• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Amie

Oj vad fel den blev =/ Skulle bara kopiera och skriva in mitt namn! ????

• Gozzan

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Gravid BF-Lista Gravid {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år

26 maj: Lina881, 26 år Blekinge

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad

30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm

31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm

1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala

2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra

2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala

3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad

3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten

3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige

3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås

4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen

4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping

5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.

5 Juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,

7 Juni: Fröken 1987, första barnet

8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen

12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten

13/6, Amfam, andra barnet, 30 år, Stockhol

• Gozzan

Ja inte blev det bättre när jag va dit och pillade inte.

Har idag mått riktigt konstigt, inte kunnat äta något då allt smakar dåligt utav rang, jag har grinat över tvättmaskinen för att den inte startade på första knapptrycket och för att jag har gjort "fula" pannkakor !?!?

Min sambo har då iaf fåt sig ett gott skratt och massor med onda blickar under kvällens gång.

• MinnieMouse

Ååå här vill jag vara... ???? Jag vet inte hur man kopierar och klistrar in på en mobil. Så jag hoppas att någon annan kan göra det för mig. Tack!!!

2/6-15 tredje barnet

Jag mår bra inget konstigt. Men är mycket trött och känner mig småhungrig hela tiden!

• VioloLaviose

Ni som varit gravida förut, har ni börjat få symptom olika tidigt? Jag har redan känningar i ligamenten och (tror) jag är illamående från och till . (Kan vara önsketänkande) Är bara i 3+3 :(

Brukar alltid få annars från veck 7 typ

• Awe83

Oj ja jag förstår. Jobbigt att inte kunna/vilja säga till jobbet nu när du måste åka. Det kommer säkert gå bra ska du se. Men jag förstår också oron över vården där. Mm..vilken tur att du redan är vaccinerad, som gravid är man ju extra känslig. Jag håller tummarna för dig!

• ÄlskarMina

Hej! 
    Här kommer jag inhoppandes lite lustigt och oväntat. Har idag plussat på BIM+10 då jag innan fått neg på senast BIM+4. Så enligt uträkningar är jag gravid v.5+3 ungefär. Får nog kolla upp det där sen då jag är förvirrad av denna cykel. BF är ca. 1-2 juni. Men då jag är snittad *2 blir det isf ett planerad snitt och en majbebis. Men hänger gärna med er! Tungan ute
    Har inte berättat för sambon än då han är ute på jobb hela dagen och åkte tidigt i morse. Har ju förnekat att jag är gravid och vi har varit inställda på ett nytt försök nu i oktober. Flört Såå, hur berättar jag på ett bra sätt? 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • kanien
    micra skrev 2014-10-02 11:35:55 följande:
    Kul, jag bor också i krokarna men på ett väldigt litet ställe så vill inte skriva ut det än. Bor ni i Sala just nu och bara letar större eller ska ni flytta dit?
    Jag är också väldigt tidigt och vill inte att det ska komma ut men jag har varken bild eller mitt namn här på familjeliv och 60% av folket i Sala är gravida så jag kan vara vem som helst jag bor i Sala just nu och har alltid gjort, är uppväxt här. Har levt mina 25år i Sala.
  • joseeffin
    VioloLaviose skrev 2014-10-03 03:41:58 följande:

Ni som varit gravida förut, har ni börjat få symptom olika tidigt? Jag har redan känningar i ligamenten och (tror) jag är illamående från och till . (Kan vara önsketänkande) Är bara i 3+3 :(

Brukar alltid få annars från veck 7 typ

Jag väntar på symptom :(

Förra gången fixk jag en svampinfektion (usch) veckan innan mitt plus, det tog jag som ett symptom. Tröttheten är under kontroll, illamående har inte kommit riktigt. Det enda jag har är molande värk i magen.. Tuttarna är lika opåverkade som innan. Klämmer lite på dom o det enda som händer är att de läcker gammal mjölk (slutade amma för drygt fyra månader sen).

Vid denna tiden förra gången hade jag illamående, var aptrött och klarade inte av ngn mat alls.
Svar på tråden BF Juni 2015