• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Milie skrev 2014-10-19 16:05:05 följande:

Sambon tyckte det vore smidigt att få två på en gång, så är man färdig sen. Så blev det för min bror och det har så klart lett till en större frihet än då man ska göra om småbarnstiden flera gånger. Min syster har även hon tvillingar, men de kom som nr 2 och 3.

Jag tror dock jag helst skippar tvillingar. Syrran gick till v 40 trots att en tvillinggravidet räknas som fullgången efter 38 veckor. Alla hennes värden var perfekta, men själv mådde hon skit. Stor som en val och hade gett upp sen flera veckor att gå upp på övervåningen. Jag slipper helst, som sagt. Hehe. Men blire så blire. Jag skulle inte bryta ihop.

Ja det är ju inte "bara" en extra krävande småbarnstid man har framför sig, det är ju som du säger en jobbig graviditet också. Och jag som tycker det varit asjobbigt att vänta ett barn! :o Jag gör det hellre i omgångar. :)
  • Gummsan

Symtomen startar.... Zombie hela dagen. Sååå trött! Annars inget än mer än svullna tarmar.

• Milie
    micra skrev 2014-10-19 20:07:26 följande:

Ja det är ju inte "bara" en extra krävande småbarnstid man har framför sig, det är ju som du säger en jobbig graviditet också. Och jag som tycker det varit asjobbigt att vänta ett barn! :o Jag gör det hellre i omgångar. :)

Precis. Sen kan jag tänka mig att det är en jäkla omställning från 0 till 2 barn på ett ögonblick.
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-19 20:24:35 följande:
    Precis. Sen kan jag tänka mig att det är en jäkla omställning från 0 till 2 barn på ett ögonblick.
    Å andra sidan om man MÅSTE få tvillingar en gång, då är det bättre att få det första gången än andra, för man kanske inte vill ha 3 barn? :P 
  • naiw

Hej! Hoppas det inte är försent att hoppa in här. Jag har fått preliminärt BF den 1 juni (app). Får kanske veta mer när jag ska på inskrivningen. Har bara varit på hälsaosamtal än så länge. Är i den där perioden när det inte händer nåååånting. Går och väntar på att jag ska få gå till barnmorskan så att det kan börja kännas lite mer verkligt. Får glädja mig över att jag i alla fall tycker att kaffe stinker skit (älskade den lukten innan) och matlukt generellt får mig att kräkas lite i min egen mun Skrattande

• mk86

Hej! Hur orkar alla som mår illa under sin graviditet? Jag har en tvååring här hemma dessutom och jag mår illa konstant och har noll energi. (Förra grav var en dröm) känner mig som världens sämsta mamma och sambo.

• Amie

Idag har jag mått riktigt kasst. Massiv huvudvärk och mycket illamående hela dagen. Dessutom hugg i magen straxt efter lunch men släppte sen. Har legat på soffan nästan hela dagen men känner mig ändå helt färdig!

Jag som bara för en vecka sen var orolig för att jag inte hade så mycket symptom... Nu kom dom och det med besked! V8 (7+0)

• semne
    mk86 skrev 2014-10-19 21:14:36 följande:

Hej! Hur orkar alla som mår illa under sin graviditet? Jag har en tvååring här hemma dessutom och jag mår illa konstant och har noll energi. (Förra grav var en dröm) känner mig som världens sämsta mamma och sambo.

Jag har oxå en tvååring hemma, kan lätt erkänna att han får mkt tid min padda och pedagogiska appar! Jag har noll ork att leka, jag spyr varje morgon och mår illa dagen lång :/ min man får i princip göra allt!! Jag känner mig oxå så sämst, när det vänder (hoppas det vänder) då ska han få tillbaka sin roliga mamma igen och bli bortskämd med lek. Fram till dess så är det som det är tyvärr :/
  • semne
    Carolaj83 skrev 2014-10-19 19:46:17 följande:

Går mellan hopp och förtvivlan här! Fick i onsdags blödning, bara en kort som avtog direkt. Men med min historik blev jag orolig och åkte till gynakuten. Pos på grav test men inget på vul, kunde dock bero på att det var för tidigt. Tog hc och sedan nytt hc i fredags för att kolla stigning/sminkning. Hade stigit men! Borde stigit 2 och hade stigit 1,5...jag tog nytt eget digitalt grav test och där hade veckorna stigit. Nu bruna flytningar igår. En liten blödning idag. Lite mensvärk i magen och nytt vul bokat till fredag!!! Denna ovisshet gör mig galen!!!

Hur låter detta för er??

Usch vilket helvete du har! Stor stor kram! Det är så svårt att säga men jag hoppas innerligt att allt är som det ska!