• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Malinzzon skrev 2014-10-15 11:40:46 följande:

Ni få gärna lägga in mig på listan igen. BF 5 juni, första barnet, 25 år, Skåne. Hade misstänksamma anhöriga som snokat på FL, därför ville jag ta bort mig tidigare :)

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Nämen, hur fick du reda på det?!
  • avenell
    Paulas mamma skrev 2014-10-15 09:07:41 följande:

Jäkla autokorrekt kokosolja ska det stå inte kokosbollar även om det hade vart godare ;)

Hahaha jag tänkte först att jag hade fått världens bästa tips!

I och för sig är kokosfett också ett jättebra tips. Det brukar hjälpa min mage att hålla igång men jag har liksom glömt bort det på sista tiden.

Tack!
  • avenell
    Snöfrid skrev 2014-10-15 09:08:25 följande:

Prova annars med kruskakli! =) perfekt att blanda 1-2msk i nyponsoppa (allt smakar bara nyponsoppa) och sen i med ca 1 msk olja! Funkar alltid!

Tack, det ska jag testa! Jag försöker undvika socker så mycket det bara går så ska testa den nyponsoppa som finns som är utan tillsatt socker. Krusakli ska det bli!
  • avenell
    calabalic skrev 2014-10-15 09:42:28 följande:

Jag fick 1-2 när jag gick in i v.4 (3+0) och 2-3 när jag gick in i v.5 (4+0). På fredag går jag in i v.6 (5+0) och då hoppas jag få 3+. Testar även varje dag med vanliga stickor (ska snart sluta ;P ). Starkaste strecket är från idag (4+5).

Har försökt få barn i 4,5 år och lyckades bli gravid på mitt fjärde IVF-försök, så jag är väldigt nojig och orolig för missfall. Det är därför jag testar så mycket.

Oj, vilken imponerande samling test! Härligt att se hur strecket blir starkare och starkare.

Jag kan bara föreställa mig hur det är att ha försökt i 4,5 år och äntligen lyckas. Det måste vara otroligt mycket känslor som snurrar runt hos er just nu.

Jag önskar er all lycka och jag håller tummarna för att allt går bra!
  • LHKM

Jag gjorde ett test idag och det visade positivt. Första barnet. Är så spännande. ser verkligen fram emot det!

• slightlymad

Det här med att åka buss. Nytt experiment varje gång 3

Luktsinnet reagerar på allt. När kommer de där strålande graviddagarna när man glittrar och lyser som jag allt för ofta hört om?

• avenell
    micra skrev 2014-10-15 12:03:24 följande:

Jag tar tillbaka det där med Otrivin. Läste precis bipacksedeln, där står "som en försiktighetsåtgärd skall Otrivin inte användas av ammande eller gravida kvinnor annat än efter förskrivning från läkare". Antingen har de ändrat den informationen eller så har jag inte läst ordentligt sedan jag gick över till "utan konserveringsmedel". Jag är helt hundra på att jag kollat upp detta tidigare och att det då var okej! Blir till att byta för min del...

Är det sant? Ooops. Jag har använt Otrivin utan konserveringsmedel de senaste veckan (typ en spraydusch per dag) utan att ha haft en tanke på att det skulle kunna vara skadligt.

Nu ska jag såklart byta sort men jag tänker inte oroa mig för att Otrivinen skulle ha gjort någon skada... för det kan det väl ändå inte ha gjort!?
  • avenell
    Manelma skrev 2014-10-15 11:14:20 följande:

Då va man tbx på jobbet efter VUL och efter att ha fått se vår andra lilla bebis med tickande hjärta. SÅ nervös jag var men allt släppte så fort jag såg det lilla livet på skärmen. Livmodern såg ut som en boll denna gång. Annorlunda mot vad det såg ut med sonen va mer trångt då denna gång såg det ut som att det fanns massa plats för lilla beben. Såg en fin gulesäck och allt såg ut att vara precis enligt beräkningarna 7 +1 eller 7 + 2 sa läkaren. Hon satte BF till 1 juni ialf så jag tar och uppdaterar bf till det och så får vi se vad det blir efter RUL. Blev flyttad 3 dagar tidigare med sonen efter RUL än vad som räknades på första VUL :) Nu känns det mer verkligt för oss båda. Helt otroligt att min son ska bli storebror. 

Åh vad härligt, grattis!
  • MakeitHappen

Var på cellprovs undersökning idag och då passade hon på att göra VUL... Åh så mysigt att se pluppen! Inte stor men ändå veta att det finns nått där inne :) <3

• avenell
    MakeitHappen skrev 2014-10-15 13:17:03 följande:

Var på cellprovs undersökning idag och då passade hon på att göra VUL... Åh så mysigt att se pluppen! Inte stor men ändå veta att det finns nått där inne :) <3

Det måste vara härligt att se!

Jag har en tid för cellprov nästa vecka. Sa de något om risk för blödningar efter att ha tagit cellprov? Jag läste någonstans att man kan få blödningar efter det. Jag kommer oroa mig jättemycket om jag börjar blöda, även om jag vet att det skulle kunna bero på provtagningen. Gud så nojig man blir