• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant
    MakeitHappen skrev 2014-10-19 18:13:57 följande:

Ni som varit på hälsosamtal gör man VUL eller något annat sånt samtidigt eller kommer det senare ? Pratar man bara under den stunden ?

På mitt pratade vi bara och jag fick lämna blodprov.
    VUL gör de bara här om det finns en speciell anledning till det, annars väntar de till v12-14 då de gör RUL.. 
    Jag ska på VUL imorgon! 
  • Lisa 236
    avenell skrev 2014-10-19 17:20:35 följande:
    Vad konstigt det låter. Om det är utomkveds borde det ju inte ha sett normalt ut i fredags... eller?

Jag är inte tillräckligt insatt i utomkveds mm för att spekulera men jag hoppas innerligt att det går bra på tisdag och att de hittar på det på rätt ställe.
    mm tack ja vi hoppas så in i.....
  • Awe83
    Lisa 236 skrev 2014-10-19 16:24:11 följande:

Fick åka in igen på nytt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen

Usch vad tråkigt för dig. Jag håller tummarna att de inte är nåt av dem. Känner du något? Kan man känna av att det är utomkveds?
  • Lisa 236
    Manelma skrev 2014-10-19 18:09:21 följande:
    Hur långt gången är du? Kunde dom se bebis sist eller såg dom bara en förtjocknad slemhinna?
    De såg allt utom själva fostret i fredags men då tyckte de att det var för tidigt. Hinnsäcken i fredags var 15mm precis som den ska. till och med lite i överkant för min tid. I fredags var jag v5+4 och idag alltså v5+6.
  • MakeitHappen
    Diamant skrev 2014-10-19 18:15:43 följande:
    VUL gör de bara här om det finns en speciell anledning till det, annars väntar de till v12-14 då de gör RUL.. 
    Jag ska på VUL imorgon! 
    OKej tack då vet jag... Man känner att man vill ändå va lite fräsh där nere om de skulle göra VUL :p  men då vet jag :)
  • MakeitHappen

Föresten var era partner med på hälsosamtalet??  är det onödigt att han är med eller vettigt om han kan följa med :)

• Lisa 236
    Awe83 skrev 2014-10-19 18:22:12 följande:
    Usch vad tråkigt för dig. Jag håller tummarna att de inte är nåt av dem. Känner du något? Kan man känna av att det är utomkveds?
    Igentligen inte... beror lite på från person till person. En del får ju blödningar och jättesmärta men som jag inget fel alls igentligen denna gång
  • Diamant
    MakeitHappen skrev 2014-10-19 18:27:19 följande:

Föresten var era partner med på hälsosamtalet??  är det onödigt att han är med eller vettigt om han kan följa med :)

Vettigt att han är med tycker jag! 
    Han har ju också mycket frågor säkert och det är bra att båda får samma info så slipper du återge allt sen och kanske missa något :) 
    Jag tyckte att det ökade hans förståelse för mina symtom, alltså att de är normala och inget som är fel och så.
    Han är väldigt beskyddande och omtänksam så för honom att höra att min konstanta trötthet och att jag är så svag, andfådd och att magen värker är fullt normalt gjorde att han kunde slappna av lite :)
    Och man vill ju att han ska känna sig delaktig hela vägen tycker jag! 
  • Alvolina
    Diamant skrev 2014-10-19 18:15:43 följande:
    Jag ska på VUL imorgon! 
    Här har vi bara hälsosamtal i och inskrivning, oftast innan vecka 10 någon gång. Nästa möte blir vid 18-20 när det är RUL. Sen är det väl en gång i månaden med mätning och lyssning av hjärtljuden. Sista två-tre veckorna är det en gång i veckan för kontroll hur barnet ligger osv. Men det är bara ett ultraljud under graviditeten. Så såg det ut för mig sist som hade en normalgraviditet utan problem.
  • pinglon
    Edde skrev 2014-10-19 17:19:58 följande:

Hej! Jag hoppar in här.

Är 24, bor i södra Finland, med sambo och hund. Plussade lördag för en vecka sedan, BIM onsdag 8.10. Min sista mens började 11.9, så enligt mina beräkningar (och graviditetsappen) ska BF ligga där någonstans runt 18.6, och jag är därmed i sjätte graviditetsveckan nu (5+3).

Det är vårt första barn. Allt är mycket spännande. Har haft molvärk i nedre magen, lite som mensvärk. Några gånger lite skarpare smärta stundvis. Inga blödningar, dock, så jag hoppas på det bästa. Vagt illamående nu och då, men de har oftast försvunnit ganska snabbt igen. Jag hoppas att jag ska klara mig undan spyfest, som jag läst att vissa får de första veckorna, eftersom jag ogärna berättar på jobbet än. Har inte fast anställning och vill helst inte säga nåt innan jag vet hur fortsättningen efter årsskiftet blir.

Har mitt första rådgivningsbesök enligt finsk praxis om tre veckor, då jag är i vecka 8+4.

Roligt med fler från Finland, jag själv är från Österbotten. :)