• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • mayamelissa
    Manelma skrev 2014-10-22 15:28:16 följande:

Alltså hjälp va svullen jag är i magen. Bara en massa luft. Är så sjukt gasig. Känns som att jag svalt litervis med luft. Magen är som en boll. Pinsamt! Är det alla hormonerna som påverkar? Äter som vanligt så inget sånt förändrat i kosten. Men magen är konstant full med en jäkla massa luft.

Var också så svullen igår, kunde verkligen inge göra nummer 2. Men min sambo köpte katrinplommon juice så idag är det mycket bättre :)) ett tips är att äta lite men ofta, typ 5 mål om dagen å mycket vatten
  • semne
    livslevande skrev 2014-10-22 15:18:39 följande:

Kan någon lägga till mig? :)

Är gravid med första barnet, är 24 år från Göteborg men befinner mig i Indien just nu. BF 13 juni.

Någon annan som har svårt att äta? Blev yr och matt varpå vi åkte till sjukhuset där jag kräktes i väntrummet och fick läggas in med dropp.

Fick bra mediciner mot illamående som verkar hjälpa, men fortfarande ingen matlust? Någon som känner igen sig? Vad äter ni?

Jag känner igen mig :) äter lergigan mot illamåendet och förra gången jag var gravid så var jag inlagd flera ggr med drop! Jag försöker främst få i mig vätska under dagen, skorpor funkar, gurka, melon oxå. Sen på kvällen försöker jag äta något middagsaktigt och det tar mig en hel dag att luska ut vad jag är sugen på :/ men det funkar! Kämpa på ?
  • Liiinis

Skulle någon vid en dator vilja vara gullig och lägga till mig i listan :)

2 juni Liiinis, 28 år, första barnet, Småland

Tack! :)

• Lg85

Fler än jag som är extremt torr i mun på nätterna ffa? Även problem med att jag får som en klump i halsen vilket gör mig illamående. Kan inte ha tröjor som trycker mot halsen blir illamående direkt.

Är nåt som triggar mitt illamående i matvaruaffärer oxå ???? Mat bör man ju ha

• micra
    Lg85 skrev 2014-10-22 16:38:47 följande:

Fler än jag som är extremt torr i mun på nätterna ffa? Även problem med att jag får som en klump i halsen vilket gör mig illamående. Kan inte ha tröjor som trycker mot halsen blir illamående direkt.

Är nåt som triggar mitt illamående i matvaruaffärer oxå ???? Mat bör man ju ha

Vad jobbigt. Ha lite vatten på sängbordet så det inte blir en grej av att du måste upp på nätterna. Själv tycker jag kolsyrat vatten funkar bättre, vanligt vatten blir man nästan bara mer torr av, lite märkligt... Och undvik plagg som sitter åt runt halsen. Du kan ju ha en tunn mjuk sjal som ligger luftigt runt om det blir kallt utan.

Känner igen mig med illamåendet och mataffären. Kan säkert vara eftersom luktsinnet blir starkare under graviditeten och så känner man alla dessa lukter som blandas och typ attackerar en. Uäck, blir nästan lite illamående av att tänka på det! :/
  • Pyret 85

Hoppar gärna in i tråden plussade igår och har BF 26/6 (ändras säkert på RUL). Andra barnet.

• Wilbes
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 17:17:09 följande:

Hoppar gärna in i tråden plussade igår och har BF 26/6 (ändras säkert på RUL). Andra barnet.

Välkommen :)
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 12:56:34 följande:
    Ok, ja att se ett tickande hjärta var stort!!=)
    I mitt fall HAR jag ju haft massa symptom som nu verkar bortblåst, därav att jag känner mig lite nervös..
    Hade ja med i början :)
  • effilant
    semne skrev 2014-10-22 16:02:49 följande:

Jag känner igen mig :) äter lergigan mot illamåendet och förra gången jag var gravid så var jag inlagd flera ggr med drop! Jag försöker främst få i mig vätska under dagen, skorpor funkar, gurka, melon oxå. Sen på kvällen försöker jag äta något middagsaktigt och det tar mig en hel dag att luska ut vad jag är sugen på :/ men det funkar! Kämpa på ?

Visst är det knepigt att det där illamåendet ställer till det så? Jag kan verkligen bara äta det jag är sugen på just för stunden. Min sambo lagade nyss omelett med bacon (som jag brukar älska att äta) men nu gick det knappt ner. Trots att jag inte ens var speciellt illamående. Brukar bara vara lite illamående på morgonen/förmiddagen men känslig för lukter hela dagen. Speciellt sopor!! Klarar verkligen inte av soplukt nu. Eller fisklukt.
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 17:17:09 följande:

Hoppar gärna in i tråden smile1.gif plussade igår och har BF 26/6 (ändras säkert på RUL). Andra barnet.

Grattis :)