• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • pinglon
    kristin88 skrev 2014-10-18 19:41:44 följande:

Hoppas gärna in, två barn och gravid för 5 gången , hoppas att det går vägen denna gång och jag är i veck 4+1 , så beräknad till den 26 juni.

Vi ligger lika till, har också bf 26 juni. Andra barnet för mig! 
  • tove78

I morgon har jag hälsosamtal. Ser fram emot det, bara för att då kommer det kännas mer verkligt och på riktigt att jag faktiskt är gravid. :)

• skorstenen

Hoppar in igen. Iom vi inte berättar för någon förens efter KUB vill jag kunna ventilera och prata med andra.

Idag kom tröttheten som en käftsmäll. Har dessutom svagt illamående hela tiden o inget smakar gott längre utom typ juice o gröna äpplen.

Är någonstans v5+3 - 5+6. Ska på VUL på fredag o mår inte jätte bra över det samtidigt som jag längtar. I slutet på maj var jag där o gjorde ett VUL och fick konstaterat MA.

Ingen kan följa med så jag försöker stålsätta mig.

Jag hittar inte heller bildtråden?

• Iida01

Någon som har tips för att lindra illamående? 

Åksjuketabletter my ass! Hjälper inte ett dugg! 

• Lisa 236
    skorstenen skrev 2014-10-19 19:18:51 följande:
    Hoppar in igen. Iom vi inte berättar för någon förens efter KUB vill jag kunna ventilera och prata med andra.

Idag kom tröttheten som en käftsmäll. Har dessutom svagt illamående hela tiden o inget smakar gott längre utom typ juice o gröna äpplen.

Är någonstans v5+3 - 5+6. Ska på VUL på fredag o mår inte jätte bra över det samtidigt som jag längtar. I slutet på maj var jag där o gjorde ett VUL och fick konstaterat MA.
    Ingen kan följa med så jag försöker stålsätta mig.

Jag hittar inte heller bildtråden?
     Vet precis hur du känner.....Fick åka in igen på nytt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen
  • pessaret
    Lisa 236 skrev 2014-10-19 19:36:04 följande:
     Vet precis hur du känner.....Fick åka in igen på nytt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen
    Men tog dom inte blodprov på dig för att kolla dina hormonnivåer? Jag har själv haft utomkveds och den äggledaren jag har kvar är sammanväxt så jag ska in på VUL. Blir i det tidigaste laget för mig bara så dom kompletterar med ett blodprov. Har man utomkveds så ligger hormonerna långt under normal nivå och en väldigt låg ökning..
  • Carolaj83

Går mellan hopp och förtvivlan här! Fick i onsdags blödning, bara en kort som avtog direkt. Men med min historik blev jag orolig och åkte till gynakuten. Pos på grav test men inget på vul, kunde dock bero på att det var för tidigt. Tog hc och sedan nytt hc i fredags för att kolla stigning/sminkning. Hade stigit men! Borde stigit 2 och hade stigit 1,5...jag tog nytt eget digitalt grav test och där hade veckorna stigit. Nu bruna flytningar igår. En liten blödning idag. Lite mensvärk i magen och nytt vul bokat till fredag!!! Denna ovisshet gör mig galen!!!

Hur låter detta för er??

• HannaFinland
    Edde skrev 2014-10-19 17:19:58 följande:

Hej! Jag hoppar in här.

Är 24, bor i södra Finland, med sambo och hund. Plussade lördag för en vecka sedan, BIM onsdag 8.10. Min sista mens började 11.9, så enligt mina beräkningar (och graviditetsappen) ska BF ligga där någonstans runt 18.6, och jag är därmed i sjätte graviditetsveckan nu (5+3).

Det är vårt första barn. Allt är mycket spännande. Har haft molvärk i nedre magen, lite som mensvärk. Några gånger lite skarpare smärta stundvis. Inga blödningar, dock, så jag hoppas på det bästa. Vagt illamående nu och då, men de har oftast försvunnit ganska snabbt igen. Jag hoppas att jag ska klara mig undan spyfest, som jag läst att vissa får de första veckorna, eftersom jag ogärna berättar på jobbet än. Har inte fast anställning och vill helst inte säga nåt innan jag vet hur fortsättningen efter årsskiftet blir.

Har mitt första rådgivningsbesök enligt finsk praxis om tre veckor, då jag är i vecka 8+4.

Roligt med en till från Finland, och dessutom från södra delen :)
  • Lisa 236
    pessaret skrev 2014-10-19 19:42:54 följande:
    Men tog dom inte blodprov på dig för att kolla dina hormonnivåer? Jag har själv haft utomkveds och den äggledaren jag har kvar är sammanväxt så jag ska in på VUL. Blir i det tidigaste laget för mig bara så dom kompletterar med ett blodprov. Har man utomkveds så ligger hormonerna långt under normal nivå och en väldigt låg ökning..
    Jo de har tagit men endast idag... och ännu ligger de i fas men får se hur det är på tisdag.Ville de skulle tagit hcg i veckan men då tyckte de att allt såg så fint ut att det absolut inte behövdes.  Har haft utomkveds innan med ,