• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Frallanz
    Diamant skrev 2014-10-17 09:22:22 följande:
    Det är JÄTTEvanligt att känna sig lite nedstämd och deppig när man just blivit gravid, även precis efter man fött kan man få "babyblues", om du läser igenom tråden här kommer du se att flera går igenom samma så det är inget konstigt :) 
    Prata med din BM om detta vid inskrivningen så kan hen också förklara för dig! Kram! 
    Tack för svar <3

Är medveten om att det är vanligt, men det hjälper inte med den vetskapen :/ är livrädd att jag ska få dessa känslor med mig genom hela graviditeten. Jag vill ju njuta fullt ut och kunna fortsätta vara glad om dagarna som jag brukar.

Tråkigt att man ska behöva känna såhär, usch.

Ja jag ska nämna det för min BM, inskrivning 31/10. Kram!
  • hemligönskan

Lycka till!!!

Fröken1987 skrev 2014-10-17 07:38:54 följande:

Bara några timmar kvar till vul, fan vad nervöst! Och spännande:)

Ha en bra dag allihopa!

• Isabella89

Frallanz: Jag har verkligen pendlat i hur jag mått den senaste tiden. Men just nu är det bättre. Ska prata med bm på inskrivningen. För min del har det varit ganska mycket som har ställt till det. Ändringar på jobbet, en 2,5åring som testat gränser...

Började googla graviditetsdepression och det verkar vanligare än man tror! Precis som förlossningsdepression är ganska vanligt även fast det är något som det inte pratas så mycket om.

• Frallanz
    Isabella89 skrev 2014-10-17 10:24:50 följande:

Frallanz: Jag har verkligen pendlat i hur jag mått den senaste tiden. Men just nu är det bättre. Ska prata med bm på inskrivningen. För min del har det varit ganska mycket som har ställt till det. Ändringar på jobbet, en 2,5åring som testat gränser...

Började googla graviditetsdepression och det verkar vanligare än man tror! Precis som förlossningsdepression är ganska vanligt även fast det är något som det inte pratas så mycket om.

Kan inte ens föreställa mig hur kämpig det måste vara med sånna känslor när man har en till knodd att ta hand om.

Hoppas du mår prima snart och kan få njuta och ta hand om din 2,5 åring o vara glad.

Nu förväntar jag mig inte att en graviditet ska vara en dans på rosor, men man vill ju känna 100% glädje för det lilla knytet där inne.

Vi vill ju ha vårat lilla pyre, och jag HATAR att känna som jag gör, det ger mig dåligt samvete.
  • Isabella89

Frallanz: Det var såhär sist med. Och det blir bättre! Den här gången kändes det värre att få de känslorna då det här barnet är planerat, 2,5åringen var inte det.

Det är jättebra att prata om det. Det blir bättre då, tycker jag i alla fall :) dessa hormoner är banne mig inte att leka med...

• MakeitHappen
    Malinzzon skrev 2014-10-17 09:03:52 följande:

Nervös! Ska på VUL om 20 minuter! Längtar efter att få se det lilla livet :)

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
    Åh kul!! Hur gick det? :)
  • Frallanz
    Isabella89 skrev 2014-10-17 10:49:08 följande:

Frallanz: Det var såhär sist med. Och det blir bättre! Den här gången kändes det värre att få de känslorna då det här barnet är planerat, 2,5åringen var inte det.

Det är jättebra att prata om det. Det blir bättre då, tycker jag i alla fall :) dessa hormoner är banne mig inte att leka med...

Okej, jag tror dig ang. att det blir bättre men för tillfälle känns det verkligen inte så..

Det hjälper inte att jag är på en praktik om dagarna som jag vantrivs på...

Men vågar inte tala om för AF att jag inte trivs, för då säger dem det till praktikplatsens chef och då kommer jag skämmas enormt då jag handlar där rätt ofta.

Nae, dessa hormoner gör att jag önskar att jag vore en sten...
  • Malinzzon
    MakeitHappen skrev 2014-10-17 11:14:20 följande:

Åh kul!! Hur gick det? :)

Det gick jättebra! Allt var som de skulle och man såg hjärtat slå väldigt tydligt. Går in i v 8 imorgon :)
    Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Iida01

Tänk egentligen vad vi kvinnor går igenom för att få barn. 
    Jag har i princip fobi för att spy och innan igår har jag inte spytt på ca 15 år men nu har jag spytt två dagar i rad och känner att modet misströstar. Är ju dessutom sjuk sedan en vecka i något influensa liknande. 
    Behöver lite pepp!!