• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    TinkyWinky skrev 2014-10-15 07:12:08 följande:
    du får ta de flesta nässpray, du får även ta ipren, alvedon o panodil o en även de "enkla" febernedsättande tabletter, det står på förpackningarna. :)
    ? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Bebis BF, 14 Juni 2015 ?
    Men nej, man ska INTE ta Ipren som gravid utan läkares ordination! Det finns risk för fosterskador.
  • Snöfrid

Just ja! Hahaha Tack! Inte lätt det här med räkningen =D

Imorse fick min fru lättsaltade chips och Näringsdryck från apoteket som smakar nyponsoppa! Det funkade bra tyckte hon =D så vi har haft en lång mysig frukost i sängen nu! (Det är min uppfattning. Hon mådde mest illa stackarn och försökte få i sig nåt)

Milie skrev 2014-10-14 22:46:00 följande:

Fast då får ni vara redo med kameran redan imorgon då ni är på 7+0 då och därmed i vecka 8. Hehe.

• Milie

Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.

• Isabella89
    Milie skrev 2014-10-15 08:15:53 följande:

Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.

De har stämt på mig. Fick 1-2 när jag plussade och en vecka senare blev det 2-3.
  • Tussilussan

Hejhej!
    Ny här..plussade i förrgår! Skulle va skönt å kunna prata/ventilera sig lite då vi inte ska berätta för nån på några veckor..!
    Inte mitt första barn, men med en ny man i mitt liv Hjärta

• brallanmallan

Har också varit förkyld. Frågade på apoteket och hon rådde mig att bara köpa Nezeril och inte Otrivin tex. Absolut inte Ipren men Alvedon går bra.

Jag har bara tagit ett enda test och tänker inte ta något mer, det kommer bara stressa mig. Känns viktigt för mig att inte hålla på för mycket.

• Paulas mamma

Får jag hänga med här? Kanske är för tidigt än men gjorde ett test imorse på ÄL+10/BIM-7 som var positivt! Skickar med en bild

Men enligt olika gravkalendrar så har jag olika bfdatum, vad beror det på? På en skulle jag skriva hur många dagar min menscykeln är å skrev då 32 för det är genomsnittet. Jag har allt mellan 28-33. Men då fick jag B-förare 2a juli. På många andra får jag 27e juni.

• avenell
    Milie skrev 2014-10-15 08:15:53 följande:

Vad skönt att det stämde!

Det första testet jag tog var 1 dag efter utebliven men. Det var ett Clearblue med plus. Det visade ett mycket starkt plus.

Sedan tog jag ett digitalt några dagar senare då jag borde vara i vecka 5. Det testet visade 2-3.

Slutligen tog jag ett digital igår (6+1) och det visade 3+. Vilken lättnad!

Jag var lite tveksam över att ta det sista testet men samtidigt kände jag att om det inte visade 3+ så är det troligtvis något som inte stämmer och då är det lika bra att veta det.

Jag har full förståelse för de som inte vill testa mer efter det första positiva men jag har känt att det har gjort mig lugnare... vilket såklart också beror på att testen har visat det jag vill att de ska visa!