• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • MakeitHappen
    kanien skrev 2014-10-19 12:18:21 följande:
    Inte?! Hmm.. Ligger under kategori Gravid och sen under Mammakroppen.. Kolla om du hittar den där
    Eller kolla på senaste inläggen... skrev previs ett inlägg där :)
  • micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-19 11:21:50 följande:

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

Jag har läst på lite om tvillingar förut eftersom jag också har anlag för det och det ska tydligen vara en myt att det hoppar över en generation. :)
  • micra
    Diamant skrev 2014-10-19 11:11:50 följande:
    What?! Vaddå, typ Viasat? Haha
    Hahaha jag dör lite!
  • kanien
    micra skrev 2014-10-19 13:19:10 följande:
    Jag har läst på lite om tvillingar förut eftersom jag också har anlag för det och det ska tydligen vara en myt att det hoppar över en generation. :)
    Var på vul i fredags då jag har väldigt stor chans för tvillingar. Vi har ÅTTA stycken tvillingpar på mammas sida, alla är tvåäggstvillingar och 7 av paren är pojke/flicka, jag är dessutom väldigt svullen och åt även äggstimulerande tabletter vilket också ökar chansen till 2 st, men i min mage låg det bara en liten bäbis även fast jag hade typ högsta oddsen i världen till 2, mina syskon är tvillingar, min morfar har tvilling syskon, min mammas kusiner är tvillingar, en av dom tvillingarna har själv tvillingar, min kusin fick tvillingar för 3år sedan m.m, min sambo skulle även ha haft tvillingsyskon så visst hade vi alla chanser i världen, ändå var det som sagt 1 knodd det är ju så himla olika vem som får det eller inte
  • Milie

Höga odds = otroligt, låga odds = troligt.

Hur som helst. Vi har haft sambons familj här i helgen och han blev sugen på att berätta vid ett par tillfällen. Jag sa att mig spelar det ingen roll, så han får göra som han vill. Det här blir hans föräldrars första barnbarn medan den blir min mammas 10:e, så våra familjer är lite i olika faser. Hur som helst så bestämde sig sambon för att vänta till slutet på november då hans pappa fyller år.

• micra
    kanien skrev 2014-10-19 14:07:55 följande:
    Var på vul i fredags då jag har väldigt stor chans för tvillingar. Vi har ÅTTA stycken tvillingpar på mammas sida, alla är tvåäggstvillingar och 7 av paren är pojke/flicka, jag är dessutom väldigt svullen och åt även äggstimulerande tabletter vilket också ökar chansen till 2 st, men i min mage låg det bara en liten bäbis även fast jag hade typ högsta oddsen i världen till 2, mina syskon är tvillingar, min morfar har tvilling syskon, min mammas kusiner är tvillingar, en av dom tvillingarna har själv tvillingar, min kusin fick tvillingar för 3år sedan m.m, min sambo skulle även ha haft tvillingsyskon så visst hade vi alla chanser i världen, ändå var det som sagt 1 knodd smile1.gif det är ju så himla olika vem som får det eller inte smile1.gif
    Ja visst är det olika, annars skulle ju alla i din släkt vara tvillingar. Men detta är ditt första barn, eller hur? Det är väl ganska troligt att du i framtiden vill ha fler och chansen/risken ökar ju med åldern.

Jag har inte så många som åtta tvillingpar men ändå ett flertal, bland annat min mamma. Tror dock att jag bara har en i magen och det är jag tacksam för. Vill inte ha tvillingar.
  • Alvolina

Jag är inte sugen på tvillingar^^ inte nu när jag redan har ett barn.

Kl 14 är det som att slå av strömbrytaren på mig. Jag blir dötrött. BF 26 juni och det känns väldigt tokigt att vi nu är gravida igen. Något jag är väldigt nyfiken på är om det blir en flicka eller pojk:)

• kanien
    micra skrev 2014-10-19 14:49:58 följande:
    Ja visst är det olika, annars skulle ju alla i din släkt vara tvillingar. Men detta är ditt första barn, eller hur? Det är väl ganska troligt att du i framtiden vill ha fler och chansen/risken ökar ju med åldern.

Jag har inte så många som åtta tvillingpar men ändå ett flertal, bland annat min mamma. Tror dock att jag bara har en i magen och det är jag tacksam för. Vill inte ha tvillingar.
    Ha det är mitt första barn så visst finns chansen till nästa graviditet. Men jag är otroligt tacksam att det bara var en då jag inte vill ha 2st första graviditeten, kan ta det nästa gång när man har lite mer skinn på benen
  • micra
    kanien skrev 2014-10-19 15:19:50 följande:
    Ha det är mitt första barn så visst finns chansen till nästa graviditet. Men jag är otroligt tacksam att det bara var en då jag inte vill ha 2st första graviditeten, kan ta det nästa gång när man har lite mer skinn på benen smile1.gif
    Så har jag också känt. Ska man få det någon gång hade jag helst av allt fått det vid den andra graviditeten. Man har erfarenhet av att vara förälder men det blir inte fler än tre totalt i alla fall (tre barn är ju ändå inte ovanligt att folk vill ha).
  • Milie

Sambon tyckte det vore smidigt att få två på en gång, så är man färdig sen. Så blev det för min bror och det har så klart lett till en större frihet än då man ska göra om småbarnstiden flera gånger. Min syster har även hon tvillingar, men de kom som nr 2 och 3.

Jag tror dock jag helst skippar tvillingar. Syrran gick till v 40 trots att en tvillinggravidet räknas som fullgången efter 38 veckor. Alla hennes värden var perfekta, men själv mådde hon skit. Stor som en val och hade gett upp sen flera veckor att gå upp på övervåningen. Jag slipper helst, som sagt. Hehe. Men blire så blire. Jag skulle inte bryta ihop.