• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lyckobubblor
    NICU skrev 2014-10-08 10:55:50 följande:
    Vad härligt det låter - första gången man blir mamma är en underlig, men underbar upplevelse! :D Och omställning :D
    lyckobubblor skrev 2014-10-08 10:13:00 följande:

Jag blöder lite nu :( Kan man få hjälp att kolla hur det står till redan nu i vecka 5 eller måste man vänta??

Är det färskt blod eller gammalt blod? Mycket eller lite? En del får småblödningar tidigt och kan blöda under graviditeten <3
    Näääää vi var tidigare än så - September 2012  :)

Det är färskt, inte så mycket men så pass att det känns olustigt. Haft lite rosaröda flytningar innan men inte så här... Men det är bara när jag torkar mig, inget i trosan i alla fall... Kommer springa på toa hela dagen och kolla gissar jag.
  • lyckobubblor
    Amie skrev 2014-10-08 10:57:58 följande:

Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara för er! Det behöver ju inte vara något fel även om det känns som hela världen rasar <3

Hjärta
  • hemligönskan

Vi har varit hos mvc idag. Tagit ett nytt gravtest som blev überpositivt och blev tillsagd att inte oroa mig för de rosa flytningarna för att det var normalt.

har inskrivning på tisdag och de ska fixa en tid till doktorn för mig till nästa vecka så att vi kan göra VUL. Kände mig väldigt trygg och bra hos denna mvc.

• VioloLaviose

Jag fick tid sent för jag ville inte gå på första mötet = hälsosamtal. Jag har alltså typ 4 uppsättningar broschyrer om kost och rökning och ditt och datt... Så jag tar inskrivning direkt :) har bokat vul också i Malmö.

Jag jobbar som vårdbiträde men läser samtidigt upp mina betyg samtidigt :)

V

• skorstenen

Jag blödde floder med min mellersta i vecka 12-13. Är du orolig så åk. De kan inte neka dig något. Dock är d ju svårt att se såhär tidigt.

[quote=74130628][quote-nick]lyckobubblor skrev 2014-10-08 11:23:56 följande:[/quote-nick][/quote]

• Kattungen

Hoppar in här! Plussade igår för första gången i mitt 37åriga liv!! Vad sjutton gör jag nu, det är så svårt att bara vänta!! Vågar jag tro att det är sant eller ska man ställa in sig på att det inte går vägen så man inte blir besviken??? Beräknad BF mitten av juni, känns overkligt men är superglad såklart!

• Milie
    VioloLaviose skrev 2014-10-08 11:04:00 följande:
    Haha förlåt mig jag bara kladdade ihop något när jag skapade kontot (anonym kunde jag ju inte vara med något avslöjande eller något nick jag brukar ha)

Stort grattis förresten :)

Jag bokade inskrivning nyss. 11 december. Tur man har mycket att göra om dagarna så tiden går fort (mantrar)
    Hehe, ja. Det är ju en ständig stress det där, att man ska stöta på någon man känner. Jag har varit så väldigt ingående i vad jag gör på dagarna så om någon jag känner hade hängt i någon av trådarna så hade den fattat för länge sen. Jag har ju berättat om utbildning och allt möjligt. Jag får väl skylla mig själv om jag out:as, hehe. Tack så mycket och grattis till dig med! Jag har inte riktigt fattat det än, men det kommer väl. Heh.
  • Milie
    micra skrev 2014-10-08 11:06:12 följande:
    Jag har inte bokat än. Mitt första besök kommer i alla fall inte att bli förrän i v 11, 12, 13 nånting. Bor på liten ort så det brukar inte vara några problem att få tider.

Anledningen till att jag inte har ringt än är helt enkelt att jag tyckte det var jobbigt att ringa och avboka sist när det inte gick vägen.
    Ah, jag förstår. Jag tänkte nästan tanken jag med men samtidigt är jag alltid så orolig och ängslig för allt så jag försöker slå bort såna tankar. Det kan ju så klart vara lättare sagt en gjort om det hemska redan hänt en en gång.
  • lyckobubblor
    skorstenen skrev 2014-10-08 11:44:21 följande:

Jag blödde floder med min mellersta i vecka 12-13. Är du orolig så åk. De kan inte neka dig något. Dock är d ju svårt att se såhär tidigt.

[quote=74130628][quote-nick]lyckobubblor skrev 2014-10-08 11:23:56 följande:[/quote-nick][/quote]

vart vänder man sig då?? Vet ni det?
Svar på tråden BF Juni 2015