• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • avenell
    Diamant skrev 2014-10-19 11:11:50 följande:

What?! Vaddå, typ Viasat? Haha

Hahahaha
  • VioloLaviose

Betalkanaler Hahhahahahah. 

Imorgon ska jag baskemej käka semla. Kom knappt upp ur sängen imorse pga llamåendet.

Vad kul med en bildtråd! Vi kan ju slänga upp UL-bilder och inköp osv där också väl ? =) Roligt !

• Diamant
    Swerro skrev 2014-10-19 08:36:33 följande:

Hej allihopa! Grattis till alla plus

Är det nån mer än jag som har konstant "ont" i magen? Känns ungefär som man hållt sig för länge om ni vet den känslan? Kan det ha och göra med att jag har en tvååring som bökar på natten och att jag aldrig får vila ut? Lite oroligt...

Jaaa! Jag har det speciellt på morgonen, tror att jag varit kissnödig i flera timmar men inte vaknat av det, men sen när jag går på toa så är det inte så farligt och det håller i sig även efter. Haft så i flera dagar nu, har även konstant träningsvärk i magen. Känns lite märkligt! Hoppas det går över snart! 

Är det någon här som vet om att de ska ha tvillingar? Det går tvillingar i mannens släkt (han är själv en dessutom) och han hoppas så innerligt att det är två därinne, medan jag hoppas på en!
    Men visst är det så att det är ärftligt på mammans sida och inte pappans? Eller...? Jag som har alla gravidsymtom och ganska rejält tänker lite oroligt att det kanske är för att det är fler än en där inne, och konstant träningsvärk i magen, att det växer EXTRA fort för att göra plats för två? 
  • JennieN

Är i vecka 7 (6+5) och har vetat en vecka. Haft symptom i kanske 10-14 dagar, typ mensvärk, molande äggstockar och illamående. Igår började brösten ömma. Men har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt. Längtar efter att få det bekräftat av BM! Känner mig nästan lite knäpp i huvudet och tror att jag hittat på allt. :)

• VioloLaviose

Tvillingar är ärftligt på pappans sida också men inte genom honom om man säger så. Däremot hans döttrar

• sunshine87
    livslevande skrev 2014-10-18 06:34:59 följande:

Hej vad underbart, grattis till både lång smekmånad och bebis i magen! Jag befinner mig också utomlands och var på mitt första läkarbesök häromdagen. Om jag var du skulle jag försöka träffa en läkare innan v 12, 7-8 kanske om det är möjligt. Thailand är i min uppfattning både snabba och duktiga på läkarvård. Har en vän som bor där och är gravid nu och hon fick jättebra hjälp på ett sjukhus på koh samui, till exempel.

Jag tycker inte att ni har något att stressa inför. I januari borde du vara såpass långt gången att graviditeten är liksom 100% och det är väl först då man börjar förbereda sig för en bebis och allt det där. Fram tills dess behöver du bara fokusera på en så hälsosam graviditet som möjligt. :) grattis igen!

Tack snälla du! Ja Thailand verkar ha mycket bra läkarvård! Då ska jag försöka finna en läkare lite tidigare. Det blir en runda till Kina innan, där känns det lite svårare på något sätt :) Stort grattis till ditt lilla frö också :)
  • VioloLaviose

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

• avenell
    sunshine87 skrev 2014-10-19 11:20:33 följande:

Tack snälla du! Ja Thailand verkar ha mycket bra läkarvård! Då ska jag försöka finna en läkare lite tidigare. Det blir en runda till Kina innan, där känns det lite svårare på något sätt :) Stort grattis till ditt lilla frö också :)

Grattis till graviditeten! Er resa låter fantastisk, blir riktigt avundsjuk :)

Jag längtar tillbaka till Asien, speciellt Vietnam och Chiang Mai i Thailand.

Härligt och lagom att komma hem till Sverige i januari, tiden kommer att rusa iväg för er när ni är på er resa. Innan ni vet ordet av är ni halvvägs genom graviditeten.

Ha en fortsatt underbar resa!
  • GrönTröja
    kanien skrev 2014-10-19 09:30:22 följande:

"Bild forum för bf juni 2015" heter tråden!!!

Hittar inte gruppen även fast jag söker på den :(
  • GrönTröja

Hallå!

Jag hoppar också med i denna grupp. Är en tjej på 25 år som väntar mitt första. Plussade den 14/10. Så idag är jag i vecka 6 (5+1) :)