• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malinzzon
    micra skrev 2014-10-15 12:04:49 följande:

Nämen, hur fick du reda på det?!

Min mamma vet att jag är gravid, fick höra det från henne :) har därför legat lågt ett tag.
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Diamant
    slightlymad skrev 2014-10-15 12:55:19 följande:

Det här med att åka buss. Nytt experiment varje gång 3

Luktsinnet reagerar på allt. När kommer de där strålande graviddagarna när man glittrar och lyser som jag allt för ofta hört om?

Det är nog bara i Hollywood det händer ;)

Min BM sa att i andra trimestern kommer vad hon kallar spökveckor, då känner de flesta sig som innan graviditeten och alla symtom släpper (fullt normalt) och det är för att kroppen då vant sig vid den nya hormonnivån, då kanske man är "glittrande gravid" men jag är tveksam ;)
  • slightlymad
    Diamant skrev 2014-10-15 13:25:10 följande:

Det är nog bara i Hollywood det händer ;)

Min BM sa att i andra trimestern kommer vad hon kallar spökveckor, då känner de flesta sig som innan graviditeten och alla symtom släpper (fullt normalt) och det är för att kroppen då vant sig vid den nya hormonnivån, då kanske man är "glittrande gravid" men jag är tveksam ;)

Haha, åh vad jag hoppas att det händer! Kanske får förflytta mig till Hollywood de kvarvarande månaderna annars. <./3
  • Awe83

Hej, jag vill så gärna veta om ett till hjärta slår i mig. Måste jag vänta tills den 12:e veckan innan man får göra ett UL? Vill veta nuuuu!

Sen oroar jag mig lite för att ena sidan av nedre delen av magen känns mest i. Som ett håll i bland. Någon som känner samma sak? Är så rätt för att ett embryo har fastnat i äggledarna eller något liknande. Usch måste sluta tänka på det.. Hade en nära vän som nämligen råkade ut för detta. Hur vanligt är det egentligen?

• micra
    avenell skrev 2014-10-15 12:58:22 följande:
    Är det sant? Ooops. Jag har använt Otrivin utan konserveringsmedel de senaste veckan (typ en spraydusch per dag) utan att ha haft en tanke på att det skulle kunna vara skadligt.

Nu ska jag såklart byta sort men jag tänker inte oroa mig för att Otrivinen skulle ha gjort någon skada... för det kan det väl ändå inte ha gjort!?
    Jag tycker du gör klokt i att inte oroa dig. Med den texten, "som en försiktighetsåtgärd", skulle jag gissa på att något har hänt någon/några gånger för någon som använt nässprayen men där de egentligen inte vet orsaken. Jag har tagit typ 6 duschar i vardera näsborre VARJE dag sen jag blev gravid och tänker inte heller oroa mig. Byta sort såklart, men inte oroa mig. Jag har använt den lika mycket när jag väntade de andra barnen också.
  • Hero77

Undra hur många av oss (eller om nån av oss) i denna tråden kommer få tvillingar?

Vilken bra lista skaparen av tråden lagt ut om oss alla och våra BF- dagar! Vilket jobb!!! :) :)

• avenell
    Awe83 skrev 2014-10-15 15:32:43 följande:

Hej, jag vill så gärna veta om ett till hjärta slår i mig. Måste jag vänta tills den 12:e veckan innan man får göra ett UL? Vill veta nuuuu!

Sen oroar jag mig lite för att ena sidan av nedre delen av magen känns mest i. Som ett håll i bland. Någon som känner samma sak? Är så rätt för att ett embryo har fastnat i äggledarna eller något liknande. Usch måste sluta tänka på det.. Hade en nära vän som nämligen råkade ut för detta. Hur vanligt är det egentligen?

Du kan göra vul privat om du inte vill vänta till vecka 12.

Jag har små stickningar i vänster sida av magen. Det gör inte ont utan känns nästan mest som att det kittlar, ibland lite obehagligt med aldrig ont. Jag har inte oroat mig för detta förrän jag läste ditt inlägg. Jag har bara tänkt att det är normalt.

Har ni andra känningar på ena sidan av magen eller känns ert jämnt över hela magen?
  • avenell
    micra skrev 2014-10-15 16:01:11 följande:

Jag tycker du gör klokt i att inte oroa dig. Med den texten, "som en försiktighetsåtgärd", skulle jag gissa på att något har hänt någon/några gånger för någon som använt nässprayen men där de egentligen inte vet orsaken. Jag har tagit typ 6 duschar i vardera näsborre VARJE dag sen jag blev gravid och tänker inte heller oroa mig. Byta sort såklart, men inte oroa mig. Jag har använt den lika mycket när jag väntade de andra barnen också.

Jag blev plötsligt så full i skratt när jag tänkte på det här med nässprayen. Det känns totalt galet att det skulle kunna påverka men som du säger så har väl någon fått problem när de har använt Otrivin och då skriver de ut det för säkerhets skull.

Tänk om nästäppan bara skulle försvinna....
  • Hero77
    avenell skrev 2014-10-15 16:12:13 följande:
    Du kan göra vul privat om du inte vill vänta till vecka 12.

Jag har små stickningar i vänster sida av magen. Det gör inte ont utan känns nästan mest som att det kittlar, ibland lite obehagligt med aldrig ont. Jag har inte oroat mig för detta förrän jag läste ditt inlägg. Jag har bara tänkt att det är normalt.

Har ni andra känningar på ena sidan av magen eller känns ert jämnt över hela magen?
    Jag kan också få "stickningar" i vänster sida, i början satt de mer till höger faktiskt. Inget farligt :)
  • Diamant
    Hero77 skrev 2014-10-15 16:02:41 följande:

Undra hur många av oss (eller om nån av oss) i denna tråden kommer få tvillingar?

Vilken bra lista skaparen av tråden lagt ut om oss alla och våra BF- dagar! Vilket jobb!!! :) :)

Det är Milie faktiskt som satt ihop den fina listan :)

Tänkte bara att cred ska gå till hon som la ner tiden hehe