt. Jag vill ju fortsätta träna men inte om man tappar vikt. Vad osäker jag blev nu :S
  • hemligönskan

Jag känner mig extremt törstig hela tiden så dricker mycket vatten. Imorse vaknade jag av att jag inte kunde andas för att jag var så torr i halsen. Hörde genom drömmen att det pep av att jag försökte andas men ingen luft kom :( läste att det kan hända för gravida och att det inte är något farligt egentligen.