• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie
    hemligönskan skrev 2014-10-14 21:04:13 följande:

På torsdag ska vi på VUL! håller alla fingrar och tår och önskar att hjärtat slår <3

Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i då?
  • Milie
    Carolaj83 skrev 2014-10-14 20:07:39 följande:

Hej hoppar in här hos er. Fick positivt test förra veckan Bf 16 juni om jag räknat rätt. Men livrädd att något ska gå fel då jag förlorat ett barn i v 16

Då har vi samma BF! Jag brukar ofta fixa med listan, men just nu sitter jag inte vid datorn så jag kan inte lägga till dig. Jag kan tänka mig att det känns läskigt för dig. Men om man tänker som så att sena missfall är relativt ovanliga och du har helt enkelt "gjort bort" den plågan och nu kommer allt gå hur bra som helst!
  • Milie

Imorgon går jag in i vecka 6 (5+0) och ska ta ett till digitalt graviditetstest. För en vecka sen (4+0) fick jag 1-2 så nu borde jag rimligtvis få som lägst 2-3. Även om magkänslan säger att allt är bra så är det ändå liiite nervöst.

• tove78

Hej allihopa!
    Har inte varit inne och läst på några dagar och guuuuuud vad många inlägg det har hunnit bli, har inte hunnit läsa igenom allt!
    Här är det bra, har börjat få illamående kring lunch och eftermiddagar, sen blir det bättre igen. Vindruvor är det som funkar bäst för mig. 
    Annars har det tyvärr blivit mycket skräpmat, har varit otroligt saltsugen och i helgen hade jag riktiga cravings efter dillchips, som egentligen är mina sämsta chips! Smällde i mig hela påsen. Nu ska jag skärpa till mig och äta lite bättre.
    Kaffe har jag helt fått sluta med, det går inte ner, smakar så illa. Vill knappt pussa min man när han har druckit kaffe ;)
    Kram på er!

• hemligönskan

Jag är i vecka 5+2!:) så det blir 5+3 imorgon

Milie skrev 2014-10-14 22:56:57 följande:

Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i då?

• VioloLaviose

Jag är så nedrans förkyld och har bara Ipren hemma :( har tagit förut under tidigare graviditeter enstaka gånger och tog en igår men nu vågar jag inte ta idag ändå.... Hinner knte köpa Alvedon heller :( arrhhh

Förresten någon som vet hur det är med nässpray?

• dstrl
    VioloLaviose skrev 2014-10-15 06:40:29 följande:

Jag är så nedrans förkyld och har bara Ipren hemma :( har tagit förut under tidigare graviditeter enstaka gånger och tog en igår men nu vågar jag inte ta idag ändå.... Hinner knte köpa Alvedon heller :( arrhhh

Jag är också förkyld. Håller mig från värktabletter, men använder nässpray när det krisar. Nezeril skall vara OK :)
  • Manelma

Så nervös jag känner mig!! Om några timmar ska vi iväg och göra första VUL gud alltså  förstår inte varför jag är så fruktansvärt nervös. Det är värre än första gången med sonen och då va jag ju livrädd att det skulle vara utomkveds igen. Men denna gång med facit sovandes i sin spjälsäng är det mer verkligt att det lixom är ett litet barn där i magen som jag så hoppas mår bra och växer som hen ska... Åh vad jag vill att allt ska vara bra och att vi får positivita besked och se ett litet hjärta picka på i hög fart på skärmen... Overkligt!!! 

• TinkyWinky
    VioloLaviose skrev 2014-10-15 06:40:29 följande:

du får ta de flesta nässpray, du får även ta ipren, alvedon o panodil o en även de "enkla" febernedsättande tabletter, det står på förpackningarna. :)
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • dstrl
    Manelma skrev 2014-10-15 07:11:51 följande:

Så nervös jag känner mig!! Om några timmar ska vi iväg och göra första VUL gud alltså  förstår inte varför jag är så fruktansvärt nervös. Det är värre än första gången med sonen och då va jag ju livrädd att det skulle vara utomkveds igen. Men denna gång med facit sovandes i sin spjälsäng är det mer verkligt att det lixom är ett litet barn där i magen som jag så hoppas mår bra och växer som hen ska... Åh vad jag vill att allt ska vara bra och att vi får positivita besked och se ett litet hjärta picka på i hög fart på skärmen... Overkligt!!! 

Stort lycka till! :) Mysigt o få se lilla pyret :)