• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • sunshine87
    avenell skrev 2014-10-19 11:24:50 följande:

Grattis till graviditeten! Er resa låter fantastisk, blir riktigt avundsjuk :)

Jag längtar tillbaka till Asien, speciellt Vietnam och Chiang Mai i Thailand.

Härligt och lagom att komma hem till Sverige i januari, tiden kommer att rusa iväg för er när ni är på er resa. Innan ni vet ordet av är ni halvvägs genom graviditeten.

Ha en fortsatt underbar resa!

Tackar tackar! Jag måste försöka njuta här och tänka att jag inte hade haft det bättre där hemma :) Asien är verkligen härligt på många sätt och vis! Haha säg inte så jag blir hyperstressad :D känner att jag inte kommer att hinna förbereda mig här. Vill egentligen bara hem och köpa hus nu :) Stort grattis till dig och lycka till med allt!
  • avenell
    GrönTröja skrev 2014-10-19 11:29:15 följande:

Hallå!

Jag hoppar också med i denna grupp. Är en tjej på 25 år som väntar mitt första. Plussade den 14/10. Så idag är jag i vecka 6 (5+1) :)

Grattis och välkommen!
  • sunshine87

Jag är gärna också med i tråden. Det är vårt första barn och jag är i V.5, 27 år gammal och bosatt i Jönköping men flyttar förmodligen till Halmstad i Januari 2015. Lycka till allihopa och stort grattis!

• avenell
    sunshine87 skrev 2014-10-19 11:36:49 följande:

Tackar tackar! Jag måste försöka njuta här och tänka att jag inte hade haft det bättre där hemma :) Asien är verkligen härligt på många sätt och vis! Haha säg inte så jag blir hyperstressad :D känner att jag inte kommer att hinna förbereda mig här. Vill egentligen bara hem och köpa hus nu :) Stort grattis till dig och lycka till med allt!

Stressa inte, njut istället!

För mig känns all tid fram till januari som en lång väntan. Jag har sagt till mig själv att när januari kommer, då ska jag börja planera för barnet.

Njuuuuut!
  • enannanmaria
    VioloLaviose skrev 2014-10-19 11:21:50 följande:

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

Har tvillingar i släkten för två generationer sedan, men vet inte om de var tvåäggs. Jag har visserligen åldern inne. Är också nöjd med en plutt. Har svårt att föreställa mig hur det funkar att amma två. Tror i och för sig verkligen inte att det är aktuellt, men återstår att se på KUB i november. Annars vore det väl typiskt när man bara tänker sig en trea så blir det två
  • Diamant
    VioloLaviose skrev 2014-10-19 11:21:50 följande:

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

Ahaa! Hehe, hoppas du får tvillingar då och att jag inte får det ;) 
    Vore mest rättvist tycker jag Solig 

Jag har en vän som fick tvillingar för några år sen, har aldrig sett en så sliten människa någonsin! Hon och hennes man har det inte lätt asså.. Det är väl mest det jag bävar inför, att överleva småbarnsåldern! När de blir äldre kan jag se fördelarna men tror inte att jag orkar två på en gång! 
  • Manelma

Går in i vecka 9 imorgon och det blir bara mindre o mindre tid innan vi ska gå ut med det helt för alla. Så skönt. Tänkte göra det i mitten av november. Skönt!

• sunshine87
    avenell skrev 2014-10-19 11:41:25 följande:
    Stressa inte, njut istället!

För mig känns all tid fram till januari som en lång väntan. Jag har sagt till mig själv att när januari kommer, då ska jag börja planera för barnet.

Njuuuuut!
    Jag ska verkligen försöka. Allt känns bara så overkligt just nu :) Jag känner mig trött, hungrig/illamående och lite likgiltig..inte likt mig som har tjatat på min sambo om barn i 8 år och nu när det verkligen händer så känns det inte på riktigt :)
  • kanien
    GrönTröja skrev 2014-10-19 11:27:40 följande:
    Hittar inte gruppen även fast jag söker på den :(
    Inte?! Hmm.. Ligger under kategori Gravid och sen under Mammakroppen.. Kolla om du hittar den där
  • Hejannass
    GrönTröja skrev 2014-10-19 11:29:15 följande:

Hallå!

Jag hoppar också med i denna grupp. Är en tjej på 25 år som väntar mitt första. Plussade den 14/10. Så idag är jag i vecka 6 (5+1) :)

Är i exakt samma!:)