• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Limpan nr2

Jag plussade precis!!!!! Vill gärna vara med här om det är ok?

Har enligt beräkningar bf den 16 juni.

Vill någon vara snäll och lägga till mig på listan? Jag är urkass på sånt.

andra barnet, bf 16 juni, 31 år från Västmanland.

Hade ett MA nu i somras så vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen. Men vi vill ha ett syskon till min son som snart blir 3 :)

• Gozzan
    joseeffin skrev 2014-10-03 08:42:33 följande:

Fått tid för tidigt UL 16/10.. Känns nervöst!

Kommer att gå bra ska du se :D
  • Limpan nr2
    Gozzan skrev 2014-10-03 08:49:58 följande:

Någon som kan förklara för mig vad MA betyder?

MA= missed abortion. Graviditeten har avstannat men kroppen stöter inte ut det som det annars gör vid ett missfall.

Jag fick skrapas för att få ut allt.
  • Gozzan
    Limpan nr2 skrev 2014-10-03 08:53:53 följande:

MA= missed abortion. Graviditeten har avstannat men kroppen stöter inte ut det som det annars gör vid ett missfall.

Jag fick skrapas för att få ut allt.

Aj :( okej, tack för upplysningen har känt mig lite smått dum senaste åren.
  • MaHo89

Får smått panik då och då, känns som att jag inbillar mina symptom :/

Skulle önska att de hörde av sig ang UL snart! Så jag får ett datum iaf!

• Snöfrid

Officiell testdag idag! <3 vi kör ju ivf så det hör var dagen kliniken sa att vi ska testa! (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) . Vul 24 oktober på Reproduktionscentrum i Uppsala. Lång nervös väntan.

• thuram
    Snöfrid skrev 2014-10-03 09:46:22 följande:

Officiell testdag idag! <3 vi kör ju ivf så det hör var dagen kliniken sa att vi ska testa! (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) . Vul 24 oktober på Reproduktionscentrum i Uppsala. Lång nervös väntan.

Grattis! :)
  • VioloLaviose
    joseeffin skrev 2014-10-03 08:09:33 följande:
    Jag väntar på symptom :(

Förra gången fixk jag en svampinfektion (usch) veckan innan mitt plus, det tog jag som ett symptom. Tröttheten är under kontroll, illamående har inte kommit riktigt. Det enda jag har är molande värk i magen.. Tuttarna är lika opåverkade som innan. Klämmer lite på dom o det enda som händer är att de läcker gammal mjölk (slutade amma för drygt fyra månader sen).

Vid denna tiden förra gången hade jag illamående, var aptrött och klarade inte av ngn mat alls.
    Jo men lite så är det för mig med... Märkte dock i duschen i morse att bröstvårtoena var katastrofalt känsliga och "sved" liksom.... :|

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Juni 2015