• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Milie

Jag ringde just MVC och fick en tid redan den 24:e oktober, d.v.s. om lite mer än två veckor bara. Jag trodde det skulle dröja till i slutet på november eller början på december. Hur som helst så har det nog att göra med att jag bor på en liten ort. Barnmorskan var väldigt proffsig men sen på slutet när vi skulle säga hej då så sa hon bara "Åh, vad roligt!" rakt ut. Som att hon inte kunde hålla sig, hehe. Så det känns ju bra än så länge.

Har ni alla bokat tider eller avvaktar någon av någon anledning?

• Lg85

Åh försöker hitta inlägget om fb gruppen. Vill nån hjälpa mig eller adda mig?
    Linda Gustafsson har en bild på mig som barn, röd å långhårig :-P

• NICU
    dstrl skrev 2014-10-08 10:20:58 följande:

Åh vad härligt det låter!

Ja men det går säkert att få ihop - känns som jag inte riktigt fattat att jag är gravid än, och det känns "konstigt" att säga att man ska bli mamma.. Men så himla spännande!!

Åh - då håller vi tummarna för att du slipper det denna graviditeten :)

Jag mår väldigt bra faktiskt.. har haft molvärk sen min ÄL men det är egentligen det som är det "jobbiga" isåfall.. Annars spänner det lite i brösten, och jag har mer aptit men det är inget som jag ser annat än positivt :)

Vad härligt det låter - första gången man blir mamma är en underlig, men underbar upplevelse! :D Och omställning :D
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:13:00 följande:

Jag blöder lite nu :( Kan man få hjälp att kolla hur det står till redan nu i vecka 5 eller måste man vänta??

Är det färskt blod eller gammalt blod? Mycket eller lite? En del får småblödningar tidigt och kan blöda under graviditeten <3
    Manelma skrev 2014-10-08 10:37:30 följande:
    Det är inte mars 2013 gruppen? Hört mkt om den.
    Näääää vi var tidigare än så - September 2012  :)

• Amie

Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara för er! Det behöver ju inte vara något fel även om det känns som hela världen rasar <3

lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:47:22 följande:

Usch, är så orolig nu... Vi har försökt i två år utan att det tagit sig.

• VioloLaviose
    Milie skrev 2014-10-08 10:44:16 följande:
    Ja. Den här gången tror jag att jag klarade av att stava ditt namn rätt, hehe.
    Haha förlåt mig jag bara kladdade ihop något när jag skapade kontot (anonym kunde jag ju inte vara med något avslöjande eller något nick jag brukar ha)

Stort grattis förresten :)

Jag bokade inskrivning nyss. 11 december. Tur man har mycket att göra om dagarna så tiden går fort (mantrar)
  • micra
    Milie skrev 2014-10-08 10:49:05 följande:

Jag ringde just MVC och fick en tid redan den 24:e oktober, d.v.s. om lite mer än två veckor bara. Jag trodde det skulle dröja till i slutet på november eller början på december. Hur som helst så har det nog att göra med att jag bor på en liten ort. Barnmorskan var väldigt proffsig men sen på slutet när vi skulle säga hej då så sa hon bara "Åh, vad roligt!" rakt ut. Som att hon inte kunde hålla sig, hehe. Så det känns ju bra än så länge.

Har ni alla bokat tider eller avvaktar någon av någon anledning?

Jag har inte bokat än. Mitt första besök kommer i alla fall inte att bli förrän i v 11, 12, 13 nånting. Bor på liten ort så det brukar inte vara några problem att få tider.

Anledningen till att jag inte har ringt än är helt enkelt att jag tyckte det var jobbigt att ringa och avboka sist när det inte gick vägen.
  • micra
    NICU skrev 2014-10-08 08:54:32 följande:

Hej tjejer!
    Ytterligare ett plus här!
    Kikar bara runt lite på FL, är inte så aktiv längre utan är med i en mammagrupp (världens bästa) sen jag väntade mitt första barn för drygt två år sen :)

Men vill ändå kika lite på de som också är beräknade i juni 2015 :)

Hoppas att ni alla mår bra i era graviditeter än så länge!
    Själv hade jag en mardrömsgraviditet (och förlossning) förra gången och håller tummen hårt för att det blir helt tvärtom den här gången Skrattande

Vill du berätta lite om graviditeten och förlossningen? Tycker det är så spännande att höra om andras erfarenheter! :)
  • NICU
    micra skrev 2014-10-08 11:10:51 följande:
    Vill du berätta lite om graviditeten och förlossningen? Tycker det är så spännande att höra om andras erfarenheter! :)

Brukar försöka att inte prata om den så mycket eftersom folk lätt blir lite uppskrämda (känner mig som ett skräckexempel) ;) Men kan sammanfatta graviditeten med att jag spydde hela graviditeten, hade foglossning så att jag var sjukskriven och fick gå på kryckor och sen havandeskapsförgiftning med säng/soffläge på de :)

Och förlossning som inte gick som den skulle (ingen progress och ingen smärtlindring som tog) som slutade i akutsnitt <3

• micra

Fb-gruppen går jag också gärna med i lite längre fram!

Vad jobbar ni med allihopa?

Jag är fortfarande mammaledig med dottern. I januari ska jag börja läsa in kurser för att bli behörig att söka till sjuksköterskeprogrammet. Tanken var att jag skulle söka in till hösten men om allt går som vi hoppas får jag skjuta lite på dem planerna.

Svar på tråden BF Juni 2015